Gå til innhold

HTC Desire HD - Generell diskusjon/levering/leverandører


TheMoonMan

HTC Desire HD  

507 stemmer

  1. 1. Kommer dette til å bli din nye Android telefon?

    • Ja, uten tvil!
      314
    • Nei, dette er ikke noe for meg
      58
    • Jeg har ikke bestemt meg enda
      135


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Til dei av dykk som har fått telefonen; er det mogleg å lasta ned kart for alle verdsdelane? Eg lurar konkret på om Argentina og USA er tilgjengeleg.

 

 

Det er det. Men navigering koster.

 

Hvorfor skulle det koste...?

 

 

Kartene er gratis å laste ned men du må kjøpe for å kunne bruke det til navigering.

 

http://www.mobilen.no/wip4/test/test-htc-desire-hd/d.epl?id=47088

 

Navigasjon

Av tyngre applikasjoner som er med i telefonen er det verdt å nevne Locations. Dette er en karttjeneste levert av Route 66. Her får du navigasjon i hele Norge, og du kan kjøpe til kart for andre regioner. Full navigasjon over hele verden er gratis i 30 dager fra du tar tjenesten i bruk.

 

Kartløsningen til Rote 66 fungerer godt, men forutsetter at du laster ned kart og stemmer om du vil ha tilgang til norsk navigasjon. Du kan bruke kartprogrammet fritt, men må altså betale for tilleggstjenester som oversikt over fartskameraer, eller assistert navigasjon. Prisen for navigasjon er 35 kroner for 30 dager, 139 kroner for ett år, eller 209 kroner for telefonens levetid.

Endret av mackoi71
Lenke til kommentar

Til dei av dykk som har fått telefonen; er det mogleg å lasta ned kart for alle verdsdelane? Eg lurar konkret på om Argentina og USA er tilgjengeleg.

 

 

Det er det. Men navigering koster.

 

Hvorfor skulle det koste...?

 

 

Kartene er gratis å laste ned men du må kjøpe for å kunne bruke det til navigering.

 

http://www.mobilen.no/wip4/test/test-htc-desire-hd/d.epl?id=47088

 

Navigasjon

Av tyngre applikasjoner som er med i telefonen er det verdt å nevne Locations. Dette er en karttjeneste levert av Route 66. Her får du navigasjon i hele Norge, og du kan kjøpe til kart for andre regioner. Full navigasjon over hele verden er gratis i 30 dager fra du tar tjenesten i bruk.

 

Kartløsningen til Rote 66 fungerer godt, men forutsetter at du laster ned kart og stemmer om du vil ha tilgang til norsk navigasjon. Du kan bruke kartprogrammet fritt, men må altså betale for tilleggstjenester som oversikt over fartskameraer, eller assistert navigasjon. Prisen for navigasjon er 35 kroner for 30 dager, 139 kroner for ett år, eller 209 kroner for telefonens levetid.

 

 

Takk for infoen! 209 kroner for stemmestyring og andre tilleggstenester synest eg er greitt. Det er meir skuffande at ein må betala for kart for andre land etter 30 dagar, om eg då har forstått artikkelen til mobilen.no riktig.

Lenke til kommentar

Da har jeg nettopp snakka med Moobi, og telefonen min ble sendt i dag :D Fikk sporingsnummer også, men der var det ikke registrert noe enda, den hadde visst blitt sendt for kort tid siden:)

Bestilte 18. september gjennom Chess.

 

jeg vet det er skrevet lenger opp i tråden, men hvilket nr ringte du for å nå moobi?

Lenke til kommentar

Da har jeg nettopp snakka med Moobi, og telefonen min ble sendt i dag :D Fikk sporingsnummer også, men der var det ikke registrert noe enda, den hadde visst blitt sendt for kort tid siden:)

Bestilte 18. september gjennom Chess.

 

jeg vet det er skrevet lenger opp i tråden, men hvilket nr ringte du for å nå moobi?

815 688 60 Det brukte iallefall jeg.

Lenke til kommentar

Da har jeg nettopp snakka med Moobi, og telefonen min ble sendt i dag :D Fikk sporingsnummer også, men der var det ikke registrert noe enda, den hadde visst blitt sendt for kort tid siden:)

Bestilte 18. september gjennom Chess.

 

Valgte du å få nytt nummer sammen med kjøpet?

 

Jeg har bestilt fra ucan2.no, men lurer på om de sender sporingsnummeret til simkortet jeg har fått fra dem?

Lenke til kommentar

Da har jeg nettopp snakka med Moobi, og telefonen min ble sendt i dag :D Fikk sporingsnummer også, men der var det ikke registrert noe enda, den hadde visst blitt sendt for kort tid siden:)

Bestilte 18. september gjennom Chess.

 

Valgte du å få nytt nummer sammen med kjøpet?

 

Jeg har bestilt fra ucan2.no, men lurer på om de sender sporingsnummeret til simkortet jeg har fått fra dem?

 

Simkortet sendes som brev, så det kan ikke spores.

Lenke til kommentar

Til dei av dykk som har fått telefonen; er det mogleg å lasta ned kart for alle verdsdelane? Eg lurar konkret på om Argentina og USA er tilgjengeleg.

 

 

Det er det. Men navigering koster.

