Gå til innhold

Stereo- og surroundkaféen


Eirik

Anbefalte innlegg

Jeg får gjøre det og se hva han sier. :)

Forresten, Tyskland bruker vel samme kontaktstandard som vi, med 220V-240V gjennom eurostøpsel? Ganske greit å ikke brenne seg på slikt. :p

 

 

Edit: Ja, det gjør de visst. :)

 

Og forresten, litt småmorsomt...:

 

http://www.lefdal.com/product/lyd-bilde/receiver-hoyttalere/hoyttalere/JS608B/jamo-gulvhoyttalere-s-608

http://www.lefdal.com/product/lyd-bilde/receiver-hoyttalere/hoyttalere/S608HCS3HGB/jamo-5-0-hoyttalerpakke-s-608-hcs3-hgb

 

Ser nesten ut til at det blir 5.0, da... :p

Endret av Breidablik
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, men det er vel sikkert noe info de har fått med produsent eller noe, som de bare har kopiert. :p

 

Er forresten Lefdal og Elkjøp slått sammen eller noe? Jeg så de kjørte samme prisene på disse høyttalerne, og nettsidene deres er veeeldig like. :hmm:

 

 

Edit: Og hvorfor i alle dager er å kjøpe bare gulvhøyttalerne en tusenlapp dyrere enn å kjøpe gulvhøyttalerne + surround- og centerhøyttalere? :blink:

Endret av Breidablik
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM

"870 Watt totaleffekt"

 

Haha, ganske villedende markedsføring etter min mening. Ikke at jeg tror dem som skrev det vet hvorfor.

Det er som de sier! Hva?!

 

Målinger gjort på én kanal av gangen på én enkel frekvens. Så er summene lagt sammen og de aktuelle kundene er lurt. :)

 

EDIT: Leif er jo en slager, eller hva?

Endret av Slettet-XHLacM
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC

Er forresten Lefdal og Elkjøp slått sammen eller noe? Jeg så de kjørte samme prisene på disse høyttalerne, og nettsidene deres er veeeldig like. :hmm:

Det er samme selskap, noe det har vært i flere år.

Lenke til kommentar

Fin dag! :wee:

Jeg fikk en receiver på jobb i dag (den skulle kastes fordi CD-spilleren i den var ødelagt), en Dantax Pro-2035. Ikke noe voldsomt, altså, men ikke verst likevel! :) Anlegget jeg har nå er et anlegg jeg tenker å kjøre på TVen når jeg får bestilt det nye til PCen (som skrevet om over), og receiveren jeg har brukt på det gamle anlegget er en Pioneer VSX-520.

 

Greia nå er altså at jeg kan bruke den receiveren jeg fikk i dag på det gamle anlegget (den er satt opp nå, og den er mer enn kraftig nok), og da lurer jeg på om Pioneeren er god nok til det nye anlegget eller om jeg burde gå for den Yamaha-receiveren vi snakket om tidligere. Noen som vet hvordan disse er i forhold til hverandre?

Endret av Breidablik
Lenke til kommentar

Hjelp! Jeg har fått i oppdrag av min mor å kjøpe et musikkanlegg til stuen, men siden jeg knapt rørt en høyttaler i mitt liv er jeg skrekkelig underkvalifisert for oppgaven. Jeg er ikke engang sikker på om jeg bør spørre om hjelp i "Høyttalere"- eller "Stereo- og surroundanlegg"-forumet.

 

Behovene er forholdsvis enkle: stereo, trådløs avspilling fra PC og lokalt fra DAP. Kan klare seg uten CD-spiller så lenge de funksjonene opererer smertefritt. Pris er ikke viktig, men vi behøver ikke noe high-end-utstyr. Får man noe som duger til 10 000?

 

Vil det lønne seg å kjøpe et komplett stereoanlegg, eller er det lurer å anskaffe høyttalere og forsterker/reciever/CD-spiller separat?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC

stereo,

Ok

trådløs avspilling fra PC ...

Grøss...

Pris er ikke viktig, men vi behøver ikke noe high-end-utstyr.

Underlig setning... ?

Får man noe som duger til 10 000?

Sikkert.

Vil det lønne seg å kjøpe et komplett stereoanlegg, eller er det lurer å anskaffe høyttalere og forsterker/reciever/CD-spiller separat?

