Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Frakt bil Tromsø - Bergen, tips?


Moal

Anbefalte innlegg

Hei,

 

Skal kjøpe en aygo som står i Bergen, men jeg bor i Tromsø, og har ikke så veldig lyst å kjøre hele veien opp til Tromsø i en bil som er egnet for bykjøring. Så hva er de beste frakt alternativene?

 

Har snakket med norlines (hurtigruta), de ville ha 12500kr, noe som er 10% av verdien på bilen. Autotransport.no vil ha 9109kr i følge deres priskalkulator.

 

Har tenkt på å dra ned med fly for så å ta den med selv i hurtigruta for 1900kr + lugar ca. 4000kr. Da blir det totalt 8000kr inkludert flybillet og mat. Mister også da en del skole o.l.

 

Noen som har tips?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Anbefaler deg og heller bare kjøre bilen oppover. Sparer mye tid og penger :)

+1

Husk gps

Helt enig. kjør nordover. er du uvant med å kjøre lengre strekker bør du nok beregne en overnatting eller to, blir veldig lett slitsomt med mer enn 8-10 timers effektiv kjøretid pr dag. Aner ikke hvordan det er å kjøre fra vestlandet, men fra Oslo til Tromsø er det ca 24 timer effektiv kjøretid (når du følger fartsgrensene +/- 10%), og da kommer pauser i tillegg.

Lenke til kommentar

Dra ned på fredag etter skolen, og så er du hjemme på lørdag. Sov på søndag.

Tar jeg ikke feil så er det 23 timer kjøring eller noe slikt fra Tromsø til Bergen. Jeg ville satt av helga til å kjøre. Litt ork å kjøre 46/47 timer i løpet av en helg, men det er veldig godt "betalt".

Det er vell snakk om kjøring kun ene veien, fra bergen til tromsø...

Lenke til kommentar

Dra ned på fredag etter skolen, og så er du hjemme på lørdag. Sov på søndag.

Tar jeg ikke feil så er det 23 timer kjøring eller noe slikt fra Tromsø til Bergen. Jeg ville satt av helga til å kjøre. Litt ork å kjøre 46/47 timer i løpet av en helg, men det er veldig godt "betalt".

Det er vell snakk om kjøring kun ene veien, fra bergen til tromsø...

 

Om så er tilfelle ser jeg ikke noe problem med å kjøre hele stykke.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...