Gå til innhold

Den siste tids multikulturelle berikelser.


pk2010

Anbefalte innlegg

Det virker virkelig som om trådstarter har noe imot negre, og tillegger de spesielt ugunstige egenskaper. Kommer dette av en selvopplevd anekdote mon tro?

 

Trådstarter har gang på gang bevisst at han kun tror på anekdoter, og at skikkelig epiri og vitenskap kun er et kommunistisk/antirasistisk/nwo-plott for å kue befolkningen.

 

Det er flaut at slik debattekknikk får leve her på forumet. Hvorvidt det er lov / gunstig å la folk mene slik som trådstarter gjør det er ikke opp til meg å avgjøre. Men man må da for faen klare å uttrykke det på en folkelig og rasjonell måte.

Så vi skal begynne å forby meninger vi ikke liker nå?

 

 

 

Det har vi dessverre allerede gjort:

 

§ 135a. Den som forsettlig eller grovt uaktsomt offentlig setter frem en diskriminerende eller hatefull ytring, straffes med bøter eller fengsel inntil 3 år. Likt med en offentlig fremsatt ytring, jf. § 7 nr. 2, regnes en ytring når den er satt frem slik at den er egnet til å nå et større antall personer. Som ytring regnes også bruk av symboler. Medvirkning straffes på samme måte.

 

Med diskriminerende eller hatefull ytring menes det å true eller forhåne noen, eller fremme hat, forfølgelse eller ringeakt overfor noen på grunn av deres

 

a)hudfarge eller nasjonale eller etniske opprinnelse,b)religion eller livssyn, ellerc)homofile legning, leveform eller orientering.Tilføyd ved lov 5 juni 1970 nr. 34, endret ved lover 8 mai 1981 nr. 14, 10 jan 2003 nr. 2, 3 juni 2005 nr. 33 (i kraft 1 jan 2006 iflg. res. 17 juni 2005 nr. 608).

 

 

Men det er ikke meningen din jeg vil til livs, den må du få lov til å ha. Jeg forlanger bare en viss saklighet og intellekt i debattføringen her på forumet. Ikke for å gå på person - kun for å gi deg som person et hint om at det er rom for forbedring av måten du debatterer på.

Du er langt fra så ille som en viss liberallist som kalte alle med motstridende meninger for snyltere, kommunister og svake mennesker. Men fremdeles så har du en evne til å snu og vende på alt - noe som er greit i seg selv, men når det blir for mye av det blir det nesten plagsomt.

Endret av Jann - Ove
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, unger bør i det minste kunne forvente at de blir antastet, befølt, voldtatt og/eller drept av etnisk norske personer ....

 

Jeg håper du finner litt trøst i at vi tross alt har en del hjemmeavlede, seksuelle avvikere her i landet også. Alle er ikke innvandrere.

 

Når en Bergenser klår på unger så er han en seksuell avviker.

Når en innvandrer klår på unger, så er han en innvandrer.

 

Eller enda bedre: Når noen med etnisk norsk bakgrunn klår på små unger, eller begår andre alvorlige kriminelle handlinger slik som drap, så skylder man på det dårlige psykiatri- tilbudet her i landet, samt behandler det som en enkel hendelse. Hvis noen med innvandrer bakgrunn gjør det samme så skylder man på uforenelige kulturelle koder og definerer alle innvandrere som kriminelle.

 

 

Du har helt rett, fortsett fra at du har det opp-ned.

 

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=579984

 

Utmerket eksempel!!

 

Jeg husker denne episoden veldig godt. Dette eksemplet bekrefter nøyaktig det jeg sa i det innlegget som du referer til. Etter at denne episoden skjedde så havnet jeg i en rimelig heftig diskusjon med en del folk som påstod at dette ikke hadde noen verdens ting med psykiatritilbudet her i Norge, men at akkurat denne episoden henger sammen med nettopp forskjeller i kulturelle koder og etnisitet. Ett år senere havnet jeg i diskusjon med de samme mennesker i etterkant av trippeldrapet begått av en etnisk nordmann i Tromsø. Da påstod de samme mennesker at fyren som drepte tre stykker var psykisk syk, og at politikere måtte gjøre noe med det dårlige psykiatritilbudet her i landet. Paradoks.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det virker virkelig som om trådstarter har noe imot negre, og tillegger de spesielt ugunstige egenskaper. Kommer dette av en selvopplevd anekdote mon tro?

 

Trådstarter har gang på gang bevisst at han kun tror på anekdoter, og at skikkelig epiri og vitenskap kun er et kommunistisk/antirasistisk/nwo-plott for å kue befolkningen.

