Gå til innhold

Skal kjøpe aktiv sub, tips? Maks 1500 kr,-


Anbefalte innlegg

Ok, gjør ikke noe om jeg får owne naboen litt, for å si det barnslig, men som sagt blir ny forsterker og muligens nye høyttalere senere, så har lyst på egen sub, kan jo stille opp og ned bassen også.

 

Men om jeg kjøper nytt anlegg, virker vel utrolig barnslig nå, men liker risting jeg, så får jeg liksom litt risting da også??

Men bare kom med linker til bra nye anlegg, ser på logitech annlegget ser ganske bra ut, men blir jeg misfornøyd liksom (??)...

 

Er jo en rca ut, er det mulig å koble via den og til suben, på rca inn, altså rød og hvit??

Lettere sagt: Lydkort rød og hvit UT rca - rca kabel - subforsterker rød og hvit INN rca.

Går det eller??

 

 

Har tenkt litt og det jeg har fra før av er jo egentlig bare ett microanlegg da, så kanskje jeg burde heller gå litt opp i pris, og kjøpe ett pc-anlegg med sub.

http://prisguide.audiovisuelt.no/produkt/22197

Ett bra valg eller? Så kan jeg jo koble anlegget jeg har nå til forsterkeren på sub-en som medfølger.

 

Det anlegget du referer til er ganske bra, ett av de beste pc høyttaler sett jeg har hørt(!). men vil du ha noe med ordenlig trøkk, går du opp i pris og kjøper en nad forsterker og cerwin vega høyttalere. (på brukt markedet kan du finne mye bra)

 

jeg holder selv på og gå til inkjøp av ny stereo. jeg har prøvelyttet Dali concept 8 sammen med en nad c372 (en litt eldre modell) og dette spiller utrolig bra! brukte concept 8 ligger på rundt 4000kr strøkne. en forsterker kan du jo leite etter, men du burde minnst ha en Nad C356

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skjønner, var egentlig det som var planen først og kjøpe ny forsterker, nye høyttalere og sub.

Men så har det seg sånn at budsjettet er ikke så stort, så er dette midt i blinken, alt i ett for

2 600 kr kun.

 

Hvordan kobler jeg denne til pc-en da (dumt spørsmål men), er det vanlig 3,5 mm jack man kobler den til pc-en med?

Det er den enste tilgangen jeg har på pc-en min.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Skjønner, var egentlig det som var planen først og kjøpe ny forsterker, nye høyttalere og sub.

Men så har det seg sånn at budsjettet er ikke så stort, så er dette midt i blinken, alt i ett for

2 600 kr kun.

 

Hvordan kobler jeg denne til pc-en da (dumt spørsmål men), er det vanlig 3,5 mm jack man kobler den til pc-en med?

Det er den enste tilgangen jeg har på pc-en min.

 

det er jeg ikke sikker på. så det burde du sjekke.

 

Har du laptop eller stationær?

Lenke til kommentar

ja, du må faktisk ha 3 minijack utganger på pc'en din. 1 x 5,1-kanals lydinngang ( stereo minijack 3,5 mm x 3 ) (tatt fra komplett.no)

 

Har du stationær så ordnes dette med ett lydkort.

 

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=347057 dette vil gjøre jobben. vil du ha noe bedre, er det jo bare å gå opp i pris.

 

har du bærebar vil denne gjøre jobben: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=587208

 

lykke til.

Lenke til kommentar

Har bærbar, har 3 jack utganger, men di to andre er for mikrofon og div tull.

Men noen som vet om det er mulig å koble kablene på di tre, når jeg velger "surround" i realtek kontrollpanelet på pc-en??

 

Synd at jeg må plusse på 500 kroner bare for tilkoblinger.

Lenke til kommentar

Har bærbar, har 3 jack utganger, men di to andre er for mikrofon og div tull.

