Gå til innhold

Den siste tids multikulturelle berikelser.


pk2010

Anbefalte innlegg

Disse 16000 voldtektene kan heller ikke bevises.

Det vet du ingenting om. Sannhetsgehalten blir aldri undersøkt i og med at voldtektene ikke blir anmeldt. At de "ikke er bevist" er ikke det samme som at de "ikke kan bevises".

 

Men det er greit det. Du kan velge å stille deg tvilende til anslagsvis 16000 voldtatte norske jenter/damer og kun fokusere på de utlendingene som blir dømt. Dermed er det vel egentlig ganske innlysende at du ikke bryr deg det spøtt om voldtekstofrene. "Bare det ikke er en utlending, så er det greit", liksom.

 

Jeg vil heller ha multikultur enn din ukultur.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du noen ord du ønsker å tilføye debatten i stedet for enkle smileys?

 

Mørketall for overfallsvoldtekter begått av innvandrere f.eks? Mørktetall for voldtekter begått av innvandrere i nære relasjoner?

 

Disse 16000 voldtektene kan heller ikke bevises.

Det vet du ingenting om. Sannhetsgehalten blir aldri undersøkt i og med at voldtektene ikke blir anmeldt. At de "ikke er bevist" er ikke det samme som at de "ikke kan bevises".

 

Men det er greit det. Du kan velge å stille deg tvilende til anslagsvis 16000 voldtatte norske jenter/damer og kun fokusere på de utlendingene som blir dømt. Dermed er det vel egentlig ganske innlysende at du ikke bryr deg det spøtt om voldtekstofrene. "Bare det ikke er en utlending, så er det greit", liksom.

 

Jeg vil heller ha multikultur enn din ukultur.

 

Hva eksakt er min ukultur i dette tilfellet?

Lenke til kommentar

Hva eksakt er min ukultur i dette tilfellet?

Sneversyn. "Guilt by association".

Fordi en "mørkhudet utlending" begår en avskyelig kriminell handling, så skal vi mistenke alle "mørkhudete utlendinger" for å være potensielle kriminelle, og demed er liksom Norge bedre tjent med at vi ikke har "noen sånne" i landet.

 

Dine holdninger slik de fremkommer her er noe jeg forventer å høre fra demagoger som Ahmadinejad (- og han skuffer da heller aldri i så måte -), men jeg synes det er trist å høre det i Norge. Et land der vi har rettigheter som individer og der vi anklages og (evt.) dømmes som individer.

 

Hvis det ikke hadde fantes en eneste utlending her i landet, så hadde vi fortsatt kunne lage kriminalstatistikker som viste at f.eks. sørlendinger begikk flere seksualovergrep enn andre nordmenn. Hadde det vært "fair" å anklage alle sørlendinger for å være "potensielle overgripere" da?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Sneversyn er det å la alle som vil få komme til Norge og bo her gratis på bekostning av vertsbefolkningen som ikke har hatt en dritt å si i spørsmålet.

Nei, det er det ikke. Det er i så fall det motsatte; færre begrensninger enn du står for.

 

Men problemstillingen er også ganske ukorrekt: Du får det til å høres ut som om utlendingene bor gratis mens nordmenn jobber og sliter.

 

Faktum er at både nordmenn og utlendinger jobber og sliter, samtidig som det finnes mange nordmenn og utlendinger som "bor gratis" eller mottar andre typer stønad. Noen i kortere perioder, noen i lengre perioder. At det finnes enkeltindivider blant både nordmenn og utlendinger som ser sitt snitt til å utnytte systemet, det er det ingen tvil om, men da får vi fokusere på disse enkeltindividene, ikke gå bredt ut og anklage bredt.

 

Dette kalles å nyansere problemstillingen, men det er dessverre lite utbredt blant de sneversynte.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Sneversyn er det å la alle som vil få komme til Norge og bo her gratis på bekostning av vertsbefolkningen som ikke har hatt en dritt å si i spørsmålet.

