Gå til innhold

Konkurranse: Konkurransehøst: Del 2


Anbefalte innlegg

Jeg har en HTC Legend

Jeg hater den fordi:

*Alltid redd for å miste den i "toalettet" en trøtt morgen jeg tar den med på badet, hehe *erfaringer*

*Den har en evne til å klikke samtidig som meg, i dette tilfellet for liten prosessor :thumbdown:

*Den har ett knall grått alu.deksel og gjør hverdagen min like grå!!

*Skulle trodd skjermen var en fingeravtrykkleser!

*Den har en idiotisk og følsom volumknapp på siden som jeg kommer borti hele tiden!

*Den er for avansert!

*Vekkerklokken plager livet av meg, den ringer ikke i hverdagen(når den skal), men i helga når jeg endelig kan sove!!

*Det ser ut som det er tåke både inne og ute, i kameraet, siden den dogger hele tiden, av ingenting.

*Selve telefonmodusen slår seg av hele tiden til flymodus, så det er egentlig bare en multimediespiller enkelte ganger, siden "ingen ringer til meg" :)

HTC-Legend.jpg

 

Dere synest vel jeg ikke burde få stemmer siden den jeg har vert dum og kjøpt den men jeg angrer sinnsykt, river meg i håret hver dag av den grunn!!

 

Med andre ord, bare plager og mislykket kjøp!!

 

Thats it!

 

Stem på meg folkens og dere får en fin stemme tilbake :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg Hater min HTC Diamond 2 fordi:

 

- Den er helt utrolig treig til tider, spesielt når jeg skal legge til nye kontakter i adresseboka..What gives!?

- Hva enn jeg skal gjøre så må den tenke seg om litt før det faktisk skjer noe.

- Touch screen'en blir en vant til, men om en skulle sitte og dulle med en annen telefon i mer enn 1 min så merker man med engang hvor "vanskelig" og treig D2 sin touch screen er.

- Den kan bli liggende og vibrere når en får melding konstant til du faktisk går inn og leser meldingen, det er nok med 2-3 vibrasjoner!!

- Skrøpelig bakside. Skulle du være så uheldig og miste den i bakken så fyker alltid baksida av og batteriet detter ut.

- Alt for små taster på det virtuelle tastaturet, så og skrive sms'er med den er noe jeg skjeldent gjør. I så tilfelle blir det korte enkle meldinger.

- Batterikapasiteten er helt fantastisk dårlig, til og med på en dag hvor jeg ikke bruker telefonen så si så synker det fra 100% fult lada om morgenen til 65%'ish om kvelden. Og om en skulle måtte ta 7-8 samtaler på 5-6 min i løpet av en dag... Ja da er løpet kjørt om du ikke har tilgang til strøm.

- Nevnte jeg at telefonen er treig ?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Min T-Mobile G1 kjøpt på eBay fra Storbritannia gikk i dukken fordi jeg begikk den forferdelige blunderen å ta den med på fest. -selv om jeg visste at jeg burde brukt reservetelefonen når kvelden ser ut til å ha en fuktig ende.

 

Jeg fortærte nesten en hel flaske Sandeman portvin på egenhånd, og sjanlga inn på do, miget og trakk. Plutselig fikk jeg for meg at jeg skulle sjekke mobilen. Beruset som jeg var mistet jeg mobilen i dass. Våt ble den, men den kan slås på. Problemet er bare at tilbakeknappen ikke funker. Som er mildt sagt helt krise på en Android-mobil.

 

Så nå sitter jeg stuck med min gamle Sony Ericsson W300i. Yay.

 

q-lolcats-galloping-galloway-private-polling-trashcat.jpg

Endret av johwan
Lenke til kommentar

post-75524-1282605809,7635_thumb.jpg

 

Nokia OLDsMobil 6300, knust støvete glass, herpa hovedkort, kombinerte den dermed med en nederlandsk versjon med herpa antenne, fått av en fyr på festival, funker ræv når den ikke klikker,

 

Berichten = Meldinger, Snelkoppelingen = oppkoblinger, Voorkeurstoeg = themes eller no?

