Gå til innhold

Terriers - Sesong 1 (USA-sendetid)


Anbefalte innlegg

Forresten en liten triva angående episoden som var forrige uke, den var regisert av Adam Arkin. Kanskje best kjent her som Ethan Zobelle i Sons of Anarchy. Det er også Adam Arkin som skal regisere sesongfinalen til Terriers.

 

Han er virkelig brilliant. Det er ingen karakterer fra noen tv-serier eller filmer jeg har hatet mer enn Ethan Zobelle. Det er heller ikke mange karakterer jeg liker mer enn hans Ted Early ifra Life.

 

Noen som vet hvordan den ligger an for å få en til sesong? Forferdelige seertall bør ikke ødelegge slike perler.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ukens episode var fantastisk. Spent på å se hvordan konspirasjonssaken utarter seg.

 

Digget slutten når Britt sier "I need a drink, more than ever in my life", og Hank iskaldt svarer "I don't."

 

Michael Raymond-James bør jo nesten få en Emmy.

 

Bare to episoder igjen av sesongen, og sannsynligvis hele serien. Jævlig synd. Seertallene nekter å bedre seg desverre.

 

Får vel nyte de siste to episodene, så får en eventuell sesong 2 bli en gedigen bonus. Håper vi får et gjensyn med Stephanie før sesongen er omme. Hun er en herlig karakter.

Lenke til kommentar

Epic fail i dagens episode for alle som setter pris på detaljer og historie rundt karakterene.

 

Story one, how Hank met Britt:

 

Britt og Hank møttes for to år siden når Hank tok Britt i å prøve å bryte seg inn i en "taco joint". Istedet for å ringe 911 tok Hank, Britt med for å spise vafler. Britt kan fortelle at Hank var tidligere Politi. Altså hadde han fått sparken her. Tror jeg. Kilde: Episode 3, ca 11 min.

 

Story two, how Hank met Britt:

 

Britt blir arrestert for å rømme åstedet etter en voldtekt, og for å prøve å stjele en bil. Hank er fortsatt politi, og avhører Britt. Det viser seg at Britt stoppet en voldtekt ved å bryte seg inn i huset voldtekten fant sted i. Britt bryr seg om offeret, slik blir de venner. Kilde: Episode 11.

 

Ellers enda en kanonepisode, men jeg liker ikke slike feil ^. Det er sloppy, og jeg forventer bedre. Jeg vil fortsatt gi lillefingeren min for en sesong to.

Endret av Thommesen
Lenke til kommentar

Awsome episode, likte cliffhangern på slutten. Fikk en følelse av at jeg så på SoA på slutten der med våpnene. Å når vi er inne på SoA så er også dagens episode regisert av Adam Arkin som spilte Ethan Zobelle i SoA forrige sesong. Dette var hans andre episode av Terriers hvor han regiserte.

 

Elsker hvordan det liksom så ut til at Britt kom til å double-crosse Hank. Å scenene på slutten ga litt sånn dystert bilde av at uskyldige selv blir drept på grunn av Ocean Beach-konspirasjonen.

Lenke til kommentar

Enig, veldig bra episode i dag. Er utrolig spent på hvordan avslutningen blir.

 

Syns episoden var utrolig uforutsigbar. Jeg skjønte ihvertfall ikke hvilken side Britt egentlig var på, og den slutten så jeg slettes ikke komme. Serien imponerer forøvrig mer og mer hva angår skuespill.

 

Er det noen som har hørt noe om hva som skjer med serien? Er vel 99% sikkert at det ikke blir noen sesong 2, men FX har vel ikke offentliggjort noe enda så vidt jeg vet.

Lenke til kommentar

Blir gangske sikkert ikke en sesong 2 tror jeg. Men serien er enda ikke øksa, så et lite håp er der. Men det er svært lite, men for all del. Wrapper de opp Ocean Beach-konspirasjonen i sesongfinalen, så overlever jeg hvertfall. Men gud, skulle ønske at vi skulle få en sesong 2. Heldigvis kommer Justified fra samme kanal tilbake i februar. Burde sjekke ut hvis dere liker Terriers.

Lenke til kommentar

Ypperlig avslutning. Vi fikk svar på det meste, samtidig som de la igjen noen åpne spørsmål til en eventuell sesong 2.

 

Den sluttscenen oppsummerer egentlig alt som er bra med Terriers. Fantastisk dialog, godt skuespill, god dose humor og ikke minst spenning i bøttevis. Synd det bare blir med en sesong.

Lenke til kommentar

Gikk opp fra 542 000 til 784 000 seere i sesongfinalen. En veldig fin fremgang, men dessverre for lavt til at fornying finner sted - med mindre vi får et lite mirakel.

 

TV-kritikerne bønnfaller i hvert fall om ny sesong. Problemet for serien, er manglende oppmerksomhet. FX-serien The Shield tjente mye på at den skapte furoe i media, det samme gjør naturlig nok ikke Terriers. I tillegg har den et navn som kan få folk til å tro den handler om bikkjer.

 

Serien premierte med 1,6 millioner og 0,5 rating. Som den gang ble betegnet som svakt.

 

Litt av forklaringen for Terriers slit: http://www.hollywoodreporter.com/news/tv-brands-brand-47791

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Terriers ble altså kansellert. Helt riktig og forståelig, men så utrolig trist allikevel. John Landgraf som er president i FX har gitt et veldig bra intervju om kanselleringen. Han virker rett og slett som en kanon bra fyr som virkelig så kvaliteten i serien. Dermed var det selfølgelig en forferdelig vanskelig avgjørelse han måtte ta, men som det ble påpekt i intervjuet - seertallene kunne ha vært tre ganger så bra uten at det ville vært unaturlig å kansellere serien.

 

Det ble en flott avsluttning på serien. Plot ble avrundet fint, ihverfall godt nok. Den lille cliffhangeren på slutten likte jeg. Alt i alt en av de absolutt beste seriene jeg noengang har sett. Jeg satt faktisk opp en poengscore på alle seriene jeg har sett, og den kom rett bak Firefly, likt med AD og Community og forran Veronica Mars og The Wire. Sterkt.

 

Jeg fant forøvrig ut at Tim Minear har vært en del av teamet til serien. Det forklarer så jævlig mye. Fyren er jo kun bak Joss Whedon i awesomeness. Angel, Firefly, Dollhouse, Wonderfalls, drive og nå Terriers. Han er en gud.

 

 

Michael Raymond-James, eller Britt skrev et 'brev' over twitter til oss få som liker serien. Herlig fyr. Herlig serie.

 

Tribe Terriers!

 

Thank you all so much for all the support and kind words. 'Terriers' was a special project for me, and honestly it was for everyone involved in making the show. I've never in my career become so close with a cast and crew, and we believe that was reflected in the final product. But this is Hollywood, and you win some and you lose some. This was something that ultimately didn't work out, but we at least have 13 episodes of story telling that were conceived in love. I will forever be grateful to FX for the opportunity and I look forward to what the future brings. Until then all the best, and thanks again.

 

-Michael Raymond-James

Lenke til kommentar

Jeg vil alltids savne serien, men glad den også slutta åpent.

 

Blir spenndene å se hva som skjer med Lights Out, nye dramaserien til FX som kommer på nyåret. Får allerede den underdog-vibben til Terriers, innblandet med et forbedret plot og lik handling som i den siste Rocky-filmen(som med all respekt, sugde).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...