Gå til innhold

Minecraft.no - Hardworks buildserver 24/7


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Når en admin ikke logger seg ut etter en lang natt, og står på samme sted time etter time begynner en å lure på om han har sovnet på tastaturet. Slik så jonol ut kl 10 i dag morges, da hadde han stått på samme tid siden 3-4 tiden i natt.

post-125391-1285502262,771_thumb.png

 

Jeg var borte noen timer og kom tilbake 3 timer senere, og når han fortsatt stod på samme sted fant vi ut at vi måtte bygge ett lite monument rundt han så han kunne bli forvart for fremtiden :p

post-125391-1285502383,5668_thumb.png

post-125391-1285502587,4824_thumb.png

post-125391-1285502643,9571_thumb.png

 

Det kjipe var at han ble logget av serveren ca 2 min etter siste bilde ble tatt :(

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Her om dagen oppdaget jeg forresten at det var noen som hadde hakket hull i både indre og ytre vegg i glasskuppelen min. Ikke noe stort problem å fikse, men synes det er ganske unødvendig at folk ødelegger andres arbeid.

 

Hei veldig idiotisk at folk skal ødelegge. No har jeg laget en sone rundt glass kuppelen slik at folk ikke kan ødelegge/bygge på den.

 

Dette hjelder dessverre for alle på serveren men kan forandre det senere til Guard eller over.

Lenke til kommentar

hei, jeg har kke spilt noe multiplayer enda, men kost meg mye i singelplayer. er det fritt fram på denne serveren for meg å bygge, jeg har logget inn og kikket meg litt rundt, også har jeg finni meg et lite uberørt sted, kan jeg bare begynne å mine og bygge så mye jeg vil? eller er det noe spesielle restriksjoner. og er det sånn at alle materialer må mines? sånn som i survival mode?

ps, jeg er bruker Bordvik på serveren.

Lenke til kommentar

hei, jeg har kke spilt noe multiplayer enda, men kost meg mye i singelplayer. er det fritt fram på denne serveren for meg å bygge, jeg har logget inn og kikket meg litt rundt, også har jeg finni meg et lite uberørt sted, kan jeg bare begynne å mine og bygge så mye jeg vil? eller er det noe spesielle restriksjoner. og er det sånn at alle materialer må mines? sånn som i survival mode?

ps, jeg er bruker Bordvik på serveren.

 

 

Det er fritt frem å bygge, så lenge du ikke bygger på noen andre sitt, bruk sunn fornuft. Du må grave alle byggematerialer selv. Unntaket er om du får godkjent et "server-prosjekt", det vil si at du tar på deg å bygge noe stort og flott, da kan du be om å få materialer fra en admin.

Lenke til kommentar

Ønsker forresten å starte følgende prosjekt: Onkel Skrues pengebinge

 

Klarer det muligens uten å summone materialer, da det stort sett er stein og gull jeg har behov for. Skal starte byggingen i løpet av uka, så fort diskgjenopprettinga mi går i orden :) Har for øyeblikket ikke noen PC som er egnet for spilling uten monsterlagg.

Lenke til kommentar

Ønsker forresten å starte følgende prosjekt: Onkel Skrues pengebinge

 

Klarer det muligens uten å summone materialer, da det stort sett er stein og gull jeg har behov for. Skal starte byggingen i løpet av uka, så fort diskgjenopprettinga mi går i orden :) Har for øyeblikket ikke noen PC som er egnet for spilling uten monsterlagg.

 

Hei, høres svært spennende ut! Driver nå med og faset ut sponsor støtten, men skal fortelle om dette i en post litt senere i dag. Har ca 4-5 chest av stein du kan få. Angående Gullet du treng til prosjekte skal jeg ordne det fra servere siden.

Endret av Tj-nome
Lenke til kommentar

Hei, liten update.

 

Som flere vet, eller dem som har lest posten har jeg hatt en "ferie" fra Minecraft. Denne ferien skulle jeg ha fått tilbake mit sosiale liv. (Like i had one) Men det er ikke hele sannheten. Har sittet med et prosjekt, ganske stort prosjekt for Minecraft serveren. For dere brukere på serveren vil dere trulig merke mindre forskjell, eller ingen forskjell.

 

Grunnen til den store servere updaten er stabilitet. Ja, tipper flere dere har merket chat delay, commands delay, Stuck, wrong move, tp crash, osv. Det har seg slik at løsningen som serveren bruker nå har en del svakheter. Skal prøve å forklare det på en enkel måte.

 

Spiller sender data -> Handler leser data -> Handler Godkjenner data -> Handler Sender data til-> Minecraft server.

 

Der dem fleste problemene som med chat delay ligg i selve Handleren. Serveren er dønn stabil, men prosesseringen til Handleren går seint, feil med godkjenning, lesing. Dette hender spesielt med mye data.

 

Har nå snart laget en helt ny løsning, eller en partway løsning som trulig kjem til helgen, Sammen med denne løsningen kjem et nytt backup system, automatisk map generator som sender bildene over FTP til web serveren, Eigen dedikert servere pc for minecraft og web siden, med bra av lagring og 4 GB ram allocated kun for minecraft serveren.

 

Andre ting som skal ordnes, er Web siden, email server, lage ferdig løsning for bilde fremviseren der jeg ser mye på Openlayers som et bra alternativ. Bli ferdig med og oppdatere scriptene for nytt OS.

 

Det er en ganske heavy update fra min server side, ikke spesielt mye for dere brukere, men blir en del bedre for meg. Jeg håper at folk ikke vil klage på at serveren blir nede maks en par timer denne helgen som kjem. Jeg håper at folk har full forståelse at en del bugs kan komme, en del feil med world og inventory kan hende i test fasen. Selve Merchant systemet vil bli lagt på frys, sammen med non allowd destroy soner, der dem ikke vil fungere fra dag en. Der jeg heller tar tiden og ordne dem mest nødvendige commands.

 

Når dette nye systemet er på plass, vil jeg... Må jeg konsentrere meg om skolen der eksamenstiden nærme seg. Der det blir trulig non update fra min side hele november/desember måned.

 

Kjem med enda en post litt senere i dag angående administrering på serveren og informasjon til admin/mod og brukere.

Endret av Tj-nome
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...