 

Reservetelefon i mannebagen over skuldra, nokia 6510, funnet på dynga, to liter melk fra ICA, en liter melk + rest da jeg kom hjem i dag, våt reservetelefon,

 

Kontaktannonse:

Jeg er keen på ei med slanke former, metalliske teksturer, deilig smidig grensesnitt, og du trenger ikke å være så smart, bare du kan gjøre mange ting fort på en gang. Det viktig at du kan fungere som min helt personlige assistent, huske på ting og gjøre livet behagelig og enkelt for meg.

MaskinKåt!

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Jeg hater min telefon !

Ja det gjør ejg faktisk, det har ikke vært annet

enn problemer fra første stund.

Hvilken da spør du ?!

Jo det skall jeg si deg Nokia n97 mini,

what a carppy phone, den henger seg stadig vekk

og vegrer seg for å starte før den får en elsjokk

ja dvs att man da plukker den fra varandre og setter

i batteriet igjen.

Hos legen har den vært flere ganger fra den var 2 måneder

gammel, stakkars liten sier du så mye syk?!

Whatever sier jeg den liker ikke kulde men heller ikke varme,

den foretrekker og ikke bli brukt rett og slett.

Mister man den fra 1 cm høyde ja da spretter alle deler

laaaaangt vekk helst under ett sted man ikke har lyst

og finne dem frem igjen !

Skall dere ha ett tips så ikke kjøp Nokia n97 mini, det er forøvrig min første Nokia og det blir ikke flere

det er ett som er sikkert, ikke liker den og dra på ferie heller

sol liker den overhode ikke, finne frem med kart

ja det kan du nesten glemme for det tar for laaaaang tid og få en fix nei Huawei for en telefon.

:no:

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg har en Motorola Razr V3 fra 2004.

84.jpg

 

Først må jeg si at jeg ikke direkte hater denne telefonen i seg selv, det er mer ting den har og ikke har som gjør meg uvel i magen. Dette vil for mange virke som flisespikkeri men husk at jeg har hatt den nå i 6 år og hatet dette fra første dag.

 

 

Knappene på utsiden av telefonen kan aktivere det utvendige displayet slik at det viser klokka, problemet er når man trykker bittelit feil, da kommer nemlig profil-velgeren opp, og hvis telefonen har en dårlig dag, får man ikke vekk denne menyen uten å åpne selve telefonen.

 

Når batteriet går mot slutten så piper den evinnelig høyt de siste 10-15 timene med mindre man setter på lydløst. Når man så plugger i laderen så skifter telefonen alltid til profilen "Høyt", dette går det ikke an å forandre på, tross utallige oppdateringer og hacks gjort av motomoddere med mye fritid.

 

Minnet på telefonen er et kapittel for seg, og fører til flere høydare i min hverdag. La oss starte med at det er på 7 Megabyte. Ikke spesielt mye til 2004 å være en gang. Tingen er at det tilsynelatende påvirker alt med denne mobilen. Har man knipset et bilde for mye, så går det treigt å bla i telefonboken feks. SMS-minnet er uansett låst til ca 100 meldinger virker det som. Innboksen og utboksen deler dette minnet slik at begge må ryddes hvis man føler for å skrive mye sms. Heldigvis finnes det autoopprydding på 3-10 dager som er supert, utenom når man mister viktige meldinger fra jobb og NAV, noe som jeg gjør stadig vekk :(

 

 

Å skrive sms på denne telefonen er ingen fryd og i hvert fall ingen gammen. Motorolas Itap kan gi selv Lars Monsen ustø gange, og ordlisten kan beskrives med mange ord, men få som bør sies høyt blant folk. Det værste er nok at den klarer å glemme ord. Ja du hørte ikke feil, den glemmer til stadig ord som jeg bruker ofte, som navnet mitt og ord jeg har lagt til som "okei" og "sms".