Nei, det er det ikke. Det er i så fall det motsatte; færre begrensninger enn du står for.

 

Men problemstillingen er også ganske ukorrekt: Du får det til å høres ut som om utlendingene bor gratis mens nordmenn jobber og sliter.

 

Faktum er at både nordmenn og utlendinger jobber og sliter, samtidig som det finnes mange nordmenn og utlendinger som "bor gratis" eller mottar andre typer stønad. Noen i kortere perioder, noen i lengre perioder. At det finnes enkeltindivider blant både nordmenn og utlendinger som ser sitt snitt til å utnytte systemet, det er det ingen tvil om, men da får vi fokusere på disse enkeltindividene, ikke gå bredt ut og anklage bredt.

 

Dette kalles å nyansere problemstillingen, men det er dessverre lite utbredt blant de sneversynte.

Så du vil takke forsynet for alle overfallsvoldtektene?

Lenke til kommentar
Så du vil takke forsynet for alle overfallsvoldtektene?

 

Det er ikke det h*n sier. Bare fordi nebrewfoz påpeker at vi ikke skal generalisere på bakgrunn av handlinger begått av enkelte, betyr ikke at nebrewfoz forsvarer disse overgrep. Tvert i mot, og slik som jeg tolker det nebrewfoz sier, er h*n sterkt imot slike overgrep, uansett hvem som begår dem. En kriminell er en kriminell, uansett etnisk tilhørighet. Men slike overgrep gir oss ikke nødvendigvis lisens eller legitimitet til å lynsje en hel samfunnsgruppe der majoriteten av de har aldri begått slike handlinger. Det er her din forståelse tar slutt, fordi for deg høres dette ulogisk ut.

Endret av statsviter
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Så om en moldenser flytter til sunnmøre og kaller seg en sunnmøring så er han sunnmøring fordi han selv ønsker å kalle seg en sunnmøring. Ser for meg Bondevik uttale "I e sunnmøring". Skriker troverdighet lang vei.

 

Hvorfor skal det være troverdig?? Kan ikke subjektive preferanser være bare subjektive preferanser? Hvis Bondevik har et sterkt ønske om å være sunnmøring, hvorfor skal han ikke få lov til det? Jeg kjenner mange nordlendinger som flyttet langt sør i landet, og som lenger ikke føler seg som nordlendinger. Det samme gjelder motsatt vei. Jeg kjenner også et menneske fra Akershus som bor i Nord-Norge, prater fremdeles ”søring”, men sverger at han er kav nordlending.

 

 

Men men, om man såvidt klarer å snakke norsk, har minimal kjennskap til norsk kultur og sosiale normer og ønsker å kalle seg nordmann så skal folk få lov til det.

 

Som regel når noen føler sin tilhørighet til et land, og definerer seg selv som nordmann, så har man både lært seg språket, kjenner til de kulturelle koder samt normer og verdier i det landet man bor i. Hvis man ikke har noe som helst ønske om å identifisere seg med landet, så har man som regel heller ikke behov for å kalle seg selv ”nordmann”. Litt logikk er vel å forvente, eller er det for mye å forlange?

Endret av statsviter
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Så du vil takke forsynet for alle overfallsvoldtektene?

 

Det er ikke det h*n sier. Bare fordi nebrewfoz påpeker at vi ikke skal generalisere på bakgrunn av handlinger begått av enkelte, betyr ikke at nebrewfoz forsvarer disse overgrep. Tvert i mot, og slik som jeg tolker det nebrewfoz sier, er h*n stert imot slike overgrep, uansett hvem som begår de. En kriminell er en kriminell, uansett etnisk tilhørighet. Men slike overgrep gir oss ikke nødvendigvis lisens eller legitimitet til å lynsje en hel samfunnsgruppe der majoriteten av de har aldri begått slike handlinger. Det er her din forståelse tar slutt, fordi for deg høres dette ulogisk.

