Gå til innhold

AMD retter mer kritikk mot Intel


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

ehhh....er ikke denne litt vel hypa opp? :shrug:

 

noen av dere som har sett pdf-dokumentet? :roll:

 

en powerpoint-slide som viser at AMD sin prosessor er raskere selv uten HT :lol:

 

Dette er ikke et teknisk dokument, det er noe som du skal vise til sjefen din så du kan kjøpe billigere arbeidstasjoner og bruke mere penger på servere :D (da får du seff enderlig råd til dual intel itanium2 på webserveren :lol::roll: )

Lenke til kommentar
ehhh....er ikke denne litt vel hypa opp? :shrug:

 

noen av dere som har sett pdf-dokumentet? :roll:

 

en powerpoint-slide som viser at AMD sin prosessor er raskere selv uten HT :lol:

 

Dette er ikke et teknisk dokument, det er noe som du skal vise til sjefen din så du kan kjøpe billigere arbeidstasjoner og bruke mere penger på servere :D (da får du seff enderlig råd til dual intel itanium2 på webserveren :lol::roll: )

 

Det dokumentet der er ikke verdt mer en man kan tørke seg bak med, det er jo pussig at i alle tester rundt på forumer verden over der de har testet xp 3000 mot intel 3,06 har disse vert temmelig like med et lite overtak til intel, for ikke og snakke om 3,0 med 800mhz. Så klarer amd og få det til at xp 3000 yter opp til 25% mer, det er jo så latterlig at jeg har ikke ord men det er jo heller ikke første gangen.

Er det ikke bedre at de heller konsentrerer seg om å lage bedre prosessorer som kan slå intel sine så vi forbrukere kan dra nytte av det isteden for å sutre og klage på andre. :grumpy::grumpy:

Lenke til kommentar

Amd sier ikke at dette gjelder i alle applikasjoner. De har sitt på det rene når de sier at det ikke alltid gir bedre ytelse, og i noen få tillfeller gir dårligere ytelse. Dette er fakta, så jeg skjønner ikke hva dere sipper over. En annen ting er så klart hvorfor AMD gidder å skrive dette, for det er noe vi alle har vist lenge. HT kan være et + og det kan være et -.

 

At AMD XP3200+ skal være opptill 25-30% raskere er også riktig, men dette gjelder bare i noen ytterst få tilfeller, så jeg skal si meg enig i at det blir for dumt av AMD å presentere saken på den måten.

Lenke til kommentar
Amd sier ikke at dette gjelder i alle applikasjoner. De har sitt på det rene når de sier at det ikke alltid gir bedre ytelse, og i noen få tillfeller gir dårligere ytelse. Dette er fakta, så jeg skjønner ikke hva dere sipper over. En annen ting er så klart hvorfor AMD gidder å skrive dette, for det er noe vi alle har vist lenge. HT kan være et + og det kan være et -.

 

At AMD XP3200+ skal være opptill 25-30% raskere er også riktig, men dette gjelder bare i noen ytterst få tilfeller, så jeg skal si meg enig i at det blir for dumt av AMD å presentere saken på den måten.

 

Da er vi egentlig stort sett enige, det ville jo vert det smme om intel tok en test og plukket den fra hverandre og fant akkurat det intel var best på og amd svakest på og så brukte det til å markedsføre sin prosessor med,

dette ser ut som et desperat forsøk fra amd for å skape blest om en prosessor som ikke ble det de hadde håpet, xp 3000 er egentlig ikke noe annet enn en overklokka 2500+

Lenke til kommentar

Da er vi egentlig stort sett enige, det ville jo vert det smme om intel tok en test og plukket den fra hverandre og fant akkurat det intel var best på og amd svakest på og så brukte det til å markedsføre sin prosessor med,

dette ser ut som et desperat forsøk fra amd for å skape blest om en prosessor som ikke ble det de hadde håpet, xp 3000 er egentlig ikke noe annet enn en overklokka 2500+

 

Ja.. helt enig.

 

Men når det gjelder at XP3000 er en overklokka XP2500, så vil jeg på lik linje kalle P4 3.0Ghz en overklokka P4 2.4 Ghz ;)

Lenke til kommentar

Da er vi egentlig stort sett enige, det ville jo vert det smme om intel tok en test og plukket den fra hverandre og fant akkurat det intel var best på og amd svakest på og så brukte det til å markedsføre sin prosessor med,

dette ser ut som et desperat forsøk fra amd for å skape blest om en prosessor som ikke ble det de hadde håpet, xp 3000 er egentlig ikke noe annet enn en overklokka 2500+

 

Ja.. helt enig.

