Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Hvor ofte pusser du tennene ?


Lumpness

Hvor ofte pusser du tennene?  

139 stemmer

  1. 1. Hvor ofte pusser du tennene?

    • Annen hver dag
      10
    • 1 gang pr dag
      34
    • 2 ganger pr dag
      89
    • 3 ganger pr dag
      6
    • 4 ganger eller mer pr dag
      0


Anbefalte innlegg

Jeg lurer på hvordan det er med tannhygienen til andre folk. Hvor ofte pusser du tennene ?

 

Bruker dere andre ting for å holde tennene friske ?

 

Starter med meg selv :

 

Pusser tennene 3 ganger pr dag, om det skjer noe spesielt pusser jeg en ekstra gang.

 

Andre ting :

 

bruker tanntråd minst 3 ganger i måneden, matrester mellom tenner = bæsjånde

 

tannkrem: Clinomyn , eller om de er skikkelig misfarget bruker jeg en grovere tannkrem

 

Skyller også munnen med Vademekum 1 gang pr dag

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei

 

Pusser tennene som regel morgen og kveld, gjerne en gang utpå dagen i spesielle tilfeller eller om jeg føler for det.

 

Tanntråd bruker jeg hver kveld.

 

Munnskyld bruker jeg når jeg husker å kjøpe det ;)

 

Ellers varierer jeg med tannkrem, gjerne en som er god mot belegg og ising, og en som hjelper med hvitere tenner.

Lenke til kommentar

bruker tanntråd minst 3 ganger i måneden, matrester mellom tenner = bæsjånde

 

Skyller også munnen med Vademekum 1 gang pr dag

Tanntråd bør du bruke kvar kveld. Lite effekt i 3 gonger i månaden.

Du bør og vurdere å bytte ut Vademecum med ein fluorskyll utan alkohol. Vademecum er ganske sterkt, kan slite på tennene og tørker ut munnhulen.

Lenke til kommentar

bruker tanntråd minst 3 ganger i måneden, matrester mellom tenner = bæsjånde

 

Skyller også munnen med Vademekum 1 gang pr dag

Tanntråd bør du bruke kvar kveld. Lite effekt i 3 gonger i månaden.

Du bør og vurdere å bytte ut Vademecum med ein fluorskyll utan alkohol. Vademecum er ganske sterkt, kan slite på tennene og tørker ut munnhulen.

 

Hmm ja, når du sier det nå er kansje 3 ganger i mnd lite mtp hvor fort det danner seg dritt mellom tennene. Vademekum er sterkt , helt sinsykt. Jeg har en bestemor som har brukt det siden hun var ung, har fortsatt sine egne tenner.

Lenke til kommentar

Pusser 2-3 ganger om dagen. Annet stell er jeg nok litt dårlig til å gjøre.

 

Noen som kan anbefale en tannkrem som er litt grov? Som tar skikkelig ''tak''? Er som regel bare colgate i huset, den vanlige røde siden alle ndre bruker den. Men jeg sliter litt med å få bort alt det ekle belegget på tennene da, har ikke tid til å stå å pusse en halvtime hver gang jeg skal pusse tennene heller. :)

Lenke til kommentar

Jeg pusser tennene to ganger om dagen, mer om jeg skal noe spesielt. Bruker tanntråd hver kveld, og skyller med fluor fra apoteket morgen og kveld. Bruker også en liten spesialbørste på områder bak i munnen jeg ikke kommer så godt til med tanntråd/børste :)

Bruker Zendium tannkrem, anbefaler alle å bruke denne da den er uten såpe. Jeg fikk munnskold av å bruke Colgate :(

Lenke til kommentar

To ganger per dag. Tanntråd brukes ganske sjeldent, burde skjerpe meg der. Men munnskyld tar jeg et par ganger i uka, om det er tilgjengelig da. Tar også et par fluortabletter hver kveld.

 

Jeg bruker kun Solidox Aktiv Beskyttelse, siden det er en tannkrem som jeg tåler. Av en eller annen grunn får jeg ganske lett sånne munnsår om jeg bruker f. eks. Colgate eller Jordan. (Altså sånn klump inni kjeften som gjør pissvondt hver gang du spiser/snakker. Kommer altså an på hvor i kjeften den er)

Lenke til kommentar

Morgen og kveld. Tannlegen sier jeg må bruke tanntråd men det er lettere sagt enn gjort.

 

Ellers så funker tanntråd egentlig dårlig. Fikk meg noen sånne "koster" som man stikker mellom tennene sist jeg var med tannlegen. Konkluderte med at disse fanger opp MYE dritt selv etter man har pusset tenner og brukt tanntråd. Anbefales.

 

Pusse tennene oftere enn to ganger om dagen sliter dessuten på tennene skal man tro på ekspertene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...