Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Dele internett.


Anbefalte innlegg

Jeg har en router nede i gangen, og en PC opp trappen. Derfor har jeg strukket en 25 m. lang TP kabel gjennom vegger og masse styr.

 

Nå skal jeg få en til PC, som også skal være oppe - så hvordan kan jeg få nettverk + internett på den andre?

Vil ikke strekke enda en kabel ned. Swith har jeg heller ikke enda.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du blir enten nødt til å kjøpe deg en HUB/Switch evt. strekke en kabel til! Du kan også kjøpe deg et nettverkskort til i den PC'en som var oppe fra før, og installere et NOS (Network Operative System), eksempelvis Linux, Novell, Windows 2000 Server o.l. Dette kan settes opp til å route mellom de to nettverkskortene du har i den maskinen. Og da vil du kunne surfe på nettet og på lokalnettet gjennom denne maskinen. Dette krever noe kunnskap til å sette opp, så kjøp deg en switch og du vil spare litt tid. Koster ikke noe ville summer med en allminnelig 4-5 port switch.

 

-Chief- blink.gif

Lenke til kommentar
Jeg har en router nede i gangen, og en PC opp trappen. Derfor har jeg strukket en 25 m. lang TP kabel gjennom vegger og masse styr.

 

Må routeren stå der den står da?

 

Tipper det er adl-modem med router? Kan være en fordel å la den stå i nærheten av telefonkontakten sin

...men dette er jo bare en antakelse

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...