Gå til innhold

Assassin's Creed Brotherhood-tråden


  

134 stemmer

  1. 1. Skal du kjøpe AC3?

    • Ja
      95
    • Nei
      10
    • Veit ikke/Kanskje
      29
  2. 2. Hvilken konsoll spiller du med?

    • PS3
      56
    • PC
      28
    • XBOX360
      39


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ble ferdig med hovedhistorien i går, likte spillet tvers igjennom jeg... Nå skal jeg konsentrere meg om alle flagg/laugsutfordringer/snikmord etc... :) Har igjen en skattekiste også som er plassert på et "utilgjengelig" sted rett ved Castle St. Angelo... :( Men ved hjelp av en fallskjerm skal jeg nok få tak i den! :)

 

Sliter dog litt med en laugsutfordring; kurtisanelaugets "Drep 20 vakter utplassert på vaktposter med armbrøsten uten å bli oppdaget". Litt usikker på hva de mener med vaktposter (muligens de inngjerdede områdene av staur), for jeg har drept en del vakter med armbrøst uten å gå over 4/20... :( Nå er alle de inngjerdede områdene tomme også, det har de vært en stund (pga franskmennene...). Noen forslag?

Endret av PolarCow
Lenke til kommentar

Sliter dog litt med en laugsutfordring; kurtisanelaugets "Drep 20 vakter utplassert på vaktposter med armbrøsten uten å bli oppdaget". Litt usikker på hva de mener med vaktposter (muligens de inngjerdede områdene av staur), for jeg har drept en del vakter med armbrøst uten å gå over 4/20... :( Nå er alle de inngjerdede områdene tomme også, det har de vært en stund (pga franskmennene...). Noen forslag?

Har vel fått tips; spille Fransk kyss om igjen... :) Antall soldater drept blir visst kumulert selv om du spiller minner om igjen... :)

Lenke til kommentar

Helt ut av det blå kom rulleteksten idag, og jeg er lettere skuffet over at spillet 'allerede' er ferdig.

Hadde bare 58% rebuilt, mangler flagg, noen Borgia tårn, noen 'quester' og den siste skatten til Romulus bl.a

Er dtte 'alt'? Ser ikke ut som jeg kan gå tilbake å fortsette å bygge og leke meg?

 

Må jeg begynne på nytt? :( :(

  • Liker 1
Lenke til kommentar

(Ingen spoiler for de som har spilt noen få(!) timer)

 

hmm..

 

Må si jeg ble nokså skuffet over dette spillet.. dessverre!

 

For å ta min historie: Når Assassin's Creed først skulle komme ut var jeg skikkelig gira, forhåndsbestilte CE-versjonen til Xbox 360 og fikk med statuen av Altaïr, og det var fryktelig stas! Begynte å spille, og alt var helt flott! Men, jeg ble veldig fort lei.. rakk ikke å ta mer enn en eller to av de hovedmålene før jeg la det på hylla! Prøvde igjen en lang stund senere, men med samme resultat..

 

Assassin's Creed II ble så smått ignorert (tror jeg leste en dårlig anmeldelse/kommentar et sted, som knuste håpet om at 2'ern skulle være bedre)

 

Nå i desember, etter alt Brotherhood -snakket, så begynte jeg å kikke på noen anmeldelser; skummet igjennom Brotherhood-anmeldelser som ble rost i skyene, som skulle være bedre enn alt.. så leste jeg AC2 -anmeldelsen (sikkert begge på Gamer.no/Spillverket/Pressfire), og da fikk jeg med meg at den skulle være "alt AC prøvde å være, og mestret det ved å forbedre spillet over hele linja". Jeg ble nok en gang gira..

 

Så begynte jeg nå midt i desember å spille Assassin's Creed igjen, det første.. jeg ville ha med historien fra det første spillet! Men, denne gangen var jeg veldig klar over alle de repeterende elementene som jeg fant så ødeleggende de første gangene.. det var tydeligvis en god ting! Jeg koste meg veldig igjennom hele spillet denne gangen, og det var ikke lang tid (dog, sikkert mange timer) før jeg hadde rundet det (og endte opp med nærmere 800 i gamerscore på spillet). Det bar så MED EN GANG til Assassin's Creed II..

 

Og jeg må si, AC2 fikk AC1 til å virke som en testdemonstrasjon.. tror det var Gamer.no som kom med den kommentaren! Det var et knallspill! Begynte noe etter semesterslutt, og et par dager inn i romjulen var jeg ferdig! 895 i gamerscore.. dette var stas!

 

Vel, ikke spilt så mye i hele høst, og store planer om å ta det igjen før skolestart igjen.. jeg gikk selvfølgelig rett og kjøpte Brotherhood..

 

Som sagt innledningsvis, jeg ble skuffet..

