Gå til innhold

Diskusjon rundt doping innen idrett.


Utestengelse etter å ha testet positivt  

22 stemmer

  1. 1. Er det greit med kun 2 års utestengelse etter å ha blitt tatt for doping?



Anbefalte innlegg

Spent på hvilken straff Sharapova får, vi snakker tross alt om den best betalte kvinnelige idrettsutøveren de siste 11 årene. Bra at hun har lagt seg paddeflat i det minste, men får ikke noe sympati av meg. Skal ikke være mulig å ikke få med seg hvilke stoffer som er forbudte til enhver tid.

Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...
Videoannonse
Annonse

Mye dopingnyheter i det siste.

 

Russere med organisert doping + utestengt fra OL og så Sundby og skiforbundet med en glipp.

 

Hva skal man si. Jeg har ikke satt meg så mye inn i de forskjellige sakene, annet enn at Sundby sin var en glipp, og handlet mer om det enn noe mer ekstremt som f.eks bloddoping.

Nå har ikke jeg oversikt over hvilke saker som er like som denne som Sundby har, og de som er grovere. Men, må vi begynne å rangere litt her? Jeg synes ikke Sundby sin sak handler om doping sånn som jeg ser på doping. Men, dette er jo sett med Norske øyne. Da må vi jo begynne å trekke tilbake alt det som har blitt sagt om utenlandske utøvere som har begått samme marginale feil i såfall.

 

Saken går jo ned i noe så banalt som at det var usikkerhet på hvor dosen i forstøverapparatet regnes fra. Altså om det er dosen som puttes inn i apparatet, eller om det er dosen som kommer ut av det.

 

Hva hadde vi sagt om en utenlandsk utøver med samme sak? Spesielt en russer?

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...