 

Ja SMS er ikke en del av ordlista. Frykter at dette har noe med minnet på telefonen å gjøre, slik at den gjør plass til andre ting ved å slette mindre brukte ord i ordlista. Takk for den Motorola, siden jeg sårt trengte 2 byte til mp3-ringetonen min. Når man mottar en MMS og trykker "svar", blir det automatisk en MMS, uten at man ser noe særlig forskjell på det. Har sendt mange tomme MMS'er med kun tekst.

 

 

Når noen har ringt meg står det "1 anrop, 0 ukjent" på det ytre og indre displayet. Når jeg trykker "vis" så kommer det opp fullt navn såklart. Jeg har satt telefonlisten til å vise kun fra simkortet, fordi jeg får den ikke til å "ikke vise fra simkortet". Det har seg slik at når jeg kopierer alle kontaktene fra simkortet over på telefonen, så viser den fra begge plassene. Og jeg er ikke beredt til å slette fra simkortet da det stadig hender jeg bytter telefon (har to helt like v3 utenom fargen).

 

 

Applehatere/elskere har klaget mye på det såkalte "dødsgrepet" på Iphone 4. Hah suckers, dette har jeg slitt med i 6 år, så spis en bolle og kom tilbake i 2016! Når samtalen mislykkes og man prøver å ringe opp igjen med knappen det står "prøv" på, så kommer det en evinnelig høy ringelyd rett i øret når det blir vellykket. Om ikke dette har gitt meg tvangsnevroser allerede, så er samtalekvaliteten så dårlig, at jeg har fått uhelbredelig telefonangst i all framtid.

 

Videokvaliteten på denne telefonen må kunne kalles "frimerke-kvalitet" men det blir å ta i, siden et frimerke er mye skarpere. vga-kameraet er ikke så ille i godt lys, men på bildene ser det alltid ut som det er gråvær å skyer, tross det at man feks er innendørs.

 

Det går bare an å ha 5 alarmer i alarmlista. For å endre en alarm koster det deg bare 5 tastetrykk for å komme til der du velger tid. Snooze fungerer ikke når telefonen er slått av og alarmen ringer, da må man åpne selve telefonen. Siden jeg alltid er i strålende humør på morgenen går dette som en lek.

 

Det skal sies at jeg har ventet ufattelig lenge på en erstatter til dette vidunderet, tross mange irritasjoner. Men nå ser det endelig ut til at en verdig arvtager er kommet, nemlig Nokia N8, med mindre jeg vinner denne telefonen da såklart :D

 

Tusen takk :)

Lenke til kommentar

Flott konkurranse. Siden jeg er meget flink til å klage på alt mulig rart tenkte jeg å legge inn mitt nydelige bidrag for min HTC Desire. Håper noen liker mitt forholdsvis unike innlegg.

 

Og for all del, om noen lurer, jeg er svært overtrøtt når dette publiseres.

 

 

Kjære HTC Desire.

 

Atle er navnet mitt. Jeg er eieren din, og har hatt deg siden Mai, 2010. I gode og vonde dager har du vært med meg, selv om du til tider har slått deg av når jeg trenger deg mest. Det er vel ingen hemmelighet at du har et dårlig batteri der bak. Eller at du har dårlig høyttaler. Eller at du enkelte dager sliter litt med å vise riktig klokkeslett. Eller at du har det litt varmt innimellom. Eller at du har lite minne. Eller at du rett og slett bare ikke vil det samme som meg.

 

Men Desire. Fortvil ikke. Jeg skal snart bytte deg ut i en Huawei.

 

Det hele startet en fin dag i Mai 2010. Jeg reiste rundt i mange forkjellige butikker i Bergen. Omsider fant jeg en Expert-butikk som hadde deg på lager, og jeg betalte overpris for deg. 4500kr måtte jeg ut med for å kunne gi deg det livet du fortjener, til tross for at mange andre lar deg gå for under 4000kr. Problemet var bare at ingen andre hadde deg på lager, og jeg ville ha deg med en gang.

