Gå til innhold

Skal kjøpe aktiv sub, tips? Maks 1500 kr,-


Anbefalte innlegg

Jeg tenker da fort litt alternativt som tidligere.

 

Hvor stort er rommet du skal ha anlegget?

Hva slags forsterker har du?

 

Om det er et "lite" rom, f.eks. 15 kvadrat, så ville jeg faktisk vurdert å gå for et anlegg som dette: http://www.mpx.no/k/ki.aspx?sku=303910

 

Vet at det kanskje er stereoanlegg som er interresant, men dette spiller faktisk meget bra til en billig penge. Har brukt det i ei stor stue innimellom, og det spiller bra. Sikkert mange som er uenig, men vil nesten garantere at du blir fornøyd.

 

ps. w10 skal ha mulighet for høytaler-kabeltilkobling :thumbup:

Endret av bertie
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tror nesten jeg går for en w10 xtz12, ikke helt avgjort ennå, her er noen bilder av forsterkeren:

post-158489-1283597918,4422_thumb.jpg

(3,5 mm utgangen her er bare for hodetelefoner)

 

 

post-158489-1283597831,0188_thumb.jpg

 

W10, hva er tilkoblingsmulighetene mellom disse?

 

post-158489-1283597936,7763_thumb.jpg

 

Tusen takk for alle gode svar jeg har fått folkens!

Endret av Pc96
  • Liker 1
Lenke til kommentar

en w10.16 til et micro/minianlegg vil jeg si er mega overkill, men la gå. Jeg ser ikke noen utganger til høytalere fra w10, så ser ikke helt hvordan du skal få det til desverre.

 

Tror du vil få bedre lyd av et pc-anlegg, men jeg er ingen lyd-ekspert.

 

Vil tro dette er et bra tilbud også:

http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/annonse?finnkode=23228156

Endret av bertie
Lenke til kommentar

Aha, så jeg må koble jamoene med høyttalerledningene rett til forsterkeren på suben viss jeg har skjønnt det rett. Så det er ikke verre nei, tror nesten jeg må ha xtzw10 en jeg, var da så jævlig trøkk i følge div. videoer.

Endret av Pc96
  • Liker 1
Lenke til kommentar

for å være litt masete, så får du nå Z-2300 pc-anlegg til 795 på Lefdal nå. Vet ikke om de har "returrett" slik som Elkjøp, men om de har det, så er det kanskje verdt å ta med hjem og prøve. Jeg selger ikke dette eller jobber med det, men kan ikke annet enn å skryte av det. Til den prisen har ikke jeg hørt konkurrenter hvertfall.

 

Har en XTZ 12" sub sjøl, og det er en knakende god sub det, men i en annen prisskala liksom :)

 

edit: Lefdal butikk. Klarer ikke finne det i nettbutikken.

Endret av bertie
Lenke til kommentar

Skjønner det, og takk for tipset!

Men tror jeg går for ett slikt ett: https://prisguiden.no/produkt/96209/detaljer

Viss jeg har skjønt det rett så kan jeg da koble suben på out c/sub og på rear utgangen så kobler jeg rca - jack kabelen jeg har fra forsterkeren nå og til pc-en rett til den (rear)?

Bilde: creative_sound-blaster_x-fi_surround.jpg

 

Så når jeg kjøper sub kobler jeg bare den med sub kabel til c/sub på lydkortet.

Går nok for en xtz 12 w10, men det er bare og komme ed tips videre, ingenting er helt bestemt ennå.

Endret av Pc96
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Tusen takk for svar folkens, er pc jeg kjører fra, men har kun 1 phono inngang på pc-en som er for å koble høyttalere til med, er to andre men de er for mic og den andre vet jeg ikke egentlig, men har prøvd å koble høyttalere til di kontaktene, men ikke en lyd.

Er forresten en annen phono inngang på forsterker, men kobler jeg noe til den kobler alt det andre seg ut, den er kun for hodetelefoner.

 

Største problemet nå er egentlig hvordan jeg skal få koblet sub-en til ;)

Må jeg altså ha ny forsterker, eller har w12/w10/w8 mulighet for å koble til forsterker med høyttalerkabler??

 

Subben kobles i en egen sub utgang eller det som heter pre-out (rød og hvit)

Lenke til kommentar

Aha, så jeg må koble jamoene med høyttalerledningene rett til forsterkeren på suben viss jeg har skjønnt det rett. Så det er ikke verre nei, tror nesten jeg må ha xtzw10 en jeg, var da så jævlig trøkk i følge div. videoer.

 

Greit nok at den har mye trøkk, men du vil ikke kunne høre musikken din. bare bassen. det er akkuratt som å stå på utsiden av en bil med bra anlegg i og høre på musikken. man hører bare det rister.

Lenke til kommentar
Greit nok at den har mye trøkk, men du vil ikke kunne høre musikken din. bare bassen. det er akkuratt som å stå på utsiden av en bil med bra anlegg i og høre på musikken. man hører bare det rister.

 

Akkurat det jeg er redd han vil oppleve også :)

 

ja, annlegget han har tenkt å bruke subben på, er jo ikke akkuratt av beste kvalitet eller størrlese.

 

Hadde jeg vert deg, tråstarter, så vill jeg spart litt mer penger, og kjøpt et helt nytt anlegg... eller brukt for den saks skyld.. angående det lydkortet du snakker om, så ser jo alle at den c/sub utgangen er en mini-jack.

Endret av Tomat1
Lenke til kommentar

Ok, gjør ikke noe om jeg får owne naboen litt, for å si det barnslig, men som sagt blir ny forsterker og muligens nye høyttalere senere, så har lyst på egen sub, kan jo stille opp og ned bassen også.

 

Men om jeg kjøper nytt anlegg, virker vel utrolig barnslig nå, men liker risting jeg, så får jeg liksom litt risting da også??

Men bare kom med linker til bra nye anlegg, ser på logitech annlegget ser ganske bra ut, men blir jeg misfornøyd liksom (??)...

 

Er jo en rca ut, er det mulig å koble via den og til suben, på rca inn, altså rød og hvit??

Lettere sagt: Lydkort rød og hvit UT rca - rca kabel - subforsterker rød og hvit INN rca.

Går det eller??

 

 

Har tenkt litt og det jeg har fra før av er jo egentlig bare ett microanlegg da, så kanskje jeg burde heller gå litt opp i pris, og kjøpe ett pc-anlegg med sub.

http://prisguide.audiovisuelt.no/produkt/22197

Ett bra valg eller? Så kan jeg jo koble anlegget jeg har nå til forsterkeren på sub-en som medfølger.

Endret av Pc96
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...