Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Hjelp angående kjøp av Xenon kit.


Anbefalte innlegg

 

Xenon er litt mer jobb. Xenon er en pære, og hver pære har en tilhørende ballast, som også må monteres. Disse monteres ved å kutte de vanlige ledningene, koble til ballastene, også koble pærene til denne ballasten.

 

Som du skjønner, mer jobb. Höen er selvfølgelig billigere.

 

Alt innen xenon er Plug and play, så lenge du ikke kjøper h4 som kan ha en elektro motor bak pæren for høyderegulering, det eneste som tar tid er å komme til, og få skru ut pære, om du ikke har en litt eldre bil, + du må ta hull i selve lykta, slik at ledningene til tennerne (balastene) kan gå ut.

Endret av tnex
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei. Har planer om å montere Xenon på min Audi A3 2004. Kun nærlys og tåkelys hvis det er mulig? Må jeg kjøpe 2 sett får å få til dette?

 

Har sett litt rundt på nettet og lært at man kan velge mellom flere blånyanser. Bør 6000k være bare nok? Har også sett at det finnes feks. h4, h7, h9? Hva betyr dette? Hva må jeg ha?

 

Er det noen som har erfaring med dette? Har det dukket opp noen feilmeldinger etter montering?

 

Har sett litt på denne: http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/annonse?finnkode=19321686

 

Har vikelig lyst til å montere dette, og håper på svar :)

 

Hei. Har planer om å montere Xenon på min Audi A3 2004. Kun nærlys og tåkelys hvis det er mulig? Må jeg kjøpe 2 sett får å få til dette?

Ja, det er mulig, å du trenger to kit.

 

ar sett litt rundt på nettet og lært at man kan velge mellom flere blånyanser. Bør 6000k være bare nok? Har også sett at det finnes feks. h4, h7, h9? Hva betyr dette? Hva må jeg ha?

Jo mindre blånyanse jo bedre lys, H4, H7 osv er forskjellige typer lys, du må nesten finne ut hva bilen din har.

 

Jeg kjøpte et slikt Kit til Passaten min en gang (langlys), men ble aldri til at jeg monterte det.

Du kan kjøpe det for 300 (+frakt) om du er intressert, si i fra så skal jeg sjekke mer nøyaktig hva slags H og K det er (gidder ikke sjekke om du ikke er intressert, pga det ligger på loftet :p) (helt ubrukt, med orginaleske osv)

Endret av Dj_Evelen
Lenke til kommentar

Dropp nærlysene og bruk det kun i tåkelysene. Går fint i tåkelysene hvis du justerer de litt ned

wrong, for det første, er det stygt, og ser 100% uorginalt ut, for det andre er det ikke lovelig, du har ikke lov til å forandre på lykten dvs, skifte pærer til en annen sort og/eller sette xenon i, så lenge lykten er bygd for xenon.

 

Stygt? Mener du xenon i bare tåkelys eller xenon generelt? F.eks halogen på nærlys opg xenon på tåkelys (eller omvendt) synes jeg er stygt. Jeg kommer til å kjøpe kun til tåkelys i første omgang, bare får å se om jeg får det til å funke.

Lenke til kommentar

Hvor mange prosent av norges befolkning bruker lysene slik de skal??

Synes ikke det er noe fint med xenon på en Volvo 240 jeg heller, eller samme hvilken bil det er med lykter som ikke er av klarglass ser xenon helt for jævlg ut.

 

Hår du xenon i tåkelysa er det jo bare å slå de av hvis du ser noen som kan påpeke at de er der.

 

 

dvs, skifte pærer til en annen sort og/eller sette xenon i, så lenge lykten er bygd for xenon.

 

Ut i fra dette sier du at det ikke er lov til å ha Xenonpærer i en xenonlykt og at jeg ikke kan bytte ut mine biltemapærer med osram-pærer fordi det ikke er samme sort.

 

Jeg kan sette inn hvilken som helst pære i bilen min, bare den passer i sokkelen og at den er e-merket

Lenke til kommentar

Hvor mange prosent av norges befolkning bruker lysene slik de skal??

