Gå til innhold

"Verdens raskeste PC?" - Apple G5!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tror du skal ta alle motangrepene med en like stor klype salt.

Apple har sikkert gjort mye for få det til å se bedre ut enn det egentlig er, men jeg er nå imponert allikevel!

Hvis du ser streamen fra WWDC så ser du jo VD's fra Adobe, Mathemetica osv som sier at denne maskinen rocker rompa av alle PC'er.

 

Får folka betalt for å være der og si det de sier?

 

At man egentlig skulle testa denne maskinen mot en PC med Linux er jo idiotisk ettersom folk som bruker linux stort sett er en helt annen målgruppe og fordi det meste av den aktuelle software ikke finnes til Linux.

 

...og cirka noe sånt kom meget klart frem i artikkelen.

 

At overclockers klager på at de ikke brukte samme programmer når de gjorde audiotesten er jo fordi det beste programmet til audio bare finnes til Mac og derfor tok de det beste til Windows og satt de mot hverandre.

 

Overklokkere? Audio? Hva er "det beste programmet til audio" som "bare finnes til Mac"?

 

Link til denne "dualsupermaskinen til Dell" som du nevner?

 

Ikke se på dette som et personlig angrep. Fordi det ikke er ment sånn.

Tusen takk.

Jeg vet ikke om de får betalt for å være der, men om de hadde fått det så tviler jeg på at de hadde favorisert G5 hvis den faktisk ikke hadde vært bedre på de omerådene.

 

Audioprogram:

http://www.emagic.de/products/ls/platinum/...dex.php?lang=EN

Ettersom Apple som eier EMagic, FinalCutPro og Shake så vil jeg si de har et rimelig bra tak på pro markedet innen lyd og bilde ;)

 

Dell Precision WorkStation 650

2 x Intel® XeonTM processor 3,06GHz med 512Kb cache

Dette var vel den maskinen som ble brukt i testen mot Apple maskinen.

 

Det som skal sies er at G5 ikke blir leveringsklar før hvertfall i august og da har Intel 3.2 vært på markedet i 1 mnd allerede.

 

Uansett, dette var et stort steg fremover for Apple. Når all software blir optimalisert for 64 bit så kommer det sikkert til å gå enda fortere. Nå er hastighetene veldig like på Mac vs PC så nå er det egentlig ikke lengere hastighet som har betydning, men operativsystem, programvaretilgjengelighet og pris.

 

Ettersom en G5 1.8 koster nesten dobbelt så mye som en Intel med samme hastighet så blir nok min neste maskin igjen en PC.

 

 

Nå er det vel Protools som er regnet som det råeste av det råeste på audio fronten og det finnes nå til både mac og pc.

Lenke til kommentar
Protools er nok ikke det råeste, men antakelig det mest brukte i studioer.

Protools er vel et av de mest kjente og populære sampleprogrammer og finnes til både Win og Mac.

 

Logic som er lydredigeringsprogram med multiple tracks finnes bare til Mac ,ettersom det er Apple som eier det.

 

Det er ingen tvil om at G5 kommer til å rocke, skulle bare ønske prisen hadde starta på 10'000 istedenfor 18'000.

Lenke til kommentar

Hva med å sammenlikne G5en med en dual Opteron? Eller kanskje kvadrippel? Den innebygde minnekontrolleren gjør nok susen!

 

Dessuten: Er det ikke slik at de foreløpige testene har vist at en 800Mhz Opteron i mange tilfeller er raskere enn en 2Ghz Xeon?

 

Uansett så tror jeg nok at IBM-PC-varianten (Opteron) blir en goood del billigere enn "Apple-konkurrenten" :yes: Er det rettferdig å sammenlikne en IBM-PC med en Apple som koster 3x så mye?

Lenke til kommentar
Hva med å sammenlikne G5en med en dual Opteron? Eller kanskje kvadrippel? Den innebygde minnekontrolleren gjør nok susen!

 

Dessuten: Er det ikke slik at de foreløpige testene har vist at en 800Mhz Opteron i mange tilfeller er raskere enn en 2Ghz Xeon?

 

Uansett så tror jeg nok at IBM-PC-varianten (Opteron) blir en goood del billigere enn "Apple-konkurrenten" :yes: Er det rettferdig å sammenlikne en IBM-PC med en Apple som koster 3x så mye?

De sammenligninger Apple gjorde var gjort mot Dell-maskiner som var mye dyrere enn Apple maskinen.

 

Kan du gi meg en link til en Opteron som slår G5 DP 2GHz og som koster koster 9000?

