Gå til innhold

Oppfordrer Koranen/Islam til "hellig krig" og terrorisme?


Anbefalte innlegg

Dette er en nødvendighet for at menneskeheten skal overleve.

en homofil er fremdeles en mann du sjønner dette sant?

 

Homofili er ikke naturlig, det er motbydelig!

 

Når en mann har omgang med en annen mann slik som en har omgang med en kvinne, har de begge gjort en avskyelig gjerning. (3. mos 20:13)

 

Det står ingenting i Bibelen om at homofili er naturlig. Men overalt hvor vi leser om ekteskap er det mellom mann og kvinne. Ta for eksempel dette utdraget:

 

Når det gjelder det dere skrev om, så er det godt for en mann ikke å røre en kvinne. Men for å unngå hor skal hver mann ha sin kone og hver kvinne sin ektemann. Mannen skal oppfylle sin forpliktelse overfor kvinnen, og hun overfor ham. Kvinnen rår ikke over sin egen kropp, det gjør mannen. På samme måte rår ikke mannen over sin egen kropp, det gjør kvinnen. Dere skal ikke nekte hverandre samliv hvis dere ikke er blitt enige om det for en tid, for å leve i bønn. Kom så sammen igjen, for at ikke Satan skal sette avholdenheten deres på prøve. Dette er ment som en tillatelse, ikke som et påbud. Jeg skulle ønske at alle var som jeg. Men enhver har sin egen nådegave fra Gud, den ene slik, den andre slik.

Til de ugifte og enkene sier jeg: Det er godt for dem om de fortsetter å være som jeg. Men dersom de ikke kan være avholdende, må de gifte seg. For det er bedre å gifte seg enn å brenne av begjær. Til de gifte har jeg dette påbudet, ikke fra meg selv, men fra Herren: En kvinne skal ikke skille seg fra sin mann. Men hvis hun likevel skiller seg, skal hun leve ugift, eller forlike seg med mannen. Og en mann skal ikke skille seg fra sin kone. (1 Kor 7:1-11)

Har opprettet en ny tråd på dette-orker du svare der?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Homofili er ikke naturlig, det er motbydelig!

 

Når en mann har omgang med en annen mann slik som en har omgang med en kvinne, har de begge gjort en avskyelig gjerning. (3. mos 20:13)

Om et menneske av egen fri vilje utvikler en tiltrekning mot det samme kjønn, er det naturlig. Det Bibelen sier, er ikke naturlig. Bibelen er unaturlig.
Lenke til kommentar
Homofili er ikke naturlig, det er motbydelig!

 

Når en mann har omgang med en annen mann slik som en har omgang med en kvinne, har de begge gjort en avskyelig gjerning. (3. mos 20:13)

Om et menneske av egen fri vilje utvikler en tiltrekning mot det samme kjønn, er det naturlig. Det Bibelen sier, er ikke naturlig. Bibelen er unaturlig.

 

Bibelen er naturlig.

Lenke til kommentar

Denne verden vil aldri bli rettferdig. Den vil fortsette som alltid, inntil Jesu gjenkomst. Da vil den gå under.

Hva legger du i "gå under" ? Opphøre å eksistere ?

 

Ja, den forsvinner.

For en gangs skyld er jeg enig med IHS. ;D

 

«Du grunnla jorden på dens søyler, aldri i evighet skal den rokkes.» – Salmene 104: 5.

«Han bygde sin helligdom himmelhøy, lik jorden som han grunnla for alltid.» – Salmene 78: 69.

 

Si meg, hvordan kan du nå forsvare troen din om at jorden skal opphøre i eksistens? Du baserer din tro på Bibelen, ikke sant? Den sier jo rett ut at jorden skal bestå for alltid. – Jes 45: 18.

Endret av Ishq
Lenke til kommentar

Bibelen er naturlig.

Da antar jeg du fjerner 99.5% av bibelen som du er uenig i og trekker frem de 0.5% som representerer 'sannheten' og 'kristelige verdier'?

Å nei, han tror ALT i bibelen er naturlig... :roll:

 

Ikke noe unaturlig med det å gå på vannet skjønner du... Eller mette en hel folkemengde med bittelitt mat... Eller at det regner ild og svovel på en by som jødene deretter plyndret 70 år etter at byen var utslettet..

 

Neida, alt som står i bibelen er hundre prosent naturlig...