Synes ikke det er noe fint med xenon på en Volvo 240 jeg heller, eller samme hvilken bil det er med lykter som ikke er av klarglass ser xenon helt for jævlg ut.

 

Hår du xenon i tåkelysa er det jo bare å slå de av hvis du ser noen som kan påpeke at de er der.

 

 

dvs, skifte pærer til en annen sort og/eller sette xenon i, så lenge lykten er bygd for xenon.

 

Ut i fra dette sier du at det ikke er lov til å ha Xenonpærer i en xenonlykt og at jeg ikke kan bytte ut mine biltemapærer med osram-pærer fordi det ikke er samme sort.

 

Jeg kan sette inn hvilken som helst pære i bilen min, bare den passer i sokkelen og at den er e-merket

 

Skal du ha Xenon SKAL det være automatisk høydejustering av nærlysene, og du må ha lyktespylere.

Du kan ikke sette inn hvilken som helst pære, da kun blått(Xenon)/hvitt/gult lys er lov.

Endret av Rs125
Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Angående ettermontering av xenon. Snakket med en som har en skoda octavia av nyere type som ble levert med xenon, men ikke på hannes bil. Han kjøpte alt som trengtes til å få orginal xenon på bilen. Da han skulle på bt for å vise bilen fikk han beskjed om at den ikkeble godkjennt fordi at bilen hannes ikke var typegodkjennt med xenon. Så xenon blir ikke godkjennt på biler som ikke har det montert fra fabrikk selv om du monterer orginale xenonlys med høyderegulering og hele sulamitten

Lenke til kommentar

Hei. Har planer om å montere Xenon på min Audi A3 2004. Kun nærlys og tåkelys hvis det er mulig? Må jeg kjøpe 2 sett får å få til dette?

 

Har sett litt rundt på nettet og lært at man kan velge mellom flere blånyanser. Bør 6000k være bare nok? Har også sett at det finnes feks. h4, h7, h9? Hva betyr dette? Hva må jeg ha?

 

Er det noen som har erfaring med dette? Har det dukket opp noen feilmeldinger etter montering?

 

Har sett litt på denne: http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/annonse?finnkode=19321686

 

Har vikelig lyst til å montere dette, og håper på svar :)

 

Det settet du har sett på er "overpriced"

 

For å ikke bli tatt av "purken" siden du ikke har låvelige lys, ville jeg ha valgt 4300k.

k = kelvin og er en type måleenheten for temeratur.

 

Nå er jeg ikke sikker på hvilken sokkel du har på nærlys pærene men er tror du har H7 i både tåkelys å nærlys.

 

Billigste xenon-kitene jeg vet om kan du skaffe her: http://www.vvme.com/single-beam-hid-conversion-kit-h7-hid-conversion-kit-c-44_45_23.html

Lenke til kommentar

Hei. Har planer om å montere Xenon på min Audi A3 2004. Kun nærlys og tåkelys hvis det er mulig? Må jeg kjøpe 2 sett får å få til dette?

 

Har sett litt rundt på nettet og lært at man kan velge mellom flere blånyanser. Bør 6000k være bare nok? Har også sett at det finnes feks. h4, h7, h9? Hva betyr dette? Hva må jeg ha?

 

Er det noen som har erfaring med dette? Har det dukket opp noen feilmeldinger etter montering?

 

Har sett litt på denne: http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/annonse?finnkode=19321686

 

Har vikelig lyst til å montere dette, og håper på svar :)

 

Det settet du har sett på er "overpriced"

 

For å ikke bli tatt av "purken" siden du ikke har låvelige lys, ville jeg ha valgt 4300k.

k = kelvin og er en type måleenheten for temeratur.

 

Nå er jeg ikke sikker på hvilken sokkel du har på nærlys pærene men er tror du har H7 i både tåkelys å nærlys.

 

Billigste xenon-kitene jeg vet om kan du skaffe her: http://www.vvme.com/single-beam-hid-conversion-kit-h7-hid-conversion-kit-c-44_45_23.html

Nå var du ganske seint ute med å svare på de spørsmålene. Hvis du scroller et par poster tilbake du ser du resultatet.

 

Jeg valgte 6000k og er storfornøyd med det :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...