Lydmessig er som regel separat bedre, men prismessig kan det være gode dealer å gjøre med komplett.

 

Hva med fysiske krav ?

Sjøl har jeg høyttalere på 152cm og 60kg i stua, men jeg har hørt at det ikke faller i smak hos alle..

Endret av Slettet-Pqy3rC
Lenke til kommentar

Fin dag! :wee:

Jeg fikk en receiver på jobb i dag (den skulle kastes fordi CD-spilleren i den var ødelagt), en Dantax Pro-2035. Ikke noe voldsomt, altså, men ikke verst likevel! :) Anlegget jeg har nå er et anlegg jeg tenker å kjøre på TVen når jeg får bestilt det nye til PCen (som skrevet om over), og receiveren jeg har brukt på det gamle anlegget er en Pioneer VSX-520.

 

Greia nå er altså at jeg kan bruke den receiveren jeg fikk i dag på det gamle anlegget (den er satt opp nå, og den er mer enn kraftig nok), og da lurer jeg på om Pioneeren er god nok til det nye anlegget eller om jeg burde gå for den Yamaha-receiveren vi snakket om tidligere. Noen som vet hvordan disse er i forhold til hverandre?

Det er en rimelig fin liten sak det der, og etter hva jeg kan se så har den pre-out, og i så fall bør den ha alt du trenger.

Lenke til kommentar

Ok

Altså ikke surround, om det var uklart.

Underlig setning... ?

Vanskelig å sette en pris når man ikke aner hva det vil koste, men vil samtidig unngå å bare få anbefalt det absolutt beste. ;)

Hva med fysiske krav ?

Sjøl har jeg høyttalere på 152cm og 60kg i stua, men jeg har hørt at det ikke faller i smak hos alle..

Det er snakk om et stort rom med god plass, men det er ikke behov for noen dundrende effekt. Det er gamle og rolige mennesker som skal bruke det.

 

Skjønner at spørsmålene mine sikkert blir litt vel "noob" for dere som er drevne. Hvis dere mener jeg bør henvende meg et annet sted pek meg gjerne i riktig retning.

Lenke til kommentar

Hjelp! Jeg har fått i oppdrag av min mor å kjøpe et musikkanlegg til stuen, men siden jeg knapt rørt en høyttaler i mitt liv er jeg skrekkelig underkvalifisert for oppgaven. Jeg er ikke engang sikker på om jeg bør spørre om hjelp i "Høyttalere"- eller "Stereo- og surroundanlegg"-forumet.

 

Behovene er forholdsvis enkle: stereo, trådløs avspilling fra PC og lokalt fra DAP. Kan klare seg uten CD-spiller så lenge de funksjonene opererer smertefritt. Pris er ikke viktig, men vi behøver ikke noe high-end-utstyr. Får man noe som duger til 10 000?

 

Vil det lønne seg å kjøpe et komplett stereoanlegg, eller er det lurer å anskaffe høyttalere og forsterker/reciever/CD-spiller separat?

 

Til trådløst kan du vel bruke en slik, har ikke testet den selv men den burde være bra(?)

 

Angående høyatelere og forserker.. Skal de bruke det mest til film eller musikk?

 

Edit: Mulig disse høytalerne kunne være noe? Angående forsterker må jeg vite mer om bruken. :)

Endret av chri-ot
Lenke til kommentar

Kan fint bruke en USB-dongle, men Apple er nok uaktuelt.

 

Trenger ikke å tenke på at det skal egne seg for filmtitting i det hele tatt. Det holder at det går an. Bruk blir nok for det meste variert pop/rock av det voksne slaget (tenk Beatles og Santana, ikke Lady Gaga eller hva det nå enn er kidsa hører på), samt innslag av klassisk, og lite eller ingenting elektronisk. Det vil ikke bli spilt veldig høyt heller.

Lenke til kommentar

Kan fint bruke en USB-dongle, men Apple er nok uaktuelt.

 

Trenger ikke å tenke på at det skal egne seg for filmtitting i det hele tatt. Det holder at det går an. Bruk blir nok for det meste variert pop/rock av det voksne slaget (tenk Beatles og Santana, ikke Lady Gaga eller hva det nå enn er kidsa hører på), samt innslag av klassisk, og lite eller ingenting elektronisk. Det vil ikke bli spilt veldig høyt heller.