 

Hvorfor skulle det koste...?

 

 

Kartene er gratis å laste ned men du må kjøpe for å kunne bruke det til navigering.

 

http://www.mobilen.no/wip4/test/test-htc-desire-hd/d.epl?id=47088

 

Navigasjon

Av tyngre applikasjoner som er med i telefonen er det verdt å nevne Locations. Dette er en karttjeneste levert av Route 66. Her får du navigasjon i hele Norge, og du kan kjøpe til kart for andre regioner. Full navigasjon over hele verden er gratis i 30 dager fra du tar tjenesten i bruk.

 

Kartløsningen til Rote 66 fungerer godt, men forutsetter at du laster ned kart og stemmer om du vil ha tilgang til norsk navigasjon. Du kan bruke kartprogrammet fritt, men må altså betale for tilleggstjenester som oversikt over fartskameraer, eller assistert navigasjon. Prisen for navigasjon er 35 kroner for 30 dager, 139 kroner for ett år, eller 209 kroner for telefonens levetid.

 

 

Takk for infoen! 209 kroner for stemmestyring og andre tilleggstenester synest eg er greitt. Det er meir skuffande at ein må betala for kart for andre land etter 30 dagar, om eg då har forstått artikkelen til mobilen.no riktig.

 

Dette har vært framstilt ulikt forskjellige steder, og jeg vet ennå ikke om alle kart er gratis, og om man bare betaler for tilleggstjenestene. Uansett: Om de 209 kronene dekker navigasjon på alle kart i verden i mobilens levetid, er det overkommelig.

 

Noen som vet om man kan sitte i sofaen og "reise" på kartene? Og er det satellittvisning også? Hva med stier og skogsruter osv.? Hvor detaljert er det?

Lenke til kommentar

Da har jeg nettopp snakka med Moobi, og telefonen min ble sendt i dag :D Fikk sporingsnummer også, men der var det ikke registrert noe enda, den hadde visst blitt sendt for kort tid siden:)

Bestilte 18. september gjennom Chess.

 

Valgte du å få nytt nummer sammen med kjøpet?

 

Jeg har bestilt fra ucan2.no, men lurer på om de sender sporingsnummeret til simkortet jeg har fått fra dem?

 

 

Sender ikke noe sporingsnummer på simkortet, er bare ett vanlig brev det.

Lenke til kommentar

Jeg ringte til Tele2 i dag og fikk beskjed om at de ikke visste når mobilen ville komme. Da jeg fortalte at release datoen er 3. november svarte han at de sikkert får den inn i løpet av november.

 

Jeg ringte nettopp til Moobi for å høre om de visste noe, men de hadde visst heller ikke hørt noe og de hadde heller ikke fått inn en eneste mobil enda. Da jeg fortalte henne at jeg har lest på nettet om en del som har fått sporingsnummer og beskjed om at mobilen deres er sendt.. Fra Moobi, fikk jeg i svar om at hun ikke hadde hørt noe om det og at de ikke hadde en eneste mobil.

 

Problemet mitt er at jeg skal skrive nytt abonnement med Tele2 når jeg får mobilen med en bindingstid på 12 måneder, også skal jeg reise til USA om rundt 9 måneder, så da blir det i alle fall 3 måneder hvor jeg må betale abonnementet uten å bruke det.

 

Jeg er åpen for forslag om andre steder å bestille mobilen fra hvor jeg kan skrive et greit abonnement med en datapakke inkuldert og få mobilen i løpet av uken. Setter stor pris på forslag :)

Lenke til kommentar

Unbox HTC Desire HD, av meg:

 

Link til Unbox pt. 1

 

http://www.youtube.com/watch?v=sroqBzJQ_D0

 

Link til Unbox pt. 2

 

http://www.youtube.com/watch?v=5bj1sAdXGAU

 

Link til Unbox pt. 3 (de siste sekundene)

 

http://www.youtube.com/watch?v=jaMzrXdeupQ

 

 

Håper dere liker den, da det er min første unbox.

 

Fint at du tok deg tid til å lage en sånn +1.

Du vet du bruker ordet "jævla" veldig mye? :tease:

Lenke til kommentar

Da har jeg nettopp snakka med Moobi, og telefonen min ble sendt i dag :D Fikk sporingsnummer også, men der var det ikke registrert noe enda, den hadde visst blitt sendt for kort tid siden:)

Bestilte 18. september gjennom Chess.

 

jeg vet det er skrevet lenger opp i tråden, men hvilket nr ringte du for å nå moobi?

 

 

Ringte 815 688 60.

 

Sporingsnummeret fikk jeg på sms mens jeg snakka med de, og ca 10 min etter at jeg la på kom det en mail fra chess om at pakken er sendt, med sporingsnummer der også:)

Lenke til kommentar

Da har jeg nettopp snakka med Moobi, og telefonen min ble sendt i dag :D Fikk sporingsnummer også, men der var det ikke registrert noe enda, den hadde visst blitt sendt for kort tid siden:)

Bestilte 18. september gjennom Chess.

 

Valgte du å få nytt nummer sammen med kjøpet?

 

Jeg har bestilt fra ucan2.no, men lurer på om de sender sporingsnummeret til simkortet jeg har fått fra dem?

 

Jeg beholdte det gamle nummeret mitt

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...