Lenke til kommentar

er det bare meg eller har folk på dette forumet begynt og snakke rett fra raua??

De kommer med påstander og dritt og lort som de har funnet på langt oppi den fortrengte erten av en hjerne de har.

hvis han geniale fyren som sa at en operon dual 2 ghz kosta 9000 kr hadde godt inn på komplett hadde han funnet ut at EN operon 1.8 ghz kosta 8,185.00

8.200x2=16400

hovedkort til den pc-en 4,181

da er vi oppi 20000 kr

og det for en SVAKER PC.

I tilleg skal vi jo ha ram, hardisk og skjermkort.

så det du kommer med er rett og slett Bu||$h1t.

Jeg vil ikke komentere hva som er best men folk som skriver rett fra raua bør la vær og skriv.

 

Jeg posta nå nettop i en topic hvor en person mente at HL 2 krevde et skikkelig killer skjermkort.

Hva fant jeg når jeg søkte på google??

at det krevde et tnt2

Lenke til kommentar

Jeg posta nå nettop i en topic hvor en person mente at HL 2 krevde et skikkelig killer skjermkort.

Hva fant jeg når jeg søkte på google??

at det krevde et tnt2

Krevde for å bare kjøre spillet, eller kjøre spillet med alle effekter på?

 

Her er utdrag fra sikkert samme source som du selv fant.

 

 

The minimum system specs are currently targeted at a 700 MHz PC with 128 MB RAM and a DX6-level video card TNT2 etc, meaning you won't need a supercomputer to run Half-Life 2.

 

But on the machine above don't expect to see reflective water,dynamic shadows and bump-mapped textures. The game running at maximum detail 50/60 fps, machine required for this is approx 1600Mhz cpu, 256 mb ram, GeForce4 Ti card.

 

In real life you need the best from a new game so I would recommend a 2000 cpu, 512 mb ram, GeForce4 Ti4800 128 ddr or ATI Radeon equivalent. The more power the better but not essential with this game.

 

Jeg synes folk godt kunne tatt et lite søk på google før de skapa nye tråder om alt mulig...

Lenke til kommentar
Hva med å sammenlikne G5en med en dual Opteron? Eller kanskje kvadrippel? Den innebygde minnekontrolleren gjør nok susen!

 

Dessuten: Er det ikke slik at de foreløpige testene har vist at en 800Mhz Opteron i mange tilfeller er raskere enn en 2Ghz Xeon?

 

Uansett så tror jeg nok at IBM-PC-varianten (Opteron) blir en goood del billigere enn "Apple-konkurrenten" :yes: Er det rettferdig å sammenlikne en IBM-PC med en Apple som koster 3x så mye?

De sammenligninger Apple gjorde var gjort mot Dell-maskiner som var mye dyrere enn Apple maskinen.

 

Kan du gi meg en link til en Opteron som slår G5 DP 2GHz og som koster koster 9000?

 

Under lanseringen av Opteron så var en 1,8Ghz Opteron 37% raskere enn Xeon 2,8 Ghz i SPEC. Opteron (fireveis) 424 (1,8Ghz) fikk høyere poengsum enn et system basert på 4x2Ghz Xeon MP i M$ sitt MMB benchmark.

 

I tillegg så skulle fireveissystemet basert på Opteron ha oppnådd (ifølge en AMD-mann...) den høyeste poengsummen noensinne målt av TPC. I tillegg så hadde AMD-løsningen lavere pris enn tilsvarende plattformer.

 

Til alle mac-folk:

Jerry Sanders skal ha sagt: With the AMD Opteron, we are going to change the world, and unlike Steve Jobs, we are going to change the real world.

 

*Resultatene ovenfor er plukket ut fra Linux Format som var tilstede under lanseringen.

 

Jokki burde kanskje jekke seg ned et par hakk; du må ikke tolke alt som blir skrevet bokstavelig! At èn Opteron koster 9k før den har blitt "mainstream" (*kremt* hvor mye koster en Xeon?) er vel ikke så galt hvis en skal ta hensyn til at det er en server-prosessor?

Lenke til kommentar
Protools er nok ikke det råeste, men antakelig det mest brukte i studioer.

Protools har vært det dyreste og beste i lydverden så lenge jeg har vært i den iallefall. Faren min driver nå ett studio og de kjøpte nettopp en protools. Logic regnes vel for det beste av "billig" pakkene. En skikkelig protools pakke koster flesk! Men du får hva du betaler for. Kan godt hende at logic/cubase/nuendo begynner å ta igjen protools, men Protools har alltid vært sett på som kremen(Som det burde være da en skikkelig Protools pakke koster ett godt stykke over 100.000,-. Mulig at det ikke koster såpass nå lengre men sist jeg sjekka lå det på det.)