 

Jeg gav deg alt du ville ha. Du fikk brukernavnet og passordet til Googlekontoen min, du fikk brukernavn og passord til Facebook og Twitterkontoen min. Du fikk til og med strøm gjennom min kjære laptop, som ved første øyekast synes du var ganske sexy. Og ikke nok med det. Jeg gav deg til og med et helt eget abonnement, slik at du kunne kose deg på internett så mye du bare ville.

 

Men kjære Desire, hva var det jeg gjorde galt?

 

Du blir så fort varm. Hvorfor kan jeg ikke bruke deg til å se film på Youtube, og overføre mp3 fra datamaskinen min gjennom USB-kabelen uten at du blir varm? Det er greit, litt varm kan du få bli, men du blir jo så varm at jeg nesten blir litt redd for deg. Og vet du hva? Jeg kan ikke sitte å bli redd for deg, da er det bedre om jeg bytter deg ut.

 

Og hvorfor sviktet du meg da jeg trengte deg mest?

 

Husker du den gangen da vi var på tur langt der ute i skogen? Hvorfor slo du deg da av, og gav meg bekjed om at laderen måtte plugges inn? Du visste jo like godt som meg at jeg ikke kunne sette den inn langt ute i skogen der. Du vet at jeg ikke liker å gå tur, men allikevel presset du meg til å gå nesten tre mil bare fordi du skulle slå deg av. Men bare ta det med ro, jeg har tilgitt deg.

 

Men så er du litt hes…

 

Hvorfor er du det Desire? Helt siden den dag da jeg kjøpte deg har du hatt en skurrende lyd i høyttaleren din mens du spiller av musikk eller lyder. Dessverre ser det ut til at dette er et problem med alle dine eneggede også, og på internett står det at ingen behandling foreligger. Du vet jo at jeg liker best klare og gode lyder Desire, og ikke engang det kan du respektere.

 

Men så prøvde du og knekke meg?

 

Husker du den gangen da vi installerte applikasjonen som het “Smart Alarm Clock”? Du vet, den vekkerklokke-applikasjonen som skulle la deg overvåke meg mens jeg sov, slik at du kunne vekke meg når det passet meg best? Men kjære Desire, hvorfor kunne du ikke fortelle meg at den fungerer dårlig for meg som sover urolig om natta? Du vet, når du vekket meg den morgenen kjentes det ut som at du forsøkte å rive hjertet ut av meg, før jeg regelrett besvimte, og våknet igjen 10 timer senere. Og vet du hva Desire? Jeg har enda ikke tilgitt deg for den episoden. Det var en av de verste ting jeg har opplevd i hele mitt liv.

 

Dessuten Desire, du har altfor lite minne.

 

Du forteller meg alltid at du har for lite minne, og at jeg må ta bort applikasjoner. Jeg trodde jeg skulle slippe dette problemet når jeg oppdaterte deg til Froyo, men så vil du ikke la meg flytte alle applikasjonene over til minnekortet ditt. Hvorfor ikke Desire, gjør du dette bare fordi du vet at jeg ikke liker det?

 

Men som jeg allerede har skrevet til deg Desire, fortvil ikke. Jeg skal snart bytte deg ut i en Huawei, så får vi se om kanskje Huawei vil gi meg litt mer tilbake enn det du har gjort.

 

- Vi hadde det mye morsomt sammen. Når vi var sammen.

- En gang elsket jeg deg. I dag hater jeg deg.

 

Det var et godt forhold vi hadde Desire, men som du sikkert forstår så kan det ikke bli oss to for alltid.

 

- Takk for alt.

  • Liker 6
Lenke til kommentar

* Knappene er så teit plassert at vennene mine har blitt vant med at annen hver samtale fra meg er fra bukselomma.

 

* Skjermen er så treg at jeg lett kan tro at den siste oppdateringen av Solitaire (kabal) har motionblur.

 

* Kameraet på HTC'en min er så dårlig at kjærringa mi blir stygg når jeg prøver å ta bilde av henne.