 

Jeg er ikke ute etter å mislike spillet, for jeg har all ønske om at det skal være så supert som det forrige.. men, følelsen er ikke der.. Jeg synes spillet er rotete! Det begynte knallbra! Digget det at det begynte rett etter der 2'ern sluttet, likte måten de hadde gjort at man mistet "egenskapene" sine (som man jo må gjøre for å bygge seg opp igjen), synes alt var skikkelig bra.. men nå; synes det er veldig rotete!

 

Vanskelig å forklare.. men, jeg vet ikke helt med de Borgia-tårnene.. er det meningen at de skal tas før hovedhistorien!? Samtidig med!? Jeg føler ikke at vanskelighetsgraden med tårnene følger historien, eller jeg skjønner heller ikke hvordan man kan skjønne sånn, heller.. "Når er det naturlig å ta det ene før det andre" (Memory Sequence vs. Borgia Tower) -synes det er uoversiktlig, -jeg vet, og setter pris på, at det nok har blitt mer åpent i dette spillet, men for meg har de ikke klart å få noen særlig sammenheng.. Shop Quests synes jeg også er litt stressende.. det er MYE jeg mangler, og jaget etter skattekister er også borte, det samme med de Memory Gåtene (de med røde øyer i Locations - tror ikke jeg har gjort en eneste denne gangen).. de Ulvekledde skapningene (Burulu?!) forvirrer meg også litt.. de "bare er der" ..

 

Synes det er veldig vanskelig å forklare.. men, det er et helthetsinntrykk.. jeg har ingen iver til å løpe rundt å samle! Man kan kanskje argumentere med at det kanskje har blitt for mye Assassin's Creed i det siste, og kanskje det, men jeg tror ikke det heller, for jeg er gira på en måte, bare ikke like ivrig å gjøre alt, og det er synd..

 

Men, det er jo fryktelig mye som er bra også! Mange skikkelig tøffe oppdrag, varierte og vel gjennomførte! Liker karakterene.. Mye, mye bra! Men, en skuffelse for meg i forhold til 2'ern..

 

EDIT: Jeg er forresten på Memory Sequence 7, og må si det å trene opp andre Assassins er ikke noe særlig spennende.. tilfører ikke noe særlig, for min egen del! Man setter de på oppdrag de kan, og det er det.. det er litt spennende å tilkalle de av og til, men selv bruker jeg ikke det noe særlig.. føler at det tuller litt til "rollespill-elementet" med å snike seg hit og dit på egenhånd for så å ta livet av den du skal..

 

 

Kommenter gjerne..

 

 

:)

Endret av Bone
Lenke til kommentar

Jeg tok selv Boriga tårnerne så fort jeg kunne før jeg tok hovedoppdragene. Følte det var riktig sånn at jeg fikk fjernet "skyggene" på kartet. De er nok litt for enkle å ta, men jeg så det som bare en litt større utfordring enn å bare klatre opp i utsiktstårnet å synkronisere.

 

Shop questene trenger du ikke å bry deg som alt for mye om. De fleste tingene får du underveis, enten ved å sendre rekruttene dine på oppdrag, finne skattekister, fange borgia-budmen eller drepe røvere. Tingene er heller ikke så bra at man må ha dem.

 

Jeg ville abselutt gått etter truth-glyffene, du får i år som i fjor avslørt noe nytt. Og for min egen del så var det god nok grunn til å gjøre det med engang hele kartet var åpnet.

 

Ulvemennene, eller Romelus sine tilfluktssteder er akkurat som tempelridder-tilfluktsstedene i 2ern. Du får rustingene hans når du har klart alle, i tilegg får du jo se noen brev Romelus skal ha skrevet. Litt ensformig i hulene, men jeg synes det var morsomt.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
  • 2 uker senere...

Nesten ingen "nåtid" i dette spillet!

Kun på slutten og starten...

Skulle ønske det var litt mer inni spillet også.

 

 

Men nå har jeg spilt ferdig spillet. Likte bedre 1en og 2en, var kjekkere å springe rundt på taket på de to.

 

Helt uenig. Hadde egentlig ikke tenkt å spille Brotherhood, trodde Ubi melket for alt de var verdt, og det var for få nyheter i forhold til toern. ( Som jeg gikk lei av rundt halvveis uti)

 

Men det viste seg at Brotherhood er det suverent morsomste av spillene. Variasjonen i oppdragene er nå upåklagelig, jeg følte aldri at jeg gjorde de samme tingene. (Leonardo's Machines var høydepunkter) I tillegg digget jeg Assassin-funksjonen, ble helt hekta på å trene de opp og jeg ble aldri lei av å bruke de til å fjerne vakter o.l.

 

Mitt største håp er at assassins blir med i neste spill, bare enda mer omfattende. F.eks synes jeg det burde være mulig å bestemme litt mer over utviklingen av leiemorderne, RPG-style. Gleder meg uansett :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...