 

Du lars, siden du tar hele bibelen bokstavelig, hva gjør du egentlig mot kvinner som har mer enn et stoff mot kroppen i klærne de bruker? Du dreper dem håper jeg? (Og ikke noen unnskyldninger her, for jeg tror faktisk at du skal lete LENGE etter kvinner som har bare et slag stoff i klærne sine, så de skulle være en smal sak å finne disse kvinnene...) Du skal slå dem ihjel krever guden din. Du gjør det ikke sant? Du slår dem ihjel uten å angre? Bibelen kommanderer deg til å gjøre det vet du, for slike kvinner som bruker mer enn et stoff i klærne sine er en styggedom i guden din sine øyne, så hva sitter du egentlig her og glor etter? Kom deg nå ut og gjør som han sier da!!!!! Du stiller vel ikke guds hundre prosent riktige bibel i tvil gjør du vel? Så, ut på gata med deg nå!!!

 

Og med det samme du løper rundt og slår ihjel disse kvinnene så kan du slå ihjel bøndene du måter også, for det er nemlig en styggedom at de bedriver vekselbruk (Jorden utarmes når en bare planeter et slag i jorden i år etter år, men det vet jo ikke guden din, så han ser på dette som en styggedom og de bøndene må dø!)

 

Så løp nå ut og gjør din plikt og husk å svare når politiet spør at du bare følger bibelen så slipper de deg nok løs igjen med det samme skjønner du....

 

 

Tror du fremdeles den bibelen din er 100% riktig og noe vi alle burde følge? (Spesielt siden du åpenbart ikke gjør det selv...)

Lenke til kommentar

Denne verden vil aldri bli rettferdig. Den vil fortsette som alltid, inntil Jesu gjenkomst. Da vil den gå under.

Hva legger du i "gå under" ? Opphøre å eksistere ?

 

Ja, den forsvinner.

For en gangs skyld er jeg enig med IHS. ;D

 

«Du grunnla jorden på dens søyler, aldri i evighet skal den rokkes.» – Salmene 104: 5.

«Han bygde sin helligdom himmelhøy, lik jorden som han grunnla for alltid.» – Salmene 78: 69.

 

Si meg, hvordan kan du nå forsvare troen din om at jorden skal opphøre i eksistens? Du baserer din tro på Bibelen, ikke sant? Den sier jo rett ut at jorden skal bestå for alltid. – Jes 45: 18.

Du må skille mellom GT og NT. I GT finner du det jødiske trosamfunn tro mens du i NT finner det kristne trossamfunn tro.

 

Dine sitater er fra GT.

Lenke til kommentar

Denne verden vil aldri bli rettferdig. Den vil fortsette som alltid, inntil Jesu gjenkomst. Da vil den gå under.

Hva legger du i "gå under" ? Opphøre å eksistere ?

 

Ja, den forsvinner.

For en gangs skyld er jeg enig med IHS. ;D

 

«Du grunnla jorden på dens søyler, aldri i evighet skal den rokkes.» – Salmene 104: 5.

«Han bygde sin helligdom himmelhøy, lik jorden som han grunnla for alltid.» – Salmene 78: 69.

 

Si meg, hvordan kan du nå forsvare troen din om at jorden skal opphøre i eksistens? Du baserer din tro på Bibelen, ikke sant? Den sier jo rett ut at jorden skal bestå for alltid. – Jes 45: 18.

 

Og jeg så en ny himmel og en ny jord, for den første himmel og den første jord var borte, og havet fantes ikke mer. (Åp 21:1)

Lenke til kommentar

Og jeg så en ny himmel og en ny jord, for den første himmel og den første jord var borte, og havet fantes ikke mer. (Åp 21:1)

Du tror vel ikke bokstavelig himmelen og jorden byttes ut med en ny himmel og jord ?

 

Hele Åp 21 er biledlig, det er ikke snakk om en fysisk ny himmel, ny jord og nytt Jerusalem.

 

Tror du da også gatene er av gull ?

 

Åp 21:21 > Gaten gjennom byen var av rent gull

Endret av IHS
Lenke til kommentar

Du tror vel ikke bokstavelig himmelen og jorden byttes ut med en ny himmel og jord ?

 

Hele Åp 21 er biledlig, det er ikke snakk om en fysisk ny himmel, ny jord og nytt Jerusalem.

 

Tror du da også gatene er av gull ?

 

Åp 21:21 > Gaten gjennom byen var av rent gull

 

Hvorfor tror du ikke det er ment bokstavelig? Det er lite som tilsier at det ikke er det. Om gatene er av gull eller ikke har vel liten betydning.

