Gå til innhold

Test: Logitech G510


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tastatur er smak og behag, produsentene lager forskjellig så ta det dere vil ha.

Treffer ikke tastaturet deg finnes det sikkert et alternativ eller ti!

 

Personlig har jeg både flate taster med liten vandring og høye taster med litt større vandring.

Førstnevnte til pc der jeg skriver mest, sistnevnte til pc der jeg spiller mest.

 

Greit å ha taster på spillmaskina man ikke bunner om man streifer dem :)

Lenke til kommentar

Men, hvorfor skal det ikke være såkalt "høyt" ?

Og hvorfor skal de legges flate når de ikke er i bruk??

 

det er bare å se svar nr 5.

 

hvis man har et databord med tastatur hylle er det ikke mulig å skyve det inn når det ikke er i bruk.

hvilken høyde det har under bruk spiller ingen rolle.

 

at det finnes så mange alternativer har jeg svært liten tro på.

det nevnt tastaturet er også litt spesielt .

da hadde det passet med en versjon som er lit mer møbel-vennlig.

 

 

jeg bruker et flat tastatur som såvidt går under skrivebordet ( på tastatur hyllen)

likevel må jeg dra det så langt frem at det kommer utenfor kanten for å komme til de fremste tastene .

 

selv om jeg ikke er noen spiller så kan det da ikke være meningen at en spiller må ha spesialdesignet skrivebord for å få plassert spilletastaturet

Lenke til kommentar

Men, hvorfor skal det ikke være såkalt "høyt" ?

Og hvorfor skal de legges flate når de ikke er i bruk??

 

det er bare å se svar nr 5.

 

hvis man har et databord med tastatur hylle er det ikke mulig å skyve det inn når det ikke er i bruk.

hvilken høyde det har under bruk spiller ingen rolle.

 

at det finnes så mange alternativer har jeg svært liten tro på.

det nevnt tastaturet er også litt spesielt .

da hadde det passet med en versjon som er lit mer møbel-vennlig.

 

 

jeg bruker et flat tastatur som såvidt går under skrivebordet ( på tastatur hyllen)

likevel må jeg dra det så langt frem at det kommer utenfor kanten for å komme til de fremste tastene .

 

selv om jeg ikke er noen spiller så kan det da ikke være meningen at en spiller må ha spesialdesignet skrivebord for å få plassert spilletastaturet

 

Jeg for min del hadde aldri klart å brukt å et tastatur om det lå helt rett langs bordet. Må ha det vinklet oppover mot meg. Da er de "beinene under tastaturet ganske praktiskt

Lenke til kommentar

Hehe, hva med et møbel som er tastaturvennlig ?

 

jeg har til dags dato ikke sett noen data-møbel som tilpasset disse høye gammer tastaturene.

hyllen virker kun å være tilpasset korte tastatur.

 

hadde nå vært mulig å ha tastaturhyllen i forskjellige høyder så hadde det løst problemet.

men det er det ingen som har tenkt på.

 

 

hvor kan ikke lcd skjermen legges flat når den ikke er i bruk ?

Lenke til kommentar

Hehe, hva med et møbel som er tastaturvennlig ?

 

jeg har til dags dato ikke sett noen data-møbel som tilpasset disse høye gammer tastaturene.

hyllen virker kun å være tilpasset korte tastatur.

 

hadde nå vært mulig å ha tastaturhyllen i forskjellige høyder så hadde det løst problemet.

men det er det ingen som har tenkt på.

 

 

hvor kan ikke lcd skjermen legges flat når den ikke er i bruk ?

 

Det beste datamøbelet er møbelet som ikke er ment for Data.

Et helt vanlig skrivebord med passe høyde.

:]

Lenke til kommentar

Hehe, hva med et møbel som er tastaturvennlig ?

 

jeg har til dags dato ikke sett noen data-møbel som tilpasset disse høye gammer tastaturene.

hyllen virker kun å være tilpasset korte tastatur.

 

hadde nå vært mulig å ha tastaturhyllen i forskjellige høyder så hadde det løst problemet.

men det er det ingen som har tenkt på.

 

 

hvor kan ikke lcd skjermen legges flat når den ikke er i bruk ?

 

Det beste datamøbelet er møbelet som ikke er ment for Data.

Et helt vanlig skrivebord med passe høyde.

:]

hva skal man med et møbel som ikke funger til det det er beregnet til ?

 

å plassere tastaturet i samme høyde som skjermfoten blir for høyt for de fleste.

Lenke til kommentar

Ser ikke hvorfor det er et problem, egentlig.. Men men hver sin smak.

 

bare prøv med tastaturet på fanget ( ganske naturlig høyde) .

hvor vil du da plaser skjermen uten å sitte fremover bøyd ?

 

du kan jo også prøve å legge et tastatur på et standard skrivebord ( Ca 70 cm høyt) , sette deg i datastolen i behagelig stilling og så oppleve at du må løfte armen for å få riktig høyde. Noe som er en stor belastning for armene.

 

det er mulig at det er mere naturlig hvis du står når du bruker tastaturet , men det er det ikke så mange som gjør.

 

 

foresten så er det ikke så mange av databordene som har høyderegulering heller

Lenke til kommentar

selv om jeg ikke er noen spiller så kan det da ikke være meningen at en spiller må ha spesialdesignet skrivebord for å få plassert spilletastaturet

 

En voksen person vil som regel fnyse av at noen kaster bort sin tid på spilling, og gjerne omtale det i svært negative ordelag.