Lynsje en hel folkegruppe? min forståelse tar slutt? ulogisk? hahahaha.

 

Hvorfor uttaler du deg på vegne av nebrewfoz?

Lenke til kommentar

Lynsje en hel folkegruppe? min forståelse tar slutt? ulogisk? hahahaha.

 

Hvorfor uttaler du deg på vegne av nebrewfoz?

 

Jeg er mektig imponert over innholdet i din argumentasjon. Meget reflektivt, må jeg si. Du er fullstendig klar over at du ikke har noen rasjonelle argumenter å forsvare deg med, dermed så slår dine irrasjonelle mekanismer til.

 

Jeg uttaler meg fordi du mistolker nebrewfoz argumenter, og tilegner h*n meninger som h*n ikke har, og sprer rene stråmann. Men jeg ser at det ikke er noe vits å diskutere dette yterligere fordi jeg har ingen interesser å diskutere dette på så lavt nivå slik som du viser her. Lykke til med tråden. Med det nivået som du har lagt det på så får du sikkert kjempe respons.

Endret av statsviter
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Det virker virkelig som om trådstarter har noe imot negre, og tillegger de spesielt ugunstige egenskaper. Kommer dette av en selvopplevd anekdote mon tro?

 

Trådstarter har gang på gang bevisst at han kun tror på anekdoter, og at skikkelig epiri og vitenskap kun er et kommunistisk/antirasistisk/nwo-plott for å kue befolkningen.

 

Det er flaut at slik debattekknikk får leve her på forumet. Hvorvidt det er lov / gunstig å la folk mene slik som trådstarter gjør det er ikke opp til meg å avgjøre. Men man må da for faen klare å uttrykke det på en folkelig og rasjonell måte.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Hvorfor skal det være troverdig?? Kan ikke subjektive preferanser være bare subjektive preferanser? Hvis Bondevik har et sterkt ønske om å være sunnmøring, hvorfor skal han ikke få lov til det? Jeg kjenner mange nordlendinger som flyttet langt sør i landet, og som lenger ikke føler seg som nordlendinger. Det samme gjelder motsatt vei. Jeg kjenner også et menneske fra Akershus som bor i Nord-Norge, prater fremdeles ”søring”, men sverger at han er kav nordlending.

 

Jeg nekter ingen noenting og om en nordlending har bodd 20år på sunnmøre så skal han få lov å kalle seg sunnmøring. Jeg sier jo klart og tydelig at jeg er enig i argumentasjonen din.

 

Bondevik har dog ikke bodd 20år på sunnmøre. Det jeg sier er at om han i en språksammenheng velger å kalle seg selv sunnmøring så vil budskapet hans ha null mening siden sunnmøring blir definert subjektivt.

 

Språk gir liten mening om man går rundt og bruker subjektive definisjoner på ord som skiller seg fra definisjoner som blir brukt av dem man ønsker å konversere med.

 

Mange definerer nordmann som: Norsk pass (Krekar har vært nordmann?)

 

Altså, selv om man ikke føler seg som nordmann så vil man bli stemplet som nordmann av andre.

 

Konklusjonen blir: Å bruke "Nordmann" (eller en hvilken som helst annen merkelapp) i en språksammenheng hvor man ikke har etabelert enighet rundt definisjonen blir meningsløst.

 

Som regel når noen føler sin tilhørighet til et land, og definerer seg selv som nordmann, så har man både lært seg språket, kjenner til de kulturelle koder samt normer og verdier i det landet man bor i. Hvis man ikke har noe som helst ønske om å identifisere seg med landet, så har man som regel heller ikke behov for å kalle seg selv ”nordmann”. Litt logikk er vel å forvente, eller er det for mye å forlange?

 

Det du gjør her er å skape en objektiv definisjon ved å avgrense hva det er å være nordmann. En definisjon jeg er 100% enig. Men som du sikkert vet(og som jeg nylig har forklart) så er det ikke alle som deler denne definisjonen.