Lenke til kommentar

Ulempen med protools er at du må kjøre motu hardware som koster flesk.

Med f.eks Logic kan du bruke den duppeditten du vil.

Har du først kjøpt protools er du låst til motu.

 

Så kan man sammenligne hvilke muligheter man har i de forskjellige program. Og da er jeg ikke lenger sikker på at protools er best.

 

Hva gjør protools bedre enn andre program?

Lenke til kommentar
Ulempen med protools er at du må kjøre motu hardware som koster flesk.

Med f.eks Logic kan du bruke den duppeditten du vil.

Har du først kjøpt protools er du låst til motu.

 

Så kan man sammenligne hvilke muligheter man har i de forskjellige program. Og da er jeg ikke lenger sikker på at protools er best.

 

Hva gjør protools bedre enn andre program?

 

Ikke så lenge siden Logic hadde egen hardware man måtte ha også.

Det som først og fremst har vært Protools sin store styrke før var at det var det eneste lydprogrammet som egnet seg for å legge på lyd til bilde. Det var skikkelig syncing mot proffesjonell video hardware og muligheter for å kjøre og redigere lyd på bilde i realtime, dette var ikke så veldig lett på de andre plattformene(I den kvaliteten man krever) Det støttet SMTP 4:4:4:4 bit bilder etc.etc.etc.. Jeg er litt usikker på hva som er bra med Protools nå for tiden, men proffesjonelle studioer velger det jo fortsatt. Digidesign som lager Protools er jo også kjøpt opp av avid som er en av de største aktørene på video redigeringsfronten, så jeg protools kan umulig ha blitt dårligere :p

Men de største konkurrentene til Protools er vel Cubase/Nuendo og Logic.

 

Hardware er veldig viktig i lyd/musikk studio sammenheng, så det er jo og en av Protools sine store styrker, hardwaren de lager er noe av det beste du får tak i.

Lenke til kommentar
Hva med å sammenlikne G5en med en dual Opteron? Eller kanskje kvadrippel? Den innebygde minnekontrolleren gjør nok susen!

 

Dessuten: Er det ikke slik at de foreløpige testene har vist at en 800Mhz Opteron i mange tilfeller er raskere enn en 2Ghz Xeon?

 

Uansett så tror jeg nok at IBM-PC-varianten (Opteron) blir en goood del billigere enn "Apple-konkurrenten" :yes: Er det rettferdig å sammenlikne en IBM-PC med en Apple som koster 3x så mye?

De sammenligninger Apple gjorde var gjort mot Dell-maskiner som var mye dyrere enn Apple maskinen.

 

Kan du gi meg en link til en Opteron som slår G5 DP 2GHz og som koster koster 9000?

 

Under lanseringen av Opteron så var en 1,8Ghz Opteron 37% raskere enn Xeon 2,8 Ghz i SPEC. Opteron (fireveis) 424 (1,8Ghz) fikk høyere poengsum enn et system basert på 4x2Ghz Xeon MP i M$ sitt MMB benchmark.

 

I tillegg så skulle fireveissystemet basert på Opteron ha oppnådd (ifølge en AMD-mann...) den høyeste poengsummen noensinne målt av TPC. I tillegg så hadde AMD-løsningen lavere pris enn tilsvarende plattformer.

 

Til alle mac-folk:

Jerry Sanders skal ha sagt: With the AMD Opteron, we are going to change the world, and unlike Steve Jobs, we are going to change the real world.

 

*Resultatene ovenfor er plukket ut fra Linux Format som var tilstede under lanseringen.

 

Jokki burde kanskje jekke seg ned et par hakk; du må ikke tolke alt som blir skrevet bokstavelig! At èn Opteron koster 9k før den har blitt "mainstream" (*kremt* hvor mye koster en Xeon?) er vel ikke så galt hvis en skal ta hensyn til at det er en server-prosessor?

selfølgelig tok jeg det ikke bokstavelig men det er så utrolig mange såkalte "påstander" som kommer så og si rett fra rompissen.

Hvis jeg var lit uhyggelig i tonen var ikke det meningen.

prisen på en xeon kan de jo dra rett til helvete med INTEL.

37 høvdinger for en prossesor uten noe annet..

Det vil si at da koster den 74 høvdinger før den har samme prossersor hastighet som appel sin.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...