Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Alt ser "mørkere ut" i det ene øyet


Christiαno

Anbefalte innlegg

Hallå

 

Jeg merket nettopp noe rart. Hvis jeg lukker det høyre øyet mitt og ser med det venstre ser alt normalt ut. Men hvis jeg gjør motsatt og lukker det venstre øyet mitt og ser med det høyre ser alt litt mørkere ut.

 

Hvis jeg ser på en blåfarge ser det mørkere ut på det høyre enn det venstre. Omtrent noe sånt:

post-197670-1283083060,271_thumb.png

 

Forskjellen er ikke så veldig stor, kanskje litt mindre enn det på bildet, men jeg er fortsatt litt småbekymret.

 

Jeg søkte litt på google og fant ut at dette kan være et symptom på fargeblindhet, er dette sant? Jeg er nemlig fargeblind mellom rød og grønn, så hvis det bare er det kan jeg slappe av. Eller burde jeg dra til lege snarest?

 

Takk på forhånd. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har faktisk samme "problem". Alt er vesentlig mørkere med høyre øye. Gulfarger og som du sier, blåfarger er det vesentlig forskjell på. Ikke bare i mørke (at det ene er mørkere), men for meg så er det i fargetone også.

 

Og jo, ifølge militærtesten så er jeg rødgrønnfargeblind. Ifølge optiker, så er jeg også rødgrønnfargeblind.

 

Men at jeg ser ting mørkere med det ene øyet, visste jeg ikke. Det var noe helt nytt for meg :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...