Gå til innhold

Uhellssak med Elprice og AcerAdvantage forsikring, 10 uker gått.


storken

Anbefalte innlegg

Hei, godtfolk :)

 

15 eller 16 juni leverte jeg min Acer aspire 8920G inn til elprice. Jeg hadde et uhell med pcen der den fikk store skader og jeg mistenkte at det kom til å bli ombytte (som Elprice kaller det, dvs at jeg får en ny pc). Jeg holdt jevnlig kontakt med Elprice og fikk beskjed om at pcen ble reparert hos Acer. Dette dro ut på grunn av manglende deler, blu-ray spiller ble nevnt her, og ukene gikk. 

 

Ble etterhvert kontaktet av Elprice og fikk videreformidlet at de kom til å gi meg ny pc, samtidig lurte de på om jeg ville ha min gamle harddisk - noe jeg ville. Dette kom på en kostnad av 400kr. - Ble avtalt rundt 18 august.

 

Torsdag 2 sept ringte jeg og hørte etter hva som skjer, fikk lovnad om at jeg skulle bli oppringt senere på dagen. De holdt løftet sitt og ringte sent på kvelden, men drev å tulla og skulle ombytte en 5920G (dette er modellen på lånepcen jeg henta ut 3.august).

 

Leser så dette på elprices sider om Aceradvantage forsikringen: 

 

"Acer - 3 år Uhellsgaranti 1-3 år ++ 

 

som dekker tilfeldige skadder Gjelder alle Travelmate/Aspire/Extensa/Ferrari modeller med forsikring

 

Denne "forsikringen" tar for seg fysisk skade og garanterer reparasjon innen 5 arbeidsdager. Denne dekker også Lyn/Torden skader - Gir også kunden fri telefonsupport/ fax og email support noe som sikrer kunde maksimal garanti i en periode på 3 år. ( Merk at ved skade på skjerm så er det egenandel på 100 Euro) Gir også rett til lånemaskin mens produktet er inne på service.

 

Denne garantiavtalen må kjøpes og registreres med serienummer på maskinen innen 90dager etter kjøpt PC.

 

Utvider eksisterende garanti ifra 1. til 3 år(gjelder maskiner produsert etter 1/10-03.)

Maskiner produsert før dette har 2-års garanti som standard.

 

Gjelder i hele EU-området inklusiv Norge og Sveits."

 

 

De garanterer reparasjon innen 5 arbeidsdager! nå har det gått noe sånt som 45-50 arbeidsdager! Ærlig talt er jeg drittlei av å vente. Servicen hos Elprice er hyggelig nok, men ingenting skjer. Problemet, tror jeg, er at maskinen min er en av de få med 18,4" skjerm. Hver gang jeg snakker med dem presiserer de at de må finne en pc med "lignende specs". De har sjekket lageret, men de har ikke noe der. Jeg har prøvd å sjekka nettsidene deres, men de har ingen 18,4" der.

 

Jeg har helt åpenbart betalt for et produkt jeg ikke har fått levert, vurderer å troppe opp på "døra" deres å krangle, men tviler på at de lar meg gå ut derfra med noe som har marginalt over verdien til min tidligere Acer.

 

Hva skal jeg gjøre?

 

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ring kundeservice og be om snakke med noen i ledelsen.

 

Ikke så mange år siden leverte jeg en pc til Elkjop. Fikk beskjed om at de ville ta 2-3 uker før jeg fikk den tilbake. Etter 1 måned ringe jeg og fikk vite at den fremdeles var på verkstedet. 1 måned senere (Hadde gått 2 mnd tilsammen) fikk jeg vite at pcen fremdeles ikke var fikset. Etter en litt høylytt samtale med damen i telefonen ba jeg om og snakke med sjefen hennes. Sjefens beklaget at det hadde tatt så lang tid og sa jeg kunne komme til butikken og velge en ny pc til samme pris. Fikk ny pc samme dag:)

Endret av clickz101
Lenke til kommentar

Ring kundeservice og be om snakke med noen i ledelsen.

 

Ikke så mange år siden leverte jeg en pc til Elkjop. Fikk beskjed om at de ville ta 2-3 uker før jeg fikk den tilbake. Etter 1 måned ringe jeg og fikk vite at den fremdeles var på verkstedet. 1 måned senere (Hadde gått 2 mnd tilsammen) fikk jeg vite at pcen fremdeles ikke var fikset. Etter en litt høylytt samtale med damen i telefonen ba jeg om og snakke med sjefen hennes. Sjefens beklaget at det hadde tatt så lang tid og sa jeg kunne komme til butikken og velge en ny pc til samme pris. Fikk ny pc samme dag:)

 

Her er det strengt tatt ikke noe Elprice kan gjøre, det er jo en forsikringssak, så saken din virker ikke ¨å være sammenlikningsbar. Beste forslag er å ringe Acer Norge for å spørre dem da forsikringen selges via dem, eller ta kontakt med forsikringsselskapet for å finne ut hva som skjer.

