Gå til innhold

– Ipad har halvert bærbar-salget


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nei, de skriver ikke kun om mobiler, grunnet at de ikke gjør en god nok jobb med å skaffe nyheter om mobiler med kjøtt på beina. Derfor må de fylle siden sin med masse annet rask og rusk i tide og utide, slik at ungdommen ikke slutter å genere klikk for de! Hvordan skulle det gått om de ikke hadde minst en ny "copy-paste" artikkel om dagen, da hadde jo folk uteblitt og de hadde fått færre klikk, mindre penger for reklame osv osv.

 

De tar en itavisen nå og da, men det burde de vel strengt tatt se seg for gode til.

Lenke til kommentar

http://mashable.com/2010/09/17/ipad-devouring-notebook-market/

 

Her er det jeg leste om det. Etter at iPad kom i salg, har økningen gått fra 11% til 8% til 5% til 2% til -4%.

 

Dette var en trenden FØR iPad kom i salg også, så å bastant påstå at iPad har noe som helst med saken å gjøre er jo bare latterlig. Trenden har faktisk stagnert litt etter at iPad kom i salg.

Lenke til kommentar

Dette må være den latterligste påstanden jeg har lest på lenge.

 

Hvem er dum nok til å tro noe sånt? En liten brødfjøl som iPad overtar ikke bærbarmarkedet! Ingen av dem klarer halvparten av oppgavene en bærbar tar, og ytelsen er til å se seg skakk av.

 

Dette må de lenger på landet med, gitt.. :!:

 

Apple raporterte selv for noe tid tilbake at det vil selges ca 28 millioner iPad'er worldwide i år; de aller fleste av disse er solgt i USA pga Apple's distribusjonspolitikk. Den som tror at et slikt salg ikke vil påvirke salget av bærbare PC-er - gitt bruksmønsteret for en bærbar PC - bør muligens ta en prat med psuskologen sin...

 

Har selv lempet en Lenovo R6? ett eller annet ut vinduet etter at iPaden kom i hus, og har nesten stoppet å bruke den stasjonære PC-en. Eneste bruksområdet denne har er Battlefield: Bad Company 2, brukes ikke til noe annet... :whistle:

 

Selv firmaet hvor jeg jobber erstatter nå alle bærbare med iPad'er, og disse fungerer utrolig bra til vårt bruk. Og hvorfor skulle den ikke det? Løser alt av problemstillinger vi "kaster" på den. Krever nok litt forståelse av hvordan ting skal løses, men er ikke mer komplisert enn at en Android-bruker skal klare å finne ut av det, med mindre det legges litt vrang vilje til. Og det er jo ikke noe ukjent fenomen... :innocent:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM

Dette må være den latterligste påstanden jeg har lest på lenge.

 

Hvem er dum nok til å tro noe sånt? En liten brødfjøl som iPad overtar ikke bærbarmarkedet! Ingen av dem klarer halvparten av oppgavene en bærbar tar, og ytelsen er til å se seg skakk av.

 

Dette må de lenger på landet med, gitt.. :!:

 

Apple raporterte selv for noe tid tilbake at det vil selges ca 28 millioner iPad'er worldwide i år; de aller fleste av disse er solgt i USA pga Apple's distribusjonspolitikk. Den som tror at et slikt salg ikke vil påvirke salget av bærbare PC-er - gitt bruksmønsteret for en bærbar PC - bør muligens ta en prat med psuskologen sin...

 

Har selv lempet en Lenovo R6? ett eller annet ut vinduet etter at iPaden kom i hus, og har nesten stoppet å bruke den stasjonære PC-en. Eneste bruksområdet denne har er Battlefield: Bad Company 2, brukes ikke til noe annet... :whistle:

 

Selv firmaet hvor jeg jobber erstatter nå alle bærbare med iPad'er, og disse fungerer utrolig bra til vårt bruk. Og hvorfor skulle den ikke det? Løser alt av problemstillinger vi "kaster" på den. Krever nok litt forståelse av hvordan ting skal løses, men er ikke mer komplisert enn at en Android-bruker skal klare å finne ut av det, med mindre det legges litt vrang vilje til. Og det er jo ikke noe ukjent fenomen... :innocent:

 

Bruksmønsteret til en bærbar pc er helt avhengig av hva slags bærbar det er snakk om, netbook med 10" skjerm osv osv. Per i dag er det kun et segment som har grunn til å føle seg truet av tablets, og det er nettopp netbooks, men selv disse maskinene har styrker som tablets enda ikke er i nærheten av å leve opp til.

