Gå til innhold

"Verdens raskeste PC?" - Apple G5!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dette summérer opp Apple's benchmarking meget bra:

Imagine you wanted to race somebody to see who had the faster car, and that person told you, "I have to tune your car first." Would you not laugh in his face?

 

Well, that's essentially what Apple is trying to do.

 

Get real. Now that's bias! Those aren't the rules of the track. If you're too slow, work on getting your car faster, not the other car slower.

Lenke til kommentar

Her snakker vi om sammenligning på hardware-hastigheten mellom to datamaskiner og ikke to biler.

 

Linken jeg posta har denne frasen som jeg finner ganske så riktig:

 

" To test the hardware alone, you must normalize the compiler out of the equation -- using the same version and similar settings"

 

Er ikke dette riktig? :o

 

 

 

Ellers er jeg enig i at vi får vente til det kommer flere uavhengige tester. Om dem blir rettferdige gjenstår å se...

Lenke til kommentar
http://www.digi.no/php/art.php?id=90344

http://www.hardware.no/nyheter/juni03/appl...windowspc2.html

 

Uansett så har APPLE overdrevet med sine benchmarkresultater. G5 er ikke verdens raskeste windows basert pc!

Nei, det har du helt rett i!

Fint om du leser tråden før du svarer, ettersom de linkene du har gitt der har Apple allerede gitt svar på. Hvordan det er med AMD vs IBM får vi vente å se. Det vi vet nå er hvertfall at Apple er på samme ytelsesnivå som AMD og Intel, og at Apple i tillegg har billigere Dual supermaskiner.

 

Gabriel_X:

Når det gjelder real life situasjoner som i feks Photoshop så hadde de en sånn test på WWDC. De brukte en poster på 300MB fra "Finding Nemo" filmen. G5 maskinen var over dobbelt så rask som Dellmaskinen ;)

(Og Pixar var til stede!)

Lenke til kommentar

the_ruthless: hadde man hatt et ignore valg på dette forumet så hadde du havnet på lista mi over folk å ignorere, for maken til drittprat som kommer i fra postene dine er vanskelig å finne om man så leter lenge. Hvis det er noen som er fanatiker så er det du, du er gang på gang innom Mac poster og skriver vrøvl som ikke har noen ting med virkeligheten å gjøre. Du er tydeligvis sykelig opptatt med å sverte alle poster som har noe med Mac og gjøre med dine egne påståtte Mac-erfaringer.

Lenke til kommentar
the_ruthless: hadde man hatt et ignore valg på dette forumet så hadde du havnet på lista mi over folk å ignorere, for maken til drittprat som kommer i fra postene dine er vanskelig å finne om man så leter lenge. Hvis det er noen som er fanatiker så er det du, du er gang på gang innom Mac poster og skriver vrøvl som ikke har noen ting med virkeligheten å gjøre. Du er tydeligvis sykelig opptatt med å sverte alle poster som har noe med Mac og gjøre med dine egne påståtte Mac-erfaringer.

 

Greit og tusen takk. Jeg vet jeg er flink til å være usaklig.

Men allikevel.

Hva jeg ønsker:

- litt sunn skepsis til benchmarks og tester av Mac-systemer når de kommer rett fra Apple.

- påpeke at OS X eller andre Mac-systemer faktisk også er lagd av mennesker, og er følgelig sårbare.

- minne på om at det som kan virke som en nylagt asfaltvei for noen, kan være en hullete og gjørmete grusvei for noen andre. (OS i bruk. Du skjønner nok bildet.)

Lenke til kommentar
the_ruthless: hadde man hatt et ignore valg på dette forumet så hadde du havnet på lista mi over folk å ignorere, for maken til drittprat som kommer i fra postene dine er vanskelig å finne om man så leter lenge. Hvis det er noen som er fanatiker så er det du, du er gang på gang innom Mac poster og skriver vrøvl som ikke har noen ting med virkeligheten å gjøre. Du er tydeligvis sykelig opptatt med å sverte alle poster som har noe med Mac og gjøre med dine egne påståtte Mac-erfaringer.

 

Greit og tusen takk. Jeg vet jeg er flink til å være usaklig.

Men allikevel.

Hva jeg ønsker:

- litt sunn skepsis til benchmarks og tester av Mac-systemer når de kommer rett fra Apple.

- påpeke at OS X eller andre Mac-systemer faktisk også er lagd av mennesker, og er følgelig sårbare.

- minne på om at det som kan virke som en nylagt asfaltvei for noen, kan være en hullete og gjørmete grusvei for noen andre. (OS i bruk. Du skjønner nok bildet.)

 

Kommer rett fra Apple? Følg litt med da så kanskje du finner ut at alt ikke er så propagandaretta som du skal ha det til!! Apple gjorde da ingen test! De fikk andre utenforstående firmaer til å gjøre testene for seg!

 

http://www.luxology.net/company/wwdc03followup.aspx

 

Tror du de får penger av Apple for den uttalelsen her? Eller tror du kanskje de bare er lei av AntiMac'ere som ikke gjør annet enn å slenge dritt om alt de ikke har?

 

Hvordan kan du egentlig være skeptisk til tester du ikke vet noen ting om? Se den her videoen så får du kanskje med deg hva WWDC er.

http://www.apple.com/quicktime/qtv/wwdc03/

 

En dude som har klarlagt litt av hva som har skjedd:

http://www.spymac.com/forums/showthread.ph...15&pagenumber=1

Lenke til kommentar

jau, det er litt rart at det er så mange synsere som har ting å synes om G5'en enda det så langt nesten ikke er noen som har testa den. Jeg for min del skal spare meg å kommentere hastigheten til den nye G5'en til at jeg får prøvd en. Men jeg kan trygt si at jeg gleder meg til å teste den litt i AE6 når den kommer :yes:

 

Dessuten så skal det bli fint å få bytta ut min gamle trofaste G4 400 MHz, som jeg enda bruker flittig, og som jeg egentlig ikke hadde trengt å bytte ut hvis det ikke var for OSX, som er litt sulten etter MHz. Skal nevnes at jeg aldri har hatt noen som helst problemer med den maskina, har hatt den i tre og et halvt år, har aldri tryna operativsystemet på den, ikke hatt disk-kræsj og heller ikke virus. Penger har jeg og tjent på den, og kommer sikkert til å få litt for den om jeg skulle finne på å selge.

Lenke til kommentar

Fint. Nå har jeg lesestoff for i kveld også.

Oh, joy.

 

Og er enig med bug2k at vi (alle sammen) burde holde kjeft til noen (gjerne oss også) faktisk har fått testa boksen (G5) litt.

Enig, MCDr og macrules?

 

Skal vi begrave stridsøksen inntil videre?

 

 

Og en ting til;

Jeg har mange fine og gode opplevelser med Mac! For all del! Bare at disse er stort sett fra før OS X inntreden... Lenge før.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...