Lenke til kommentar

Kjøpte du forsikringen hos Elprice, eller kjøpte du den direkte fra Acer?

 

Kjøpte forsikringen av Elprice, ble nærmest presset den på meg av selgeren bak disken - angret lenge, men det kom jo til nytte. Har forresten fulgt alt av registrering osv, så det skal ikke være noe problem med det (det har det jo heller ikke vært). 

 

 

Denne forsikringen skulle garantere reparasjon innen fem dager, det har gått mye lengre tid.

 

Skal ringe i morgen og høre hvordan stå'a er. Tenker på å foreslå å godta en 17" i retur, men da bør det være bedre specs på den i forhold til den jeg har nå.

 

 

 

 

 

Lenke til kommentar

Eller ta mot ny PC, og kreve heving av kjøpet av forsikringen ettersom de ikke har levert tjenesten som lovet (for lang tid).

 

Da må det i så fall foreligge en klausul i avtalen som tilsier mulighet for det. En forsikringsavtale kan ikke heves pga det tar tid, og en produktforsikring utgår når produktet byttes - så det du sier er at han skal få ny pc + pengene for forsikringen som sikret han ny pc pga hans handlinger tilbake?

Lenke til kommentar

Eller ta mot ny PC, og kreve heving av kjøpet av forsikringen ettersom de ikke har levert tjenesten som lovet (for lang tid).

Da må det i så fall foreligge en klausul i avtalen som tilsier mulighet for det. En forsikringsavtale kan ikke heves pga det tar tid, og en produktforsikring utgår når produktet byttes - så det du sier er at han skal få ny pc + pengene for forsikringen som sikret han ny pc pga hans handlinger tilbake?

Forsikringen garanterer reparasjon innen 5 arbeidsdager. Her har det snart tatt tre måneder.

Endret av Marekatten
Lenke til kommentar

Eller ta mot ny PC, og kreve heving av kjøpet av forsikringen ettersom de ikke har levert tjenesten som lovet (for lang tid).

Da må det i så fall foreligge en klausul i avtalen som tilsier mulighet for det. En forsikringsavtale kan ikke heves pga det tar tid, og en produktforsikring utgår når produktet byttes - så det du sier er at han skal få ny pc + pengene for forsikringen som sikret han ny pc pga hans handlinger tilbake?

Forsikringen garanterer reparasjon innen 5 arbeidsdager. Her har det snart tatt tre måneder.

 

Jeg er ikke blind - men jeg ser ikke at du kan si automatisk at det medfører at premien skal tilbakeføres. Det er ikke som en mobiltelefon med urimelig lang servicetid.

Vil han komme noe vei med et slikt ønske så må han nok uansett gå via FKN og klage der slik jeg ser det.

Lenke til kommentar

Ville krevd en kompensasjon i tillegg jeg.. CPU ser ut til å være hakket svakere, du går fra 640 til 500GB harddisk, og usikker på om et GT230 er noe raskere enn 9650GS.. I tillegg til at bluray mangler.

 

Så voldsomt mye bedre vil jeg ikke si den er :). Snarere tvert i mot. Samt at du har ventet i over 2 måneder på en løsning som skulle tatt 1 uke.

 

Jeg ville krevd denne her:

http://www.elprice.no/elprice/default.asp?page=vare&ProdusentID=VY151EA%23UUW

 

Den er faktisk bedre på alle områder, og tilgjengelig for bestilling. Dette burde de lett klare, med tanke på at innkjøpsprisen på din opprinnelige pc var over 15000,-

Endret av Alastor
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ville krevd en kompensasjon i tillegg jeg.. CPU ser ut til å være hakket svakere, du går fra 640 til 500GB harddisk, og usikker på om et GT230 er noe raskere enn 9650GS.. I tillegg til at bluray mangler.

 

Så voldsomt mye bedre vil jeg ikke si den er :). Snarere tvert i mot. Samt at du har ventet i over 2 måneder på en løsning som skulle tatt 1 uke.

 

Jeg ville krevd denne her:

http://www.elprice.n...D=VY151EA%23UUW

 

Den er faktisk bedre på alle områder, og tilgjengelig for bestilling. Dette burde de lett klare, med tanke på at innkjøpsprisen på din opprinnelige pc var over 15000,-

Nei, aceren min var en av de svakere 8920g'ene. Er rimelig sikker på disse specsene: Cpuen var en 2ghz core2duo, Ati Hd mobillity radeon 3450 (ikke 9650gs nei), ~200gb harddisk. Men den mangler blu-ray, og det irriterer meg egentlig ganske så greit.

 

 

 

Edit: Skal ringe imorra og høre om jeg kan mase til meg den dyrere hp'en der, jeg vil virkelig ha blu-ray - begynner å ha endel filmer nå og brukte pcen til å koble opp alt til så.. 

Endret av storken
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...