 

* Menyene er så trege at man ofte tror at det er en bug i universets space-time-continium. Gjør på telefonen i dag, det du vil ha gjort i morgen.

 

* Prøvde å lure datteren min:

"Har du lyst på en sånn fænsy touchtelefon? Så kan jo jeg låne den 595'en din litt?"

 

"NEI!"

 

Klokt barn.

 

 

Nå er jeg redd for at vennene mine skal slutte å svare meg, at kjærringa skal gå fra meg, at datteren min skal få traumer over en far som prøver å lure henne og at det eneste jeg kan gjøre er å sette meg i et hjørne med kvelertak på mobilen og vente på at universet skal kollapse. Da skal jeg ta bilde av det. Med min HTC Tattoo.

 

 

 

Lenke til kommentar

Er en ulykkelig eier av en Samsung Jet- Telefonen som Samsung reklamerer med at er "SMARTER THAN A SMARTPHONE"... hvordan kunne jeg bite på noe sånt?

 

*Nettleseren lever sitt eget liv...den zoomer tilfeldig og av og til må man trykk en gang på en link, andre ganger to. Man vet aldri helt når så man ender med å trykke 5 ganger...helt håpløst.

*Bildevisningen i landskapsmodus er noe for seg selv. Man skal kunne bla i bilder ved å tilte telefonen. Når man tilter fyker 4-5 bilder forbi før man får stanset.

*Når man skriver meldinger er det så lett å komme bort i T9 knappen at man har skrevet gjhgjhgj før man vet ordet av det.

*Widgetene er helt ubrukelige og de 10 man kan laste ned er enda verre. Noen er så store at de dekker hele skjermen. Facebook widget er kun en link til facebook siden- samme med youtube.Noen widgeter må man trykke to ganger for å starte, noen en gang.

*Telefonen henger seg opp og rebooter når den føler for det.

Den henger seg opp ved en annehver samtale- så hvis dere ser en person som trykker og roper febrilsk med en telefon i hånden..så er det nok meg.

*Så skulle den store oppdateringen komme...uuuu- the coming of the lord... Nå kan man forandre plasseringen an ikonene. Når man har gjort det en gang, er moroa over...det går jo ikke an å laste inn flere apps!!!!!!

*På Jet siden på facebook er Samsung så frekk at de poster link til Wave...selv om mange hundre spør etter oppdateringer til Jet.

*Darkforest group har greid å få inn android 1.6 på Jet. Men ingen vanlige funksjoner som ringing 3g eller kamera fungerer ennå. I stedet for å vente på det miraklet, kan jeg godt tenke meg å prøve Huawei Social med skikkelig android.

 

HÅPER DENNE H... JET FLYR UT AV HUSET MITT SNART!! GO ANDROID

Lenke til kommentar

Den gamle mannen satt på toppen av et fjell og så utover horisonten.

- Jeg lurer på hvor høyt over havet jeg er nå? tenkte han. Han plukket opp sin HTC Google G1 som i sin tid var den aller første Android-mobilen for å sjekke GPSen. Den fortalte ham akkurat det han visste den kom til å gjøre: I følge GPSen var han 50 meter høyere enn det fjellet var. Slik hadde telefonen alltid gjort det. Selv når han sto med saltvann til knærne fortalte telefonen ham at han var 50 meter over havet.

 

Etter fjellturen gikk han inn i hytta for å lage seg litt mat før han køyet. Når han hadde krabbet inn i soveposen tenkte han å sjekke været for i morgen. Han dro opp telefonen, men den hadde selvfølgelig ingen dekning. Hvorfor ikke når kompisen hadde dekning på sin eldgamle Nokia? Det ble en tur ut av hytta i bare trusa for å finne ut hva yr.no mente om været i morgen.

 

Neste morgen tenkte han å sende en liten sms hjem for å fortelle at de hadde det bra, men det kunne han spart seg. Han hadde nemlig glemt å skru av GPSen i går og den hadde effektivt tømt batteriet i løpet av natta!

