Gå til innhold

Test: Logitech G510


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kommer jo helt an på hvordan du er vandt med å trykke osv også da.

Jeg for min del skriver for det meste på en MacBook Pro anno 2010 med clicklet tastatur, Logitech Illuminated (scissor switch) og på jobb er det Logitech UltraX (også scissor switch) så når du bruker stort sett flate lavprofil tastaturer hele tiden så føler jeg faktisk at jeg til tider av ren vane ikke trykker ned tastene skikkelig på Logitech G19.

 

Det er jo naturligvis snakk om ren vanesak, men når jeg normalt ikke trenger å påføre mye til trykk og det generelt er langt kortere vandring på scissor switch tastaturer kontra membrane switch som du finner i Logitech G-tastaturene så hender det ofte at jeg rett og slett ikke trykker knappen skikkelig ned, dette kan føre til alt fra at det ikke blir registrert til at fingrene blir slitne etter hvert da det sliter med på fingrene å spamme knapper halvveis ned kontra og bare trøkke dem rett ned.

 

 

Så igjen.. Drømmer fremdeles om en Logitech Illuminated G520? Kombiner de behagelige knappene til Illuminated med et par makroknapper og ekstra dilldall og jeg kjøper det på stedet om det så er litt overpriset.

Lenke til kommentar

Kommer jo helt an på hvordan du er vandt med å trykke osv også da.

Jeg for min del skriver for det meste på en MacBook Pro anno 2010 med clicklet tastatur, Logitech Illuminated (scissor switch) og på jobb er det Logitech UltraX (også scissor switch) så når du bruker stort sett flate lavprofil tastaturer hele tiden så føler jeg faktisk at jeg til tider av ren vane ikke trykker ned tastene skikkelig på Logitech G19.

 

Det er jo naturligvis snakk om ren vanesak, men når jeg normalt ikke trenger å påføre mye til trykk og det generelt er langt kortere vandring på scissor switch tastaturer kontra membrane switch som du finner i Logitech G-tastaturene så hender det ofte at jeg rett og slett ikke trykker knappen skikkelig ned, dette kan føre til alt fra at det ikke blir registrert til at fingrene blir slitne etter hvert da det sliter med på fingrene å spamme knapper halvveis ned kontra og bare trøkke dem rett ned.

 

 

Så igjen.. Drømmer fremdeles om en Logitech Illuminated G520? Kombiner de behagelige knappene til Illuminated med et par makroknapper og ekstra dilldall og jeg kjøper det på stedet om det så er litt overpriset.

 

jeg bruker et flatt tastatur .

likevel opplever jeg at ikke alle bokstavene kommer med når jeg skriver fort.

i tillegg bytter jeg om taster ( bokstaver i ordene)

 

hvis jeg skulle bruke musen og tastaturet på samme høyde nivå vil det meg oppleves som om musen er for langt unna tastaturet samt at den lett krasjer i det.

en litt rar opplevelse egentlig siden det er plass nokk til både tastatur og mus

Lenke til kommentar

Möllers, kan du slå på lys på enkelt taster? Som f.eks wasd, eller må alle knappene og skjermen enten være på eller av?

 

sistnevnte.

 

trenger jo ikke lys i "wasd" :p for den finner man i bilde.. i tilleg er det der hånden ligger og hviler(?), ergo man ser ikke knappene..

FYI: Du har lik skjerm som meg möllers ;)

 

Edit: blinde

Endret av 2ball(s)
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...