Gå til innhold

Alt i en bank?


Tilsynsmannen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har samlet det meste hos Nordea. To brukskontoer, sparekonto og kredittkort. Ikke BSU enda, venter til jeg starter å skatte.

Før hadde jeg sparekonto hos Nordea, i lokalbanken og hos DnB Nor, men det var så stress å holde styr på disse, så flyttet alt til Nordea. Har fortsatt aksjefond hos DnB Nor, men de er ubrukelige på dette, så det vurderer jeg å cashe inn og realisere tapet som har kommet til rundt 40% på 13 år (Ja, vet at det har vært finanskrise og blablabla, men de har jevnt over tapt penger nesten hvert år)

 

Jeg foretrekker å ha alt samlet ett sted for å holde det ryddig og slippe å lete gjennom 5-6 kodenøkler hver gang jeg skal sjekke saldoer. Greit å kunne gå innom bankens lokaler og ikke tenke på hvor pengene er.

Lenke til kommentar

Ingen grunn til å samle i en bank, ha kontoen i den banken du får best betingelser.

 

Slik har jeg det

Brukskonto: Postbanken Student (Gratis VISA)

Lønnskonto: YaBank (3.2% rente)

Sparekonto: Sparesmart (3.3 % rente) / Nordax Finans (3.5%)

BSU: Ofoten Sparebank (4.6% rente)

Endret av Wisd0m
Lenke til kommentar

Jeg foretrekker å ha alt samlet ett sted for å holde det ryddig og slippe å lete gjennom 5-6 kodenøkler hver gang jeg skal sjekke saldoer. Greit å kunne gå innom bankens lokaler og ikke tenke på hvor pengene er.

Bankid blir vel brukt av så å si alle bankene, så da trenger man nøyaktig ett passord og en kodebrikke. Ikke veldig vanskelig. Det går t.o.m. an å opprette kontoer med kun bankid i mange banker nå.

Lenke til kommentar

Det beste rådet er å sjekke litt rundt og sjå kvar du får dei forskjellige tjenestene billigast. Og deretter kan du høyre om nokon av bankane er villige til å gi deg eit godt "pakketilbud" for å ha alle tjenestane i ein bestemt bank.

 

Når det gjeld kundeforhold til bank og seinare lån til bolig så er det kun eventuellt lokalbanken som gir spesielt gunstige låneavtaler dersom du har eit kundeforhold. Men dette er ein av dei tinga du kan forhøyre deg om når du skal finne pristilbud fra lokalbanken din.

Lenke til kommentar

[quote name='Totenkringle' date=' 7. september 2010 - 18:12' timestamp='1283875943'

BSU: venter litt, mulignens Nordea, men den lokale sparebanken har veldig god rente

Nordea har jo "bare" 4.2% :p Taper 90kr/året mot beste BSU (regnet at du har 20000kr på BSUen). Over en del år blir det ett betydelig beløp.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...