Den stereotypsike spilleren er da også fet, dum, har ikke dame, spiser junk, bruker ikke tid på noe som inkluderer såpe, etc etc.

 

Men det finnes en subkultur der disse menneskene møtes på internett, og i denne kulturen så ser man opp til de beste. De beste blir dyrket som helter. De får riktignok ikke dame, men mye "virtuelle fordeler", og andre gamere vil være dens beste venn.

 

Mens i den virkelige verden så er spilleren den største taperen, så får vedkommende den største annerkjennelsen blandt sine egne.

 

Men skal man "bli noe" i denne subkulturen, så krever det hardt arbeid og det beste utstyret. Skikkelig spillmaskin, spillmus, spilltastatur, spill-dvdspiller, og spill-usbkabler.

Man bruker ikke en ikea-stol. Man skaffer seg en skikkelig spillstol. De mest hard-core spillerne modder sin egen stol som er perfekt tilpasset sin spillestil.

 

Du snakker om pult som om det bare er en plate med 4 ben, eller noe man har kjøpt på clas ohlson... er man en spiller så har man skaffet seg en spillpult.

Lenke til kommentar

selv om jeg ikke er noen spiller så kan det da ikke være meningen at en spiller må ha spesialdesignet skrivebord for å få plassert spilletastaturet

 

En voksen person vil som regel fnyse av at noen kaster bort sin tid på spilling, og gjerne omtale det i svært negative ordelag.

Den stereotypsike spilleren er da også fet, dum, har ikke dame, spiser junk, bruker ikke tid på noe som inkluderer såpe, etc etc.

 

Men det finnes en subkultur der disse menneskene møtes på internett, og i denne kulturen så ser man opp til de beste. De beste blir dyrket som helter. De får riktignok ikke dame, men mye "virtuelle fordeler", og andre gamere vil være dens beste venn.

 

Mens i den virkelige verden så er spilleren den største taperen, så får vedkommende den største annerkjennelsen blandt sine egne.

 

Men skal man "bli noe" i denne subkulturen, så krever det hardt arbeid og det beste utstyret. Skikkelig spillmaskin, spillmus, spilltastatur, spill-dvdspiller, og spill-usbkabler.

Man bruker ikke en ikea-stol. Man skaffer seg en skikkelig spillstol. De mest hard-core spillerne modder sin egen stol som er perfekt tilpasset sin spillestil.

 

Du snakker om pult som om det bare er en plate med 4 ben, eller noe man har kjøpt på clas ohlson... er man en spiller så har man skaffet seg en spillpult.

 

Veldig muligens den dummeste posten jeg har lest noensinne her på diskusjon.no

Virkelig.

Lenke til kommentar

Er det bare meg som gjerne skulle ha sett et Logitech Illuminated i G-flavour?

Gi meg noe litt mer kompakt, med Illuminated sine lavprofil / flatetaster og fine bakgrunns-belysning kombinert med et knipe programmerbare "G"-taster og en "deaktivere Windows knapper" funksjon og jeg er solgt med engang!

 

 

Inntil da holder jeg meg til Illuminated da jeg prioriterer behagelige knapper og praktisk tastatur fremfor potensielt snasent ekstra dilldall som ekstra programmerbare taster osv.. Ja takk begge deler, men må jeg velge en delene så blir det førstnevnte.

 

 

 

Det som skuffer meg mest med dette tastaturet er faktumet at det er så lite innovativ sammenlignet med tidligere versjoner, det er jo en ren mellomting av G15 rev2 og opprinnelige G15 rev1 med en liten dæsj G19! Du har den vanlige nokså meningsløse skjermen, du har tre rader G-knapper fra G15 rev1 (ingenting galt med det!) og utseende til G15 rev2 / G19 og med fargejusteringen til G19?

 

Hadde forventet noe mer, noe nytt, utifra at G700 og G930 begge er trådløse så hadde jeg håpet på en kombi mulighet mellom kabel og trådløst, men den gang ei.

Lenke til kommentar

Armene mine hviler ganske greit på mitt ca 70cm høye bord.

Blir litt somlete å ha det lavt nede syns nå jeg, istedenfor å bevege på håndleddet når jeg bruker tastaturet så må man flytte omtrent hele armen pga armen henger så langt ned.

Blir mer anstrengelse for armene om de henger lenger ned og bruker tastatur.

 

hvor høyt sitter du i stolen ?

Lenke til kommentar

Er det bare meg som gjerne skulle ha sett et Logitech Illuminated i G-flavour?

Gi meg noe litt mer kompakt, med Illuminated sine lavprofil / flatetaster og fine bakgrunns-belysning kombinert med et knipe programmerbare "G"-taster og en "deaktivere Windows knapper" funksjon og jeg er solgt med engang!

 

 

Det kommer kanskje litt dårlig fram i anmeldelsen her på hardware.no, men tastaturet har følgende funksjoner som ikke blir nevnt :

 

*Velgbart baklys på Macro tastene.

*Usb audio tilkobling på tastaturet.

 

Denne videoen fra Logitech ga meg mer inforamsjon enn selve testen her på hardware :

 

Det ser også ut som bakgrunnsbelysningen på selve tastene er valgbart (utifra det på lcd panelet?).

Endret av Malvado
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...