Gå til innhold

– Ipad har halvert bærbar-salget


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Heh, det var nesten litt påfallende hvor mange som hadde en mbp de ikke trengte her i tråden (for hva skal du med den når den lett kan erstattes av en så enkel device som en tablet av typen ipad?).

 

Ellers er jo spørsmålet hvor stor del av bæbarmarkedet en slik sak vil ta, i mitt arbeid er feks ikke en Ipad i nærheten av å kunne erstatte en bærbar. Mens for folk med netbooks (eller bærbare de ikke trenger), så kan det være et alternativ.

 

AtW

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM

Heh, det var nesten litt påfallende hvor mange som hadde en mbp de ikke trengte her i tråden (for hva skal du med den når den lett kan erstattes av en så enkel device som en tablet av typen ipad?).

 

Ellers er jo spørsmålet hvor stor del av bæbarmarkedet en slik sak vil ta, i mitt arbeid er feks ikke en Ipad i nærheten av å kunne erstatte en bærbar. Mens for folk med netbooks (eller bærbare de ikke trenger), så kan det være et alternativ.

 

AtW

 

Dessverre har min mbp et temmelig lite bruksområde etter at jeg ble ferdig med studiene.

Lenke til kommentar

Heh, det var nesten litt påfallende hvor mange som hadde en mbp de ikke trengte her i tråden (for hva skal du med den når den lett kan erstattes av en så enkel device som en tablet av typen ipad?).

 

Ellers er jo spørsmålet hvor stor del av bæbarmarkedet en slik sak vil ta, i mitt arbeid er feks ikke en Ipad i nærheten av å kunne erstatte en bærbar. Mens for folk med netbooks (eller bærbare de ikke trenger), så kan det være et alternativ.

 

AtW

 

Dessverre har min mbp et temmelig lite bruksområde etter at jeg ble ferdig med studiene.

 

Bruk den som surfe-PC. Slik er det med vanlige Windows-maskiner også, jeg har alt for mange maskiner og angrer smålig på at jeg har kjøpt alle. Jeg har en maskin jeg bruker til skolen, en som ligger og støver ned, en film-netbook og en gamer-stasjonær. Vurderer å selge to av dem.

 

Til neste år blir det enda en maskin, men da forsvinner heldigvis skole-laptopen da den bare lånes.

Lenke til kommentar
"]]

Nå skal du ha meget begrensete data behov om en liten tablet kan erstatte en laptop, ja hvis du kun surfer, ikke kjøre et spesifikt program, ikke skriver noe serlig, eller har behov for å koble til andre enheter.

[/size][/i]

 

Vil faktisk påstå at du skal ha ekstreme data behov / spesielt tilpassede programmer dersom ikke iPaden kan erstatte en tradisjonell netbook... :whistle:

Endret av Rob Halford
Lenke til kommentar

Heh, det var nesten litt påfallende hvor mange som hadde en mbp de ikke trengte her i tråden (for hva skal du med den når den lett kan erstattes av en så enkel device som en tablet av typen ipad?).

 

AtW

For min del er det en betydelig forskjell mellom å være en fullverdig erstatter for laptopen og å være et bedre alternativ 90% av tiden. iPad er bedre på de enkle oppgavene jeg stort sett utfører (som f.eks. å skrive på en café i Berlin, som jeg gjør nå), men duger ikke til de mer kompliserte oppgavene jeg en sjelden gang driver med.

 

Jeg kan stadig ikke kompilere TeX-filer, lage grafer i Plot etc. på iPaden, men dette er ikke oppgaver jeg trenger å gjøre veldig ofte. Bilderedigering kunne jeg alltids gjort på iPad, er mest latskap at jeg stadig gjør også enkel redigering på farten i Aperture. Hadde det ikke vært for at jeg lever et delvis nomadeliv skulle jeg klart meg bra med kun iPad + iMac.

Lenke til kommentar

http://online.wsj.co...8.html?mod=e2tw

 

Kan noen fortelle meg hvor i kilden deres (Digi.no som igjen peker til linken ovenfor^) det står iPad og ikke E-readers og tablet?

 

 

 

 

 

Ta og se på det bildet! Les igjennom artikkelen jeg linket til! Jeg er virkelig på nære nippet å boikotte hele Amobil slik som jeg gjorde med ITavisen og Digi.no.

 

Det det står der er at BÅDE e-readers, tablets OG laptops har økt i salg.. mens derimot desktops pcér har hatt synkende salg i flere år, men faktisk en OPPTUR i 2010? ..

 

Er dette en halvering?

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...