Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

"Nerdejenter", hvor er dere?


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Gjest Nerdejente

Jeg er en gamer-jente! Eller, jeg spiller mye i perioder, ingenting i andre.

Men jeg kjenner ingen andre enn meg og lillebororen min som spiller dataspill :/

Jeg er ellers ganske nerdete på andre områder også, film, bøker og tegneserier blant annet. Derimot hater jeg shopping, fest og vennesammenkomster kan være hyggelige, men ikke nødvendigvis. Jeg er ikke a-sosial, langt i fra, men store sammenkomster er liksom ikke det aller morsomste i verden, om du forstår.

 

Men jeg tror det ikke er så lett å se på en jente at hun er nerdete. Gutte-nerder er lette å få øye på. De er kanskje litt usosiale, litt mer avslappa eller smårar klesstil osv. Nerde-jenter derimot glir mer inn i omgivelsene. Jeg tror få av vennene mine vil kategoriesere meg som nerd, bare de aller, aller nermeste.

 

Selv savner jeg nerde-gutter i omgangskretsen min, men jeg tror egentlig de fleste er ganske nerdete bare man blir kjent med dem. Så jeg har litt samme problemet :p

Men jeg ser nok mer etter en ultra-nerd med aspergertrekk (litt teit å si, men jeg synes de usisiale, rare, nerdete guttene er kulest) enn bare en vanlig gamer.

 

Den letteste måten å finne en nerde-jente på er vel å gjøre sosiale nerdeting. Hvis du er en jente der så er hun kanskje litt nerdete ;) Eller hvis du greier å framstå som en nerd selv vil nok nerdejentene komme til deg. Nerder tiltrekker ofte nerder, akkurat som sosser tiltrekker sosser osv. Ikke alltid selvfølgelig, men litt sånn "like barn leker best".

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Derimot hater jeg shopping, fest og vennesammenkomster kan være hyggelige, men ikke nødvendigvis. Jeg er ikke a-sosial, langt i fra, men store sammenkomster er liksom ikke det aller morsomste i verden, om du forstår.

 

Ohh, marry me!

 

Enig med han som sa at nerdejenter enten er opptatt eller ikke er helt heldig med utseende. Vet om 4 stk. Ene er opptatt, andre er lesbisk, tredje bor greit langt unna og fjerde er mindre pen. Er alltid noe som skal blokkere :!:

 

Har de den perfekte personlighet så kan utseende ta seg en bolle though, men et sted går grensen. Ufattelig hvor mye personligheten faktisk kan overskygge utseende. :love:

Lenke til kommentar

Gutte-nerder er lette å få øye på. De er kanskje litt usosiale, litt mer avslappa eller smårar klesstil osv. Nerde-jenter derimot glir mer inn i omgivelsene. Jeg tror få av vennene mine vil kategoriesere meg som nerd, bare de aller, aller nermeste.

Jeg vil si meg uenig i den påstanden. Finnes ikke bare en type guttenerder. På samme måte som med jentenerder, avgjør personligheten om det er vanskelig eller lett å plukke de ut av en mengde. For det finnes definitivt jentenerder en lett kan plukke ut av mengden òg.

Lenke til kommentar

Det finnes en "gamerchick" i de fleste, selv om de kan virke som om de ikke fullt er så hypp på en som spiller i ett "moderat" antall timer daglig/ukentlig. For ett par år tilbake når WoW kom ut møtte jeg min første "gamerkjæreste" som var likte hekta som meg, å det var det første vi hadde til felles, men etter hvert som vi ble bedre kjent var det selvfølgelig ting vi likte å gjøre ute i det virkelige livet, som sosialt samvær! Må innrømme at noen av de bedre minnene jeg har med henne er de dagene det regnet ute å vi satt inne å spilte på roguen hennes og "pwna" lvl 51's i AV.