 

Han som sitter på tronen, sa: «Se, jeg gjør alle ting nye.» Og han la til: «Skriv det ned, for dette er troverdige og sanne ord.» (Åp 21:5)

Endret av Lars ikke L4r5
Lenke til kommentar

Du tror vel ikke bokstavelig himmelen og jorden byttes ut med en ny himmel og jord ?

 

Hele Åp 21 er biledlig, det er ikke snakk om en fysisk ny himmel, ny jord og nytt Jerusalem.

 

Tror du da også gatene er av gull ?

 

Åp 21:21 > Gaten gjennom byen var av rent gull

 

Hvordan kan du ikke tro det som er skrevet ned i Johannes' Åpenbaring? Hvordan kan du vite at dette ikke er bokstavelig skrevet? Om gatene er av gull eller ikke har vel lite å si.

 

Han som sitter på tronen, sa: «Se, jeg gjør alle ting nye.» Og han la til: «Skriv det ned, for dette er troverdige og sanne ord.» (Åp 21:5)

Er jo også mulig han var psykotisk.

Lenke til kommentar

Du tror vel ikke bokstavelig himmelen og jorden byttes ut med en ny himmel og jord ?

 

Hele Åp 21 er biledlig, det er ikke snakk om en fysisk ny himmel, ny jord og nytt Jerusalem.

 

Tror du da også gatene er av gull ?

 

Åp 21:21 > Gaten gjennom byen var av rent gull

 

Hvorfor tror du ikke det er ment bokstavelig? Det er lite som tilsier at det ikke er det. Om gatene er av gull eller ikke har vel liten betydning.

 

Han som sitter på tronen, sa: «Se, jeg gjør alle ting nye.» Og han la til: «Skriv det ned, for dette er troverdige og sanne ord.» (Åp 21:5)

Eksempel: Her omtales kongen Jesu Kristi brud som en by (Det nye Jerusalem)

 

Åp 21:21 > En av de sju englene som hadde de sju skålene, fylt av de sju siste plagene, kom bort til meg og sa: «Kom, jeg skal vise deg bruden, Lammets hustru.» I Ånden førte han meg opp på et stort og høyt fjell og viste meg den hellige by Jerusalem.

 

Tidligere i åpenbaringsboken kan du lese om den store horen og hennes syv konger. Hun blir også omtalt som en by (Babylon den store)

 

Alt dette er bare bilder. I virkelighten er det snakk om to folkegrupper. Det ene gruppen har Jesus Kristus til konge, mens det andre gruppen har de syv Herodianske konger til konge.

 

http://en.wikipedia.org/wiki/Herodian_Dynasty

Lenke til kommentar
Eksempel: Her omtales kongen Jesu Kristi brud som en by (Det nye Jerusalem)Åp 21:21 > En av de sju englene som hadde de sju skålene, fylt av de sju siste plagene, kom bort til meg og sa: «Kom, jeg skal vise deg bruden, Lammets hustru.» I Ånden førte han meg opp på et stort og høyt fjell og viste meg den hellige by Jerusalem.Tidligere i åpenbaringsboken kan du lese om den store horen og hennes syv konger. Hun blir også omtalt som en by (Babylon den store)Alt dette er bare bilder. I virkelighten er det snakk om to folkegrupper. Det ene gruppen har Jesus Kristus til konge, mens det andre gruppen har de syv Herodianske konger til konge.http://en.wikipedia.org/wiki/Herodian_Dynasty

 

Jeg er enig i at dette er billedlig - selvfølgelig. Men hvorfor er du så sikker på at hele dette kapitlet er det?

 

Hva har dette med om koranen/Islam oppfordrer til terror å gjøre?

 

Ingenting, men denne tråden sporet av for lenge siden.

Lenke til kommentar

Har den sporet av fordi alle vet at islam bedriver terror og at ingen finner det for gitt å svare benektende på det eller har vi rett og slett forliten dose med muslimer her? Ville vært artig å fått et svar fra muslimer også fra tid til annen, men islam e sikkert ikke det letteste en kan forsvare... ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har den sporet av fordi alle vet at islam bedriver terror og at ingen finner det for gitt å svare benektende på det eller har vi rett og slett forliten dose med muslimer her? Ville vært artig å fått et svar fra muslimer også fra tid til annen, men islam e sikkert ikke det letteste en kan forsvare... ;)

 

Ja, har lurt litt på det jeg også. Er det noen aktive muslimske debattanter her på forumet? Hadde vært interessant å diskutere med dem.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...