 

Om noen kan erstatte den bærbare med en tablet er selvsagt helt avhengig av behovene man har.

Lenke til kommentar

Dette må være den latterligste påstanden jeg har lest på lenge.

 

Hvem er dum nok til å tro noe sånt? En liten brødfjøl som iPad overtar ikke bærbarmarkedet! Ingen av dem klarer halvparten av oppgavene en bærbar tar, og ytelsen er til å se seg skakk av.

 

Dette må de lenger på landet med, gitt.. laugh.gif

 

Apple raporterte selv for noe tid tilbake at det vil selges ca 28 millioner iPad'er worldwide i år; de aller fleste av disse er solgt i USA pga Apple's distribusjonspolitikk. Den som tror at et slikt salg ikke vil påvirke salget av bærbare PC-er - gitt bruksmønsteret for en bærbar PC - bør muligens ta en prat med psuskologen sin...

 

Har selv lempet en Lenovo R6? ett eller annet ut vinduet etter at iPaden kom i hus, og har nesten stoppet å bruke den stasjonære PC-en. Eneste bruksområdet denne har er Battlefield: Bad Company 2, brukes ikke til noe annet... :whistle:

 

Selv firmaet hvor jeg jobber erstatter nå alle bærbare med iPad'er, og disse fungerer utrolig bra til vårt bruk. Og hvorfor skulle den ikke det? Løser alt av problemstillinger vi "kaster" på den. Krever nok litt forståelse av hvordan ting skal løses, men er ikke mer komplisert enn at en Android-bruker skal klare å finne ut av det, med mindre det legges litt vrang vilje til. Og det er jo ikke noe ukjent fenomen... :innocent:

 

28 millioner enheter er ingenting på et så stort marked som laptop-markedet, dessuten tar jeg aldri imot antagelser eller "fakta" fra Steve Jobs.

Lenke til kommentar

Dette må være den latterligste påstanden jeg har lest på lenge.

 

Hvem er dum nok til å tro noe sånt? En liten brødfjøl som iPad overtar ikke bærbarmarkedet! Ingen av dem klarer halvparten av oppgavene en bærbar tar, og ytelsen er til å se seg skakk av.

 

Dette må de lenger på landet med, gitt.. :!:

 

Apple raporterte selv for noe tid tilbake at det vil selges ca 28 millioner iPad'er worldwide i år; de aller fleste av disse er solgt i USA pga Apple's distribusjonspolitikk. Den som tror at et slikt salg ikke vil påvirke salget av bærbare PC-er - gitt bruksmønsteret for en bærbar PC - bør muligens ta en prat med psuskologen sin...

 

Har selv lempet en Lenovo R6? ett eller annet ut vinduet etter at iPaden kom i hus, og har nesten stoppet å bruke den stasjonære PC-en. Eneste bruksområdet denne har er Battlefield: Bad Company 2, brukes ikke til noe annet... :whistle:

 

Selv firmaet hvor jeg jobber erstatter nå alle bærbare med iPad'er, og disse fungerer utrolig bra til vårt bruk. Og hvorfor skulle den ikke det? Løser alt av problemstillinger vi "kaster" på den. Krever nok litt forståelse av hvordan ting skal løses, men er ikke mer komplisert enn at en Android-bruker skal klare å finne ut av det, med mindre det legges litt vrang vilje til. Og det er jo ikke noe ukjent fenomen... :innocent:

 

Bruksmønsteret til en bærbar pc er helt avhengig av hva slags bærbar det er snakk om, netbook med 10" skjerm osv osv. Per i dag er det kun et segment som har grunn til å føle seg truet av tablets, og det er nettopp netbooks, men selv disse maskinene har styrker som tablets enda ikke er i nærheten av å leve opp til.

