Gå til innhold

Nye deler til PC


Anbefalte innlegg

Hei, det er nå lenge siden jeg har kjøpt deler til min PC.

Og har et stramt budget på 2200, hva syntest dere er mest fornuftig å bruke pengene på?

 

Det er dette jeg har nå;

HAF 932, Chieftec 650W, MSI P45, Intel E8400, Corsair 4GB DDR2, ATI 4870, WD Caviar 500GB

 

Jeg lurer jo også på om jeg skulle kjøpt en bedre CPU eller kjørt crossfire med 4870, men problemet med crossfire er at jeg ikke er erfaren nok med å vite hvordan dette fungerer, kan jeg kjøre det i crossfire med 5770 fek.s?

 

Kom med innspill :thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kan ikke kjøre 4870 i crossfire sammen med 5770. Du vil trenge et til 4870, som kan være litt vanskelig å få tak i da de har gått ut av produksjon.

 

Hvorfor vil du egentlig oppgradere nå? PC-en din bør være god nok til det av spill som finnes på markedet, med mindre du spiller i veldig høy oppløsning. Hadde jeg vært deg, ville jeg latt være å oppgradere nå, og heller spart penger slik at jeg fikk råd til en skikkelig oppgradering senere. Hvis du absolutt må oppgradere nå kan du se om du får tak i et til HD 4870. Å kjøpe GTX 460 er ikke til å anbefale da forskjellen mellom det og HD 4870 er veldig liten.

Lenke til kommentar

Kan jo muligens se om jeg finner et 4870 på finn eller noe bruktmarked. Men grunnen til at jeg vil oppgradere er at pcen takler ikke spill som Age of Conan i det hele tatt. Er forferdelig :whistle:

 

EDIT: Noen kjappe spørsmål :hrm:

 

Er det mulig for meg å kjøre 2x 4870 på mitt hovedkort? Vil det være bottleneck for CPU? Har jeg nok strømforsyning?

Endret av celidog
Lenke til kommentar

Det høres rart ut at PC-en din ikke takler Age of Conan. Du burde kunne kjøre det knirkefritt på max med den PC-en. Jeg spilte AoC rett etter release på et GF 8800 GT og det gikk fint på max. Jeg tror nesten det må være noe galt med PC-en din. Er det lenge siden du har formatert? Har du de nyeste driverne?

 

Når det gjelder de kjappe spørsmålene: Det kommer an på hvilket MSI p45-kort du har. Hvis det har to PCI-E x16-apor, kan du kjøre crossfire. CPU blir antageligvis ikke flaskehals og 650W PSU burde være emr enn nok.

Lenke til kommentar

Det høres rart ut at PC-en din ikke takler Age of Conan. Du burde kunne kjøre det knirkefritt på max med den PC-en. Jeg spilte AoC rett etter release på et GF 8800 GT og det gikk fint på max. Jeg tror nesten det må være noe galt med PC-en din. Er det lenge siden du har formatert? Har du de nyeste driverne?

 

Når det gjelder de kjappe spørsmålene: Det kommer an på hvilket MSI p45-kort du har. Hvis det har to PCI-E x16-apor, kan du kjøre crossfire. CPU blir antageligvis ikke flaskehals og 650W PSU burde være emr enn nok.

 

Ja, jeg syntes også det er litt rart. Men det har aldri gått 'smooth' om jeg tar det på medium eller høyere. Det er ikke lenge siden jeg har formatert nei, jeg har Windows 7 64-bit, og de nyeste GPU driverne.

 

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=351717 er hovedkortet mitt, jeg ser at det bare er et PCI-e x16-spor (stemmer dette?)

 

Isåfall burde jeg gå til innkjøp av et nytt HK.

Lenke til kommentar

Det ser nok ut som om kortet bare har et PCI-E x16-spor, dessverre, så du kan ikke kjøre crossfire. Jeg ser ikke den store vitsen i å kjøpe et nytt hovedkort for den prosessoren du har nå, da Intel har kommet med nye brikkesett og du sitter på forrige generasjon. Skal du oppgradere hovedkort, bør du også kjøpe ny CPU og RAM, og da havner vi fort på mye mer enn 2200 kroner.

 

Jeg ville heller kjørt litt feilsøking. For eksempel kan du laste ned et par versjoner av 3D-mark og se om du PC-en din yter like bra der som den "skal". His den gjør det, ligger feilen i Age of Conan (og eventuelt de andre spillene du kjører)

Lenke til kommentar

Tror du det hadde vært lurt å ta PC'en ut på et bruktmarked som FINN.no og se hva jeg hadde fått for PCen jeg har nå? Er jo muligens noen folk hadde kjøpt den for 8000. Og med de pengene kunne jeg kjøpt en PC i deler som denne;

 

https://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=332714

Kanskje til og med skiften prossesoren ut med

https://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=594275

 

Hva syntes dere? Burde jeg satse på å se hvor mye jeg får for den PCen jeg har nå? Kan jo være noen som byr så mye.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...