Gå til innhold

Skal kjøpe aktiv sub, tips? Maks 1500 kr,-


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Skal kjøpe subwoofer som jeg skal koble til forsterkeren min, har bare utgang for høyttalerkabler (rød og svart) på den.

Maks pris er 1500 kr,

Er det mulig å få en bra bass/sub (kasse) med ca.200 watt og oppover for den prisen??

Fant akkurat en som virker passelig , med klemmekontakt også: Denne!

Takk for svar!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Desverre, men blir ikke aktuelt med brukt.

Den jeg liket til da, ser ikke den grei ut??

Har ikke helt greie på hva som er bra eller ikke..

 

Forsterkeren, ikke sikker på hva den heter, men den er en 30 watter.

Blir ny forsterker senere, men bass først. Den har kun noen klemmer for inngang av høytaler (kabler), og phono inngang(tilkoblet til pc). Så er ikke så mye tilkoblingsmulighetene.

Det må altså vere høyttalerkabler jeg kobler den til forsterkeren med.

Høyttalerene er 2 passive jamo 120 wattere.

 

Takk for svar!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Om budsjettet er såpass trangt så er det jo verdt å vurdere et "data"-høytalersett, f.eks. Logitech z-2300 eller lignende.

 

Om forsterkeren din kun har terminalutganger og 30(?) watt så er den kanskje ikke noe råskinn. Spørs jo hva du har av høytalere osv. som nevnt over her også. Har den XTZ-sub'en som er linket til, og kan ikke si annet enn at du finner ikke noe like bra i nærheten av 1000 kroner, men den koster jo rimelig mye mer enn ditt opprinnelige budsjett da :)

Lenke til kommentar

2002 mod tror jeg, om jeg husker rett, 8", bokhyllehøyttalere, jamo compact 1000 heter de.

De går ikke spesielt dypt i bassen, men det gjør ikke Andersson-basskassen du linker til heller.

Hvis du dobbler prisen til 2000 kr får du en grei subwoofer.

 

(Hvilken modell? = jamo compact 1000, ikke hvilket årstall de ble laget :))

Lenke til kommentar

Her er en video av samme høyttalere: link

Ok, takk for gode svar og info.

Har ikke noen annen tilgang enn klemmer for høyttalerkabler på forsterkeren.

Så spør igjen, er det mulig å koble sub til min forsterker med høyttalerkabler, eller må jeg ha ny da??

Blir ny uansett, men ikke helt ennå.

Endret av Pc96
Lenke til kommentar

Om du kjører musikk fra en surrond enhet, f.eks PC eller DVD spiller er det jo egen utgang der du kan koble subben til, du trenger ikke gå via forsterkeren siden den er aktiv.

 

XTZ W12:

http://www.youtube.com/watch?v=95LXIt7HWEE

 

Er du heldig får du den ned om 2000, men somregel kanskje et par hundrelapper til.

 

 

Ellers finnes den i W10 og W8 også, med mindre forsterker.

Endret av Dj_Evelen
Lenke til kommentar

Tusen takk for svar folkens, er pc jeg kjører fra, men har kun 1 phono inngang på pc-en som er for å koble høyttalere til med, er to andre men de er for mic og den andre vet jeg ikke egentlig, men har prøvd å koble høyttalere til di kontaktene, men ikke en lyd.

Er forresten en annen phono inngang på forsterker, men kobler jeg noe til den kobler alt det andre seg ut, den er kun for hodetelefoner.

 

Største problemet nå er egentlig hvordan jeg skal få koblet sub-en til ;)

Må jeg altså ha ny forsterker, eller har w12/w10/w8 mulighet for å koble til forsterker med høyttalerkabler??

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...