 

Men når det gjelder at XP3000 er en overklokka XP2500, så vil jeg på lik linje kalle P4 3.0Ghz en overklokka P4 2.4 Ghz ;)

 

Tja, det jeg tenkte på da var at en 2500 kan du klokke ganske mye mot en 3000 der det nesten ikke er noe å hente ettersom jeg har lest på forumet, menst en p4 3,0 klokker du glatt til 3,6-3,7

Lenke til kommentar

Da er vi egentlig stort sett enige, det ville jo vert det smme om intel tok en test og plukket den fra hverandre og fant akkurat det intel var best på og amd svakest på og så brukte det til å markedsføre sin prosessor med,

dette ser ut som et desperat forsøk fra amd for å skape blest om en prosessor som ikke ble det de hadde håpet, xp 3000 er egentlig ikke noe annet enn en overklokka 2500+

 

Ja.. helt enig.

 

Men når det gjelder at XP3000 er en overklokka XP2500, så vil jeg på lik linje kalle P4 3.0Ghz en overklokka P4 2.4 Ghz ;)

 

Tja, det jeg tenkte på da var at en 2500 kan du klokke ganske mye mot en 3000 der det nesten ikke er noe å hente ettersom jeg har lest på forumet, menst en p4 3,0 klokker du glatt til 3,6-3,7

....som ikke er så langt unna hva du får ut av en 2,4ghz. Nei.. at XP3000 er en overklokka XP2500 er reint oppskryt fra din side.

Lenke til kommentar

er vel pga de er redd markedet skal kjøpe p4 HT istedet for axp pga en overhypa HyperThreading som ikke lover det den holder (tenk hvis amd sin rating var på trynet og folk trodde blindt på den likevel, da hadde intel gått opp i limingen tenker jeg, etter hva som er typisk for den gjengen å syte for). så sånn sett er jo det litt forståelig at de vil gjøre markedet oppmerksom på dette.

Lenke til kommentar

Grunnen til at AMD bryr seg om dette er at P4 markedsfører seg med denne HT teknologien og får pcfolket til å tro at den er mye bedre fordi den har Hyper Threading. Det prøver nå AMD å snu på, og dette er ganske smålig, det skal jeg være enig i. Dette er helt sikkert pga. at AMD mister markedsandeler til IntelMen begge selskapene har noe å lære når de kritiserer hverandre.

 

Jeg kommer til å fortsette å kjøpe AMD fordi de har en produktserie jeg er kjent med og har god erfaring med.

Lenke til kommentar

Jeg synes AMD bør fokusere på egne produkter - å gå i seg selv og lage noe som er "bedre" er en bedre løsning enn å bruke kjeften. Jeg tror ikke mange veier AMD's utlalelser om Intel særlig tungt. Jeg veier iallfall ikke Intel's uttalelser om AMD tungt.

 

Personlig tror jeg ikke HT gir så mye ekstra i de fleste statisk tester (som kjøres i unaturlige omgivelse, der man ikke kjører noen bakgrunnsprogrammer eller har input fra nettverk/mus/test) men at en maskin med HT "føles" kjappere er det ingen tvil om.

Lenke til kommentar

Personlig tror jeg ikke HT gir så mye ekstra i de fleste statisk tester (som kjøres i unaturlige omgivelse, der man ikke kjører noen bakgrunnsprogrammer eller har input fra nettverk/mus/test) men at en maskin med HT "føles" kjappere er det ingen tvil om.

 

Yeah right. En "smoothere opplevelse med HT". Kan man benchmarke smoothness eller? Stor sannsynlighet for at dette er en placeboeffekt IMO. Hadde vært arti og sett en blind test.

Lenke til kommentar

Man lager en CPU som i standard system skal kunne fullt unyttes.

 

Så lager man et supersystem som skal gi en illusjon av to prosessorer, og denne supersaken skal finne ytelse som allerede er utnyttet, og som dermed ikke finns. Noen finurlige tester overbeviser folk om at man kan utnytte samme resursene to ganger.

 

Dette kaller man for bondefangeri.

 

Bøndene står med høygafler og ljå, klar til å yte blod for det de er blitt overbevist om.

Du må ikke komme her og komme her :lol:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...