 

Og så har jo du de som finner seg i at du er en gamer og godtar det til en VISS grad, og prøver det selv bare fordi de er så glad i deg og finner ut at det var ikke så kjedelig som de først hadde gått utifra likevel!. Men, det finnes viktigere ting i livet enn gaming! Moderation is key :new_woot:

Lenke til kommentar

Jeg er en gamer-jente! Eller, jeg spiller mye i perioder, ingenting i andre.

Men jeg kjenner ingen andre enn meg og lillebororen min som spiller dataspill :/

Jeg er ellers ganske nerdete på andre områder også, film, bøker og tegneserier blant annet. Derimot hater jeg shopping, fest og vennesammenkomster kan være hyggelige, men ikke nødvendigvis. Jeg er ikke a-sosial, langt i fra, men store sammenkomster er liksom ikke det aller morsomste i verden, om du forstår.

 

Jeg tror få av vennene mine vil kategoriesere meg som nerd, bare de aller, aller nermeste.

 

Selv savner jeg nerde-gutter i omgangskretsen min, men jeg tror egentlig de fleste er ganske nerdete bare man blir kjent med dem. Så jeg har litt samme problemet tongue.gif

Men jeg ser nok mer etter en ultra-nerd med aspergertrekk (litt teit å si, men jeg synes de usisiale, rare, nerdete guttene er kulest) enn bare en vanlig gamer.

 

Hahaha, helt samme her. Alt (faktisk) er likt omtrent. Du skrev hva jeg ville si tongue.gif

Lenke til kommentar

Synes det er litt morsomt at jeg får alltid sånn "OMG" blikk når jeg sier til gutter jeg gamer;mest battlefield,assassins creed osv.

 

er det virkelig så få jenter som gamer? for jeg kjenner en god del som gjør det :!:

 

Om det er så mange som gamer, hvor ER dere da? Hvor får man "tak" i sånne som dere?^^

Lenke til kommentar

åh? synes det er bare gøyt å snakke med andre som har samme interesse. Men det er kanskje bare meg det xD

 

Flere jenter bør komme ut av skapene sine snart hehe

 

I mitt nærområde er det vel ikke vanlig å snakke om for jenter hvertfall, det er jo noen som gjør det men det var demselv som starta å snakke med vår "gamergruppe" fordi de visste at vi spilte "mye" spill:p

Lenke til kommentar

Er jeg den eneste som er glad for at jeg ikke sammen med en nerdejente, syns ikke det er noe galt i at en jente skal like shopping, sminke og generelt være feminin. (Dama mi er oppvokst på gård og utdannet siv.ing, så hun er ikke helt lost men nei hun skal være en skikkelig dame)

Det er jo selvfølgelig ingenting galt med det å være kvinnelig nerd, det er jo flere fisk i havet for de som liker slike som dama di, for meg så er ikke en jente som var så hekta på gaming som jeg pleide å være attraktivt i det hele tatt, fordi ejg har erfaring i hvordan det ER. Men jeg ser ingenting galt med at andre vil ha det jeg engang hadde fordi det var utrolig gøy å jeg har mange gode minner, går i smak og behag:)

Lenke til kommentar

Om det er så mange som gamer, hvor ER dere da? Hvor får man "tak" i sånne som dere?^^

Hehe Bergen;D

 

I mitt nærområde er det vel ikke vanlig å snakke om for jenter hvertfall, det er jo noen som gjør det men det var demselv som starta å snakke med vår "gamergruppe" fordi de visste at vi spilte "mye" spill:p

såpass ja xD vel spørs også på alderen I guess og hva dine interesser er generelt:P

 

Blåbær: det er flere jenter som både gamer og er feminine samtidig enn det du tror ;)

Lenke til kommentar

 

Jenta trenger ikke være HELT nerd heller. Selv spiller jeg bare litt HOMM3 og Battlefield av og til:)

 

Selvsagt ikke, ingenting gale med en jente som spiller i ny og ne, de kjenner jeg fler av en de som gamer for real. og de spiller spill som zelda, AC og tilogmed cod til tider! Mye mer attraktivt det på ett moderat nivå av gaming

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...