Gå til innhold

Android har fått trojaner


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+89234341

Endelig noe Android får før iPhone. Gratulerer :new_woot:

 

Men ja, skal være rimelig