Gå til innhold

Adobe Photoshop keycheck


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Du kan selvsagt prøve å blokkere alle filene i Adobe mappa fra å koble seg via internett, men det aller tryggeste er rett og slett å forandre på Host fila.

 

Framgangsmåten på dette er (sakset fra engelsk tråd) :

 

hosts file is located in C:\Windows\System32\drivers\etc\hosts Open it with NotePad, and add the following line string:

 

127.0.0.1 activate.adobe.com

 

 

Kan være du må åpne notepad som administrator.

Lenke til kommentar

Bør påpeke at jeg ikke oppfordrer til bruk av piratversjoner og diskusjonen omhandler heller ikke hvordan man skal skaffe seg en cracket versjon av programvaren, men framgangsmåten man stopper Adobe fra å "ringe hjem".

 

Om trådstarter har et legitimt behov eller ei for å hindre Adobe CS5 fra å ringe hjem eller spørr kun av nysgjerrighet blir hans personlige sak, jeg har kun oppgitt nødvendig informasjon som skal til for å kunne løse det trådstarter ønsker.

Lenke til kommentar

Lurer kjapt på hvilken legal bruk av programmet du har problemer med her.

Har ingen problemer, det var ren nysgjerrighet på hvilken del av programmet som faktisk gjennomfører den kontakten. Har ingenting med piratkopiering å gjøre, men jeg er i praksis i mot at et program skal kunne gi notifikasjoner til produsenten hver gang jeg bruker det - og løsningen Malvado brakte opp ser ut til å være en god måte å stoppe i alle fall deler av dette på.

 

Jeg kunne kanskje formulert meg bedre i førstetråden for å unngå disse forvirringene.

Lenke til kommentar

For å hindre noen i å "ringe hjem". Er ikke det bare å legge inn riktig regel i Norman/Norton etc. ?? Dvs. nekte programmet å foreta kallet?

Aner ikke hvordan man gjør dette. Antok det var en Firewall-block som skulle til, noe jeg alt har gjort på noen applikasjoner - men en programpakke som Adobe har ca. 400 kjørbare filer som de eksekverer uten at jeg noensinne ser det.

Lenke til kommentar

Hei!

 

Skjønner at denne typen innlegg og tvilstilfeller kan skape reaksjoner med tanke på dagens føringer rundt piratkopiering. Ikke minst når folk fra teamet ikke nødvendigvis reagerer som forventet.

 

Vit at denne typen rariteter kan oppstå nå en liten stund fremover da vi internt driver og justerer litt på våre føringer, noe som til slutt vil resultere i en endring av dagens regler. Hva dette innebærer kan jeg ikke si noe om nå.

 

Fortsett å rapportere som før inntil dere hører noe annet, men vit at ting kan ta tid og kanskje ikke bli gjort noe med i det hele tatt på bakgrunn av disse endringene.

 

Vi prøver å få fortgang i prosessen så vi igjen kan få føringer og være samkjørte og sikre på hvordan vi skal behandle denne typen problemstillinger internt i teamet.

 

Har dere spørsmål eller innvendinger (noe jeg vil tro en del av dere har) så ta det på PM med meg inntil videre. Ikke dra flere diskusjoner off topic :)

 

-hernil

Endret av hernil
Formulering
Lenke til kommentar

Lurer kjapt på hvilken legal bruk av programmet du har problemer med her.

Har ingen problemer, det var ren nysgjerrighet på hvilken del av programmet som faktisk gjennomfører den kontakten. Har ingenting med piratkopiering å gjøre, men jeg er i praksis i mot at et program skal kunne gi notifikasjoner til produsenten hver gang jeg bruker det - og løsningen Malvado brakte opp ser ut til å være en god måte å stoppe i alle fall deler av dette på.

 

Jeg kunne kanskje formulert meg bedre i førstetråden for å unngå disse forvirringene.

 

Vi velger å tro på TS, inntil det motsatte er bevist.

 

men jeg er i praksis i mot at et program skal kunne gi notifikasjoner til produsenten hver gang jeg bruker det

Er man opptatt av personvern så holder dette argumentet vann.

 

Mvh

Jarmo :)

 

ps. sletter noen ot-poster..

  • Liker 2
Lenke til kommentar

aiaiai Jarmo, den var drøy...

 

Hvis trådstarter ikke liker at en programvare har en funksjon som han har beskrevet, ja da bør han finne seg et annet produkt. Og uansett bør jo ikke et nettsted som jeg oppfatter som seriøst komme med oppskrift på hvordan man lurer seg unna.

 

Man kan ikke gjemme seg bak personvernet i denne saken.

 

Jeg syns dere bør slette rådet dere har gitt for å komme rundt problemet. Dere bør ikke gi denne type råd.

 

 

Roger

Lenke til kommentar

 

Man kan ikke gjemme seg bak personvernet i denne saken.

 

 

Ikke?

 

Denne diskusjonen toucher innom temaer som er på vei til å bli veldig aktuelle. Vet du for eksempel hvor mye data Adobe samler inn om din bruk av programmet. Synes du det er greit at de installerer en liten "avlytningsbug2 i maskinen din som ringer hjem fra tid til annen?

 

 

Argumentet om å benytte et annet program holder ikke vann fordi Adobe programmene er de-facto markedsstandard, og ha få reelle konkurrenter.

Lenke til kommentar

 

Man kan ikke gjemme seg bak personvernet i denne saken.

 

 

Ikke?

 

Denne diskusjonen toucher innom temaer som er på vei til å bli veldig aktuelle. Vet du for eksempel hvor mye data Adobe samler inn om din bruk av programmet. Synes du det er greit at de installerer en liten "avlytningsbug2 i maskinen din som ringer hjem fra tid til annen?

 

 

Argumentet om å benytte et annet program holder ikke vann fordi Adobe programmene er de-facto markedsstandard, og ha få reelle konkurrenter.

 

Det er greit at man misliker at Adobe har lagt inn dette i sine programmer, men det er noe helt annet at et nettsted som akam publiserer løsninger for å lure det. Syns man det er dumt at Adobe har dette, bør heller akam og/eller forbrukerorganisasjoner diskutere det med Adobe for å forsøke å finne løsninger.

Lenke til kommentar

Adobe Photoshop CS5 har innstilling for om man skal sende info rundt bruk til Adobe, slås denne av er det kun lisensvalidering som blir gjennomført; ingen statistikk blir samlet rundt brukt.

 

Edit:

Tør garantere at dette stemmer, husk Adobe kommer fra landet hvor man saksøkes for millioner for å lage for varm kaffe ;) Mener også man må aktivt velge at info skal sendes til Adobe, da default er av.

Endret av TGB
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...