 

Det er flaut at slik debattekknikk får leve her på forumet. Hvorvidt det er lov / gunstig å la folk mene slik som trådstarter gjør det er ikke opp til meg å avgjøre. Men man må da for faen klare å uttrykke det på en folkelig og rasjonell måte.

Så vi skal begynne å forby meninger vi ikke liker nå?

 

 

 

Det har vi dessverre allerede gjort:

 

§ 135a. Den som forsettlig eller grovt uaktsomt offentlig setter frem en diskriminerende eller hatefull ytring, straffes med bøter eller fengsel inntil 3 år. Likt med en offentlig fremsatt ytring, jf. § 7 nr. 2, regnes en ytring når den er satt frem slik at den er egnet til å nå et større antall personer. Som ytring regnes også bruk av symboler. Medvirkning straffes på samme måte.

 

Med diskriminerende eller hatefull ytring menes det å true eller forhåne noen, eller fremme hat, forfølgelse eller ringeakt overfor noen på grunn av deres

 

a)hudfarge eller nasjonale eller etniske opprinnelse,b)religion eller livssyn, ellerc)homofile legning, leveform eller orientering.Tilføyd ved lov 5 juni 1970 nr. 34, endret ved lover 8 mai 1981 nr. 14, 10 jan 2003 nr. 2, 3 juni 2005 nr. 33 (i kraft 1 jan 2006 iflg. res. 17 juni 2005 nr. 608).

 

 

Men det er ikke meningen din jeg vil til livs, den må du få lov til å ha. Jeg forlanger bare en viss saklighet og intellekt i debattføringen her på forumet. Ikke for å gå på person - kun for å gi deg som person et hint om at det er rom for forbedring av måten du debatterer på.

Du er langt fra så ille som en viss liberallist som kalte alle med motstridende meninger for snyltere, kommunister og svake mennesker. Men fremdeles så har du en evne til å snu og vende på alt - noe som er greit i seg selv, men når det blir for mye av det blir det nesten plagsomt.

Hvor har jeg skrevet en "hatefull ytring" ? Du har ikke noe å tilføye debatten så derfor begynner du å skrike om mitt intellekt? det blir nesten som de over her med hakk i plata hvor det eneste de greier å lire ut av seg er hvordan jeg er en rasist og lignende.

 

Norske jenter er ikke trygge på grunn av utenlandske voldtektsmenn. <-- Hatefull ytring?

Lenke til kommentar

Ja, unger bør i det minste kunne forvente at de blir antastet, befølt, voldtatt og/eller drept av etnisk norske personer ....

 

Jeg håper du finner litt trøst i at vi tross alt har en del hjemmeavlede, seksuelle avvikere her i landet også. Alle er ikke innvandrere.

 

Når en Bergenser klår på unger så er han en seksuell avviker.

Når en innvandrer klår på unger, så er han en innvandrer.

 

Eller enda bedre: Når noen med etnisk norsk bakgrunn klår på små unger, eller begår andre alvorlige kriminelle handlinger slik som drap, så skylder man på det dårlige psykiatri- tilbudet her i landet, samt behandler det som en enkel hendelse. Hvis noen med innvandrer bakgrunn gjør det samme så skylder man på uforenelige kulturelle koder og definerer alle innvandrere som kriminelle.

 

 

Du har helt rett, fortsett fra at du har det opp-ned.

 

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=579984

 

Utmerket eksempel!!

 

Jeg husker denne episoden veldig godt. Dette eksemplet bekrefter nøyaktig det jeg sa i det innlegget som du referer til. Etter at denne episoden skjedde så havnet jeg i en rimelig heftig diskusjon med en del folk som påstod at dette ikke hadde noen verdens ting med psykiatritilbudet her i Norge, men at akkurat denne episoden henger sammen med nettopp forskjeller i kulturelle koder og etnisitet. Ett år senere havnet jeg i diskusjon med de samme mennesker i etterkant av trippeldrapet begått av en etnisk nordmann i Tromsø. Da påstod de samme mennesker at fyren som drepte tre stykker var psykisk syk, og at politikere måtte gjøre noe med det dårlige psykiatritilbudet her i landet. Paradoks.

Kulturelle koder, haha. Du vet at negeren slapp ut igjen rett etter på ja? psykotisk i gjerningsøyeblikket visstnok.

 

http://pub.tv2.no/nettavisen/innenriks/article261570.ece

 

Alt går på skinner i Norge, spesielt det multikulturelle eksperimentet.

Lenke til kommentar
Norske jenter er ikke trygge på grunn av utenlandske voldtektsmenn. <-- Hatefull ytring?