 

Om noen kan erstatte den bærbare med en tablet er selvsagt helt avhengig av behovene man har.

Nå skal du ha meget begrensete data behov om en liten tablet kan erstatte en laptop, ja hvis du kun surfer, ikke kjøre et spesifikt program, ikke skriver noe serlig, eller har behov for å koble til andre enheter.

Mer realistisk er det at de som kjøper allerede har en pc eller kansje heller mac og så kjøper en tablet i steden for en ny pc men venter med det.

Sikkert mange som har en netbook som sekundær pc kjøper en tablet i steden siden den er mindre og mer hendig.

Lenke til kommentar

Hva er det som gjør Ipaden så attraktiv da egentlig? Den virker jo ikke spesielt bra skal jeg være ærlig, i vertfall ikke i forhold til vanlige pcer innen for samme pris klasse? Jeg så f.eks denne vidoen

og den virker jo ikke betydlig bedre enn de mindre broduktene til apple.

 

og her:

Endret av Carlgutt
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM

Hva er det som gjør Ipaden så attraktiv da egentlig? Den virker jo ikke spesielt bra skal jeg være ærlig, i vertfall ikke i forhold til vanlige pcer innen for samme pris klasse? Jeg så f.eks denne vidoen

og den virker jo ikke betydlig bedre enn de mindre broduktene til apple.

 

og her:

 

Kjekk reisekamerat som er hakket mer portabel enn bærbare maskiner med samme skjermstørrelse.

 

For de som ikke bruker en bærbar maskin til annet enn å lese noen eposter/dokumenter og sjekke nyheter på nett så fungerer den som et fint alternativ til ultraportable maskiner.

Lenke til kommentar

Nei. iPad har "Apple" sin A4-prosessor under maksimal klokkefrekvens. Det er det samme systemet som sitter i iPhone 4, bare med høyere klokkehastighet.

 

Ingen andre enn apple vet klokkefrekvensen til cortex a8 kjernen i A4 i iphone og ipod touch. Man tipper den kjører 800 MHz eller 1 GHz ut ifra ytelsen. Ipad vet man kjører 1 GHz. Iphone og ipod touch har også dobbelt så mye RAM.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM

Rent personlig kommer jeg nok til å selge min mbp og erstatte den med en tablet etter at apple har presentert 2 generasjons ipad.

 

Brukte den bærbare i skolesammenheng, rapportskriving, programmering og presentasjoner. Nå som jeg er ferdig med utdannelsen bruker jeg den kun for lett surfing/email og som reisekamerat for å se på film/tv serier, noe en tablet lett kan erstatte.

 

Så gjenstår det å se om ipad 2 er interessant nok

Lenke til kommentar

Jeg har både en meget god laptop (MacBook Pro) og iPad med meg på reise nå; laptopen ligger stort sett igjen, mens iPaden er med over alt. Veier nesten ingenting, får plass over alt og har tilnærmet evigvarende batteri. Sammen med et bluetooth-tastatur som ikke tar stort av plass i sekken har jeg en pakke som er egnet bedre enn det meste til skriving. Det interne tastaturet er godt, men jeg skriver en del timer om dagen, det gir litt spesielle krav. Laptopen har fremdeles en rolle å spille, men det er kun når jeg skal gjøre noen tunge eller nokså ukurante oppgaver.

Lenke til kommentar

http://online.wsj.co...8.html?mod=e2tw

 

Kan noen fortelle meg hvor i kilden deres (Digi.no som igjen peker til linken ovenfor^) det står iPad og ikke E-readers og tablet?

 

OB-JZ706_bestch_NS_20100914203147.jpg

 

 

 

Ta og se på det bildet! Les igjennom artikkelen jeg linket til! Jeg er virkelig på nære nippet å boikotte hele Amobil slik som jeg gjorde med ITavisen og Digi.no.

 

Det det står der er at BÅDE e-readers, tablets OG laptops har økt i salg.. mens derimot desktops pcér har hatt synkende salg i flere år, men faktisk en OPPTUR i 2010? ..

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...