 

Drit i at det er apple, det var det eneste jeg kom på som kunne overføre lyd slik..eller nei vent, sjekk ut Sonos. :)

 

altså musikk, da bør du ha en stereoforsterker, jeg har Pioneer forsterker selv og elsker den, jeg har ikke testet denne, men den burde duge (link).

 

Angående musikken må nesten noen andre si hva de mener om høytalerene, siden jeg ikke vet så mye hva som trengs til musikken du beskriver, men klassisk musikk ser jeg for meg at diskant og mellomtone er viktigere en suben (correct me if I´m wrong). Derimot i rock er det greit med bass ^^

Lenke til kommentar

Fin dag! :wee:

Jeg fikk en receiver på jobb i dag (den skulle kastes fordi CD-spilleren i den var ødelagt), en Dantax Pro-2035. Ikke noe voldsomt, altså, men ikke verst likevel! :) Anlegget jeg har nå er et anlegg jeg tenker å kjøre på TVen når jeg får bestilt det nye til PCen (som skrevet om over), og receiveren jeg har brukt på det gamle anlegget er en Pioneer VSX-520.

 

Greia nå er altså at jeg kan bruke den receiveren jeg fikk i dag på det gamle anlegget (den er satt opp nå, og den er mer enn kraftig nok), og da lurer jeg på om Pioneeren er god nok til det nye anlegget eller om jeg burde gå for den Yamaha-receiveren vi snakket om tidligere. Noen som vet hvordan disse er i forhold til hverandre?

Det er en rimelig fin liten sak det der, og etter hva jeg kan se så har den pre-out, og i så fall bør den ha alt du trenger.

 

Pioneeren du tenkte på nå, ja? Isåfall, ja, den har det meste som er av tilkoblinger, faktisk...

Lenke til kommentar

er ikke innganger jeg tenker på, men utganger, det er pre-out som er viktig, og den har det i to kanaler i hvert fall, men teksten er litt forvirrende i forhold til hvilke to kanaler det er (kan man stille om?)

 

Ser ut som om pre-out kanalene er for ekstra høyttalere, og ikke for fronter, i så fall vil den ikke egne seg veldig bra.

Lenke til kommentar

Ja, det ser nesten slik ut. Hva menes egentlig med "front height"?

Men da ser det vel ut til at det blir en ny receiver da, og så blir denne brukt med TVen likevel. :) (Får alltids brukt alle receiverene uansett. ;))

 

 

Edit: Og ettersom prisen på surroundpakken av S608 er 1000,- billigere enn bare gulvhøyttalerne (på Elkjøp/Lefdal), blir det vel til at jeg bestiller alle sammen, og da er det jo greit med pre-out på mer enn to kanaler...

Endret av Breidablik
Lenke til kommentar

Hjelp! Jeg har fått i oppdrag av min mor å kjøpe et musikkanlegg til stuen, men siden jeg knapt rørt en høyttaler i mitt liv er jeg skrekkelig underkvalifisert for oppgaven. Jeg er ikke engang sikker på om jeg bør spørre om hjelp i "Høyttalere"- eller "Stereo- og surroundanlegg"-forumet.

 

Behovene er forholdsvis enkle: stereo, trådløs avspilling fra PC og lokalt fra DAP. Kan klare seg uten CD-spiller så lenge de funksjonene opererer smertefritt. Pris er ikke viktig, men vi behøver ikke noe high-end-utstyr. Får man noe som duger til 10 000?

 

Vil det lønne seg å kjøpe et komplett stereoanlegg, eller er det lurer å anskaffe høyttalere og forsterker/reciever/CD-spiller separat?

 

http://www.hifiklubben.no/produkter/stereo/stereosystem/denon_ceol_cd-receiver_hvit.htm Så interessant ut, så kjøper du to gode bokhylle høyttalere ved siden av? B&W DM685 eller DM686 er gode. Eventuelt noe fra XTZ er mine anbefalinger.

 

Ikke bli skremt av størrelsen, såvidt jeg ser er det en klasse D forsterker, og dermed er den svært effektiv. :)

 

(Tips: mulig bare kjøpe systemet? http://www.hifiklubben.no/produkter/stereo/stereosystem/denon_ceol-sc-n7_stereoanlegg_hvit.htm )

Endret av Revolution
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...