 

Nei, det er ikke denne påstanden som gjør at du fremstår med hatefulle ytringen (eller skal man si mer rasistiske ytringen enn hatefulle ytringen). Det som går igjen og igjen i dine argumenter er at du manglende objektivitet og refleksjon, samt tydelig undergraver rettigheter til en spesifikk samfunnsgruppe der majoriteten av de ikke har gjort noe galt.

 

I følge din retorikk så bør vi kaste ut, bure inn, eller fordømme alle utlendinger (eller for det meste svarte utlendinger) fordi enkelte individer i denne samfunnsgruppen har begått kriminelle handlinger. Det vi andre prøver å forklare deg er at ikke er bare utlendinger som begår slike voldtekter, men at det skjer på tvers av etnisk tilhøring, hudfargen eller nasjonalitet. Dette avviser du totalt, du vil ikke høre om etniske nordmenn som voldtar, fordi det ikke er i samsvar med dine preferanser.

 

Hadde du fordømt alle voldtekter, uansett hvem som har begått dem, så hadde det vært mye mer objektiv tilnærming. Men når du gang på gang viser tydelig at du kun ønsker å snakke om voldtekter begått av utlendinger, men ikke om voldtekter begått av andre, så er det ganske klart at du ikke bryr deg noe særlig om disse jenter og kvinner som har blitt voldtatt, men mest om å svartmale en viss samfunnsgruppe. Det er det siste som er målet med tråden din, og ikke det første.

 

I tillegg reagerer mange av oss at du ikke diskuterer denne saken, du poster bare linker til artikler, og ler av andre sine argumenter, samt bruker korte fjortis-innlegg. Sånn diskuterer ikke voksne, rasjonelle mennesker.

Endret av statsviter
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Kulturelle koder, haha. Du vet at negeren slapp ut igjen rett etter på ja? psykotisk i gjerningsøyeblikket visstnok.

 

http://pub.tv2.no/ne...ticle261570.ece

 

Alt går på skinner i Norge, spesielt det multikulturelle eksperimentet.

 

Nei, feil igjen. Han slapp ut fra psykiatrisk sykehus FØR han begikk drapet. Du må begynne å lese hva som står der.

 

Dette bekrefter nok en gang det jeg sa: I de fleste tilfeller kunne vi unngått slike drap hadde psykiatritilbudet vært bedre i dette landet, men mange forklarer slike handlinger, begått av mennesker fra denne samfunnsgruppen, med etnisitet, hudfargen, religion og kultur. Til tross for at det er åpenbart at vedkommende, i begge disse tilfeller (siden det ikke er samme sak), var psykisk syke mennesker som trengte hjelp. De samme mennesker som forklarer disse og lignende hendeleser med etnisitet, religion, hudfargen eller kultur, er veldig flinke til å påpeke det dårlige psykiatritilbudet når etniske nordmenn begår de samme eller lignende handlinger. Men dette paradokset ser ikke ut at du forstår, det ligger vel litt for høyt for deg :roll:

Endret av statsviter
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Jeg var vist litt snar, men han er ettersom jeg har forstått ute igjen nå, men han drepte bare en skitten nordmann så det har vel ikke så mye å si.

 

Mange blir nok psykisk syke av multikulturen også, spesielt nordmenn som føler seg fremmedgjort i sitt eget land.

Dine innøvde fraser biter ikke på meg statsviter, du kan grine om preferanser, variabler, religioner, kulturer og hva har du, men det forandrer ikke det faktum at vi nå har et klima hvor norske jenter ikke lengere kan føle seg trygge.

Lenke til kommentar
men han drepte bare en skitten nordmann så det har vel ikke så mye å si.

 

Slike stråmenn er lavmål, og dette vet du meget godt. På ingen måte har jeg utrykt noe lignende, og jeg syns det er ufattelig trist når folk mister livet, uansett om de er nordmenn eller ikke. Så spar oss slike billige poeng.

 

 

Mange blir nok psykisk syke av multikulturen også, spesielt nordmenn som føler seg fremmedgjort i sitt eget land.

Dine innøvde fraser biter ikke på meg statsviter, du kan grine om preferanser, variabler, religioner, kulturer og hva har du, men det forandrer ikke det faktum at vi nå har et klima hvor norske jenter ikke lengere kan føle seg trygge.