 

Den gamle mannen ønsker seg en ny telefon, en med bedre batterikapasitet og funksjoner som du faktisk kan stole på...

Lenke til kommentar

En Tragedie!!

 

Med min Nokia 6233 var det kjærlighet ved første blikk, da jeg leste om den i en test. Jeg var avstandsforelsket en god stund, og spurte ofte vennene mine om de visste noe om telefonen. Etterhvert fikk jeg rede på hvor den befant seg, og kunne gå lange omveier hjem fra skolen for å «tilfeldigvis» treffe på den i butikken. Jeg tror den hadde et godt øye til meg også, og da jeg endelig fikk prøve den var båden den og jeg solgt.

 

Vi gikk rett inn i et forhold som var ganske intenst. Hvor jeg enn var, hadde jeg alltid mobilen ved min side. Men så begynte den tragiske delen av historien. Plutselig ble mobiltelefonen syk og orket ikke vibrere lenger, og da jeg prøvde å hjelpe ble jeg bare avvist. Mobilen var tydeligvis sjalu, fordi det hendte oftere og oftere at folk som ringte meg ble kuttet av midt i samtalen. Jeg prøvde da å spørre om hva som var galt... For jeg er ikke typen som slår mobilen min.

 

Min kjære mobil var ikke interessert i dialog, og begynte heller å skru seg av oftere og oftere, hver gang jeg prøvde å si noe. Det var som å snakke til veggen. Nå har jeg gitt opp å prøve, og den trassige mobilen får gjøre akkurat som den vil. Vi sover på hvert vårt rom, og jeg har søkt om skilsmisse.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

For knapt noen måneder siden, i en liten by langt vekk fra moderniteten og alle dagens moderne duppditter, bodde det en ung og eventyr lysten gutt. Gutten var ikke fremmed for telefoni, men ble likevel fryktelig forbauset da nyheten om den nye eple telefonen kom ham for øret. I dagboka hans står det:

 

"Jeg fant da ingen annen råd enn kjøpe den av en fremmed-kar som reiste igjennom byen en sen sommerkveld. Da denne telefonen kom meg i henden var det som å ha blitt skjenket en gave fra oven. Slank og fin var den, og det så ut til å ose magi ut av den bare jeg rørte på skjermen. Men så begynte helvete, mobilen føltes ubehagelig i hånden, vibrasjonene var ubehagelige, batteriet sugde og aller værst var det å telefonere, den var rett og slett like effektivt som å ringe med en gråstein. Ikke hjalp det å få på dette fryktelige dekselet, for da så den ut som en jævla gråstein.

 

Denne stakkars gutten innså til slutt at mobilen ikke var en gave fra oven, men en gave fra fanden sjølv. Han solgte den derfor til sin bror og sitter i dag og håper på å finne en telefon som passer han bedre.

 

Synes du synd på denne stakkars karen og ønsker han bedre til lykke med en Huawei U8230 så er det bare å gi din stemme :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Til min SE Satio,

 

Da jeg fikk deg på nyåret

ble jeg så glad

ingen problemer

viste du da

 

Men så begynte du

tydelig gå lei

du slo deg av

og jeg ble lei

 

Jeg slår deg på

gang på gang

Men tiden vår sammen

blir aldri lang

 

Dy fryser

og skjermen blir hvit

å være med meg

er tydlig ett slit

 

Nå har jeg gitt opp

du har tatt nok av min tid

jeg vil bytte deg ut

med en android!!!

 

:D

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det er litt ampert mellom meg og min Samsung s5600 for tiden. Vi er i krig. Den har fått for vane å ta seg en hvil - uten å si fra, og på alle mulig tider. Kanskje den liker å høre "Abonnenten er for tiden ikke tilgjengelig ..." Dessuten vil den gjerne ta bilder. Den slår på kameraet, begynner å fotografere, og slutter ikke med det. Dekselet må av, batteriet må ut, og bildene slettes. Lurer på hva straffen for overlagt drap på mobiltelefon er?

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...