Men noen som vet om det er mulig å koble kablene på di tre, når jeg velger "surround" i realtek kontrollpanelet på pc-en??

 

Synd at jeg må plusse på 500 kroner bare for tilkoblinger.

 

du kan som regel bruke 2 av de. ikke den som er til mic. det sier seg selv

Lenke til kommentar

Får håpe det ja, og speakerne, sub-en og volumkontrollen har jo ganske bra design også, selv om det ikke er det som gjelder. Når specsa er bra kan man se litt på utseende også :D

 

Må si tusen takk til alle dere som har gitt tips og skrevet gode inlegg!

Og så har jeg jaggu meg lært mye av tråden også, så takk for det :)

 

 

Men jeg må bare få det oppklart her, viss jeg kjøper logitech z-5500 og dette lydkortet: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=365149

Er det da med alt av kabler jeg trenger med da?? Med andre ord kan jeg koble det til pc-en min da??

Endret av Pc96
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Får håpe det ja, og speakerne, sub-en og volumkontrollen har jo ganske bra design også, selv om det ikke er det som gjelder. Når specsa er bra kan man se litt på utseende også :D

 

Må si tusen takk til alle dere som har gitt tips og skrevet gode inlegg!

Og så har jeg jaggu meg lært mye av tråden også, så takk for det :)

 

 

Men jeg må bare få det oppklart her, viss jeg kjøper logitech z-5500 og dette lydkortet: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=365149

Er det da med alt av kabler jeg trenger med da?? Med andre ord kan jeg koble det til pc-en min da??

 

Nei, du må kjøpe det jeg linket til tidligere

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=587208

 

det er ikke på lager hos komplett nå. men du kan jo kikke andre plasser

 

Multicom.no

Ps.no

mpx.no

netshop.no

osv osv

Lenke til kommentar

ja, den passer helt fint.

Dog: det funker uten slik lydboks (lydkort på fagspråket), du kan bruke den ene grønne minijack utgangen din, men du vil da ikke få Surrond, Både bak og front høyttalerne vil spille likt.

 

Jeg er ikke helt enig. mitt pc anlegg må bli koblet i alle for at alle høyttalerene skal spille.

 

med bare den grønne spiller bare suben og front høyttalerene.

Lenke til kommentar

Har sett litt rundt på nettet og sett litt tester av z-5500 og der står det at det er ett anlegg som er bra til spilling og film men musikk er det ikke så bra, hva tror dere??

Jeg er ingen musikk entusiast men jeg vil ha ett anlegg som jeg kan spille ganske høyt på, som har bedre bass enn det jeg har nå (bass betyr alt for meg).

Det vil vel bli mye bedre enn det micro anlegget jeg har nå. Merker at jeg etter hvert begynner å irritere meg fordi jeg ikke kan skru høyere opp lyden på anlegget mer :(

 

Var og testet z-2300 i går på elkjøp siden det var det største di hadde av pc-anlegg også og synest bassen og høyttalerne var utrolig bra.

Men jeg vil vel merke forskjell (positiv) på z-5500 i forhold til z-2300??

Altså så lenge det er bedre enn z-2300 går jeg for det.

Hva tror dere??

 

Edit: Rommet mitt er forresten 20 kvadratmeter.

Men en ting til, viss jeg i senere tid hadde kjøpt en forsterker på 500 watt for eksempel og koblet anlegget til det. Ville da lyden/volumet blitt høyere da??

Endret av Pc96
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kjapt svar:

 

- Ja z-5500 spiller både høyere og kraftigere enn z-2300.

 

- Nei, det er ikke noe poeng å oppgradere z-5500 med annen forsterker, vet heller ikke om det er mulig, uansett, Nei.

 

- Det som menes med at z-5500 ikke er veldig bra til musikk er at z-5500 spiller høyt og med masse bass, men neppe veldig detaljert og pent. Dog uansett sikkert bedre enn det du allerede har.

 

:cool:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...