Gå til innhold

Madla - Januar- 2011


Thommesen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Akkurat en måned igjen nå. Merker jeg gruer meg litt med tanke på været. Det er fryktelig kaldt nå til Desember å være og Januar/Februar pleier å være enda verre. Men jeg holder meg nå positiv allikevel, og gleder meg fremdeles til hele opplevelsen.

 

 

Stavanger-regionen er vel stedet som vinteren er mildest i Norge ;-)

Lenke til kommentar

Noen som har peiling på hvor ofte man får utbetalt dagpengene?

 

Hver dag? Eller hver uke/måned?

 

hver måned er som regel i månedskifte.

 

Er greit på madla, men det er jo rett ved havet så kan nok bli litt kjølig dessuten er det jo felten som foregår på evjemoen som jo er i agder et sted der var det visstnok nesten 20 blå sist januar innrykk :p

Endret av Zimmerh
Lenke til kommentar

Noen som har peiling på hvor ofte man får utbetalt dagpengene?

 

Hver dag? Eller hver uke/måned?

 

 

En gang i måneden. Tror det kommer den første i hver måned

 

Akkurat en måned igjen nå. Merker jeg gruer meg litt med tanke på været. Det er fryktelig kaldt nå til Desember å være og Januar/Februar pleier å være enda verre. Men jeg holder meg nå positiv allikevel, og gleder meg fremdeles til hele opplevelsen.

 

 

Hvilke temperaturer er det du gruer deg på? Ser da ikke for meg det blir så veldig kalt på Madla?

Lenke til kommentar

Akkurat en måned igjen nå. Merker jeg gruer meg litt med tanke på været. Det er fryktelig kaldt nå til Desember å være og Januar/Februar pleier å være enda verre. Men jeg holder meg nå positiv allikevel, og gleder meg fremdeles til hele opplevelsen.

 

 

Hvilke temperaturer er det du gruer deg på? Ser da ikke for meg det blir så veldig kalt på Madla?

 

Vel, her på østlandet var vi nede i -46 i fjor og under -40 opptil flere ganger. Det gjorde vondt å gå ut. Særlig med skjeggstubber i ansiktet. Men om det er relativt lunt borte ved Stavanger så har jeg vel ingenting å grue meg til. :)

Endret av Saft Suse
Lenke til kommentar

Det er da ikke overraskende at Madla (Vestlandet generelt) har mildere klima enn Østlandet eller Brigade Nord og GSV?

 

Madla har kystklima, altså mindre temperaturforskjeller mellom sommer og vinter, mens Garden på Østlandet og GSV og Brigade Nord har innlandsklima med mer "ekstreme" temperaturer, bortsett fra sommeren i nord som oftest.

Lenke til kommentar

Det er da ikke overraskende at Madla (Vestlandet generelt) har mildere klima enn Østlandet eller Brigade Nord og GSV?

 

Madla har kystklima, altså mindre temperaturforskjeller mellom sommer og vinter, mens Garden på Østlandet og GSV og Brigade Nord har innlandsklima med mer "ekstreme" temperaturer, bortsett fra sommeren i nord som oftest.

 

 

-47 effektive kuldegrader i Indre Troms er ikke morsomt :( Da svir det godt i ansiktet

Lenke til kommentar

Noen som har peiling på hvor ofte man får utbetalt dagpengene?

 

Hver dag? Eller hver uke/måned?

 

hver måned er som regel i månedskifte.

 

Er greit på madla, men det er jo rett ved havet så kan nok bli litt kjølig dessuten er det jo felten som foregår på evjemoen som jo er i agder et sted der var det visstnok nesten 20 blå sist januar innrykk :p

 

Kan bekrefte dette :p Heldigvis hadde jeg over 40 i feber, så det gikk opp i opp!

Lenke til kommentar

Noen som har peiling på hvor ofte man får utbetalt dagpengene?

 

Hver dag? Eller hver uke/måned?

 

 

En gang i måneden. Tror det kommer den første i hver måned

 

Akkurat en måned igjen nå. Merker jeg gruer meg litt med tanke på været. Det er fryktelig kaldt nå til Desember å være og Januar/Februar pleier å være enda verre. Men jeg holder meg nå positiv allikevel, og gleder meg fremdeles til hele opplevelsen.

 

 

Hvilke temperaturer er det du gruer deg på? Ser da ikke for meg det blir så veldig kalt på Madla?

Det er ikke direkte kaldt på madla. Men utrolig surt, pga vinden. De som skal inn i januar får øvelse på Evjemoen i februar. Det var kaldt nok i november, kan bare tenke meg hvordan det er i februar :p

Lenke til kommentar

Er rykter nå om at NIS ikke legges ned så dere i januar rekrutten har kanskje noe spennende å se fram til vis du har lyst på felt :)

 

What! Blir NIS kanskje lagt ned? Trist å høre, helt klart den tjenesten jeg ønsker i luft. Huff, får håpe det ikke skjer. Det virker som en veldig spennende tjeneste, med mye fysisk aktivitet. Det liker vi.

Lenke til kommentar

Er rykter nå om at NIS ikke legges ned så dere i januar rekrutten har kanskje noe spennende å se fram til vis du har lyst på felt :)

 

What! Blir NIS kanskje lagt ned? Trist å høre, helt klart den tjenesten jeg ønsker i luft. Huff, får håpe det ikke skjer. Det virker som en veldig spennende tjeneste, med mye fysisk aktivitet. Det liker vi.

 

 

Masse morsomt i basesettet på rygge generelt ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...