 

Det er her våre oppfatninger skilles. Jeg oppfatter det ikke slik at våre jenter ikke lenger er trygge, eller at de fleste nordmenn føler seg fremmedgjort i sitt eget land. Hvis du føler det sånn så er det trist, men jeg, og mange med meg, er ikke av samme oppfatning. Jeg mener at de aller fleste norske jenter og kvinner føler seg mye mer trygge i dette landet, enn noen andre steder i verden. Riktig nok kommer vi aldri til å oppleve null kriminalitet i dette landet, det er for optimistisk, men vi kan alltid streve til å minimalisere kriminalitet. Men da hjelper det ikke å ”henge” de som ikke gjør noe galt, og det er det du gjør når du generaliserer.

Endret av statsviter
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Du er uenig uansett metoder for å forhindre overfallsvold(tekt)?

 

Det er ikke tilfelle. Du vet godt hva jeg har fremmet som tiltak. Det jeg allerede har nevnt er bedre psykiatritilbud for de som sliter med store psykiske problemer (det gjelder for alle, uansett bakgrunn, status, hudfargen, religion eller etnisitet) samt at jeg ønsker meg mer politi i gater, bedre integreringsstrategi, raskere behandling av asylsøknader, samt raskere returnering av asylsøkere som ikke oppfyller krav om opphold.

 

 

Har jeg nevnt noen konkrete tiltak for å hindre overfallsvold(tekt) ?

 

Kom igjen. Det er tydelig hvordan du ønsker å løse dette problemet. Du er ikke dum, da er det ikke vits at du spiller dum heller.

Endret av statsviter
  • Liker 2
Lenke til kommentar

04.09.10: Rådet for innvandrerorganisasjoner i Oslo ved rådsleder Akhenaton de Leon har fremmet en liten kravliste for innvandrere som består av etnisk delte aldershjem, doble statsborgerskap, norsk statsborgerskap til alle som fødes i Norge, kvotering på høyere nivå i Oslo kommune, gratis barnehage fra tre år, mer penger til innvandrertette skoler, gratis leksehjelp, gratis norskkurs m.m. For ”vi” skal huske på at ”de” betaler skatt

 

http://www.rights.no/publisher/publisher.asp?id=35&tekstid=4081

Lenke til kommentar

04.09.10: Rådet for innvandrerorganisasjoner i Oslo ved rådsleder Akhenaton de Leon har fremmet en liten kravliste for innvandrere som består av etnisk delte aldershjem, doble statsborgerskap, norsk statsborgerskap til alle som fødes i Norge, kvotering på høyere nivå i Oslo kommune, gratis barnehage fra tre år, mer penger til innvandrertette skoler, gratis leksehjelp, gratis norskkurs m.m. For ”vi” skal huske på at ”de” betaler skatt

 

http://www.rights.no/publisher/publisher.asp?id=35&tekstid=4081

 

Betaler skatt av trygden i hvert fall..... Men ikke så mye av det svarte arbeidet i taxi næringen.

 

Hva tenkte politikerne på i 1970 og fremover? At Hitler hadde vært en slemming? Så nå må vi akseptere alt som er?

Lenke til kommentar

Trygdesnylting kom ikke med innvandrere og det er til stadighet nordmenn som snylter på skatten, men det er ikke til å legge skjul på at visse innvandrergrupper er overrepresenter på statistikken over arbeidsledige som får sosialhjelp. Det finnes også eksempler på at mange individer innenfor de samme gruppene i en stor grad er involvert i diverse former for svindel, og da særlig av staten. Det er særlig snakk om somaliere og sigøynere.

Endret av Coa
Lenke til kommentar

Trygdesnylting kom ikke med innvandrere og det er til stadighet nordmenn som snylter på skatten, men det er ikke til å legge skjul på at visse innvandrergrupper er overrepresenter på statistikken over arbeidsledige som får sosialhjelp. Det finnes også eksempler på at mange individer innenfor de samme gruppene i en stor grad er involvert i diverse former for svindel, og da særlig av staten. Det er særlig snakk om somaliere og sigøynere.

OK, hvis vi kaster ut alle somaliere, sigøynere og etter hvert alle andre innvandrere, hvem er det da som vil være overrepresentert på "statistikken over arbeidsledige som får sosialhjelp"? Sørlendingene?

 

Lager du en liste, så vil det alltid være noen som kommer dårligst ut. Til slutt er det din tur - vil du akseptere å bli kastet ut fordi du står nederst på en liste?

 

Det berømte innvandrerregnskapet til FrP som skulle vise hva innvandrerne kostet oss, viste jo til FrP's store irritasjon at innvandrene tvert i mot bidro netto til landet. At man finner enkeltgrupper som kommer spesielt dårlig ut, gjør dem jo bare enda mer like etniske nordmenn ..

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...