 

Uansett, dette har litt relevanse i forhold til topic.

 

For hvem er det som står bak disse multikulturelle berikelsene? Er det de som lærer språket, føler tilhørighet og aksepterer de kulturelle normer og verdier?

 

Eller er det de som har bodd i landet i flere år og fremdeles lever i sin afrikanske, vitnamesiske, afghanske, iranske, irakiske, pakistanske boble?

 

Jeg liker å tro at jeg vet svaret.

Lenke til kommentar

Lynsje en hel folkegruppe? min forståelse tar slutt? ulogisk? hahahaha.

 

Hvorfor uttaler du deg på vegne av nebrewfoz?

 

Jeg er mektig imponert over innholdet i din argumentasjon. Meget reflektivt, må jeg si. Du er fullstendig klar over at du ikke har noen rasjonelle argumenter å forsvare deg med, dermed så slår dine irrasjonelle mekanismer til....ikke det at du har vist at du har noen rasjonelle mekanismer da.

 

Jeg uttaler meg fordi du mistolker nebrewfoz argumenter, og tilegner h*n meninger som h*n ikke har, og sprer rene stråmann. Men jeg ser at det ikke er noe vits å diskutere dette yterligere fordi jeg har ingen interesser å diskutere dette på så lavt nivå slik som du viser her. Lykke til med tråden. Med det nivået som du har lagt det på så får du sikkert kjempe respons.

Jeg må si at du bidrar til å heve nivået betraktelig ved å tilegne meddebattanter meninger som f.eks at de skal "lynsje en hel folkegruppe" he-he.

 

Det virker virkelig som om trådstarter har noe imot negre, og tillegger de spesielt ugunstige egenskaper. Kommer dette av en selvopplevd anekdote mon tro?

 

Trådstarter har gang på gang bevisst at han kun tror på anekdoter, og at skikkelig epiri og vitenskap kun er et kommunistisk/antirasistisk/nwo-plott for å kue befolkningen.

 

Det er flaut at slik debattekknikk får leve her på forumet. Hvorvidt det er lov / gunstig å la folk mene slik som trådstarter gjør det er ikke opp til meg å avgjøre. Men man må da for faen klare å uttrykke det på en folkelig og rasjonell måte.

Så vi skal begynne å forby meninger vi ikke liker nå?

Lenke til kommentar

Var på vei hjem til kjæresten - ble voldtatt på kirkegården

 

Midt mellom gravstedene, ble kvinnen revet over ende, slått og voldtatt.

 

På under fire måneder skal afrikaneren ha voldtatt fire kvinner.

 

To og et halvt år etter den brutale voldtekten på Vår frelsers gravlund i Oslo, sliter kvinnen i 20-årene ennå tungt psykisk etter overfallet og voldtekten

 

http://www.nettavisen.no/nyheter/article2974280.ece

 

Hvor mange flere slike går fritt løs i det norske samfunnet?

Lenke til kommentar

Ja, unger bør i det minste kunne forvente at de blir antastet, befølt, voldtatt og/eller drept av etnisk norske personer ....

 

Jeg håper du finner litt trøst i at vi tross alt har en del hjemmeavlede, seksuelle avvikere her i landet også. Alle er ikke innvandrere.

 

Når en Bergenser klår på unger så er han en seksuell avviker.

Når en innvandrer klår på unger, så er han en innvandrer.

 

Eller enda bedre: Når noen med etnisk norsk bakgrunn klår på små unger, eller begår andre alvorlige kriminelle handlinger slik som drap, så skylder man på det dårlige psykiatri- tilbudet her i landet, samt behandler det som en enkel hendelse. Hvis noen med innvandrer bakgrunn gjør det samme så skylder man på uforenelige kulturelle koder og definerer alle innvandrere som kriminelle.

 

 

Du har helt rett, fortsett fra at du har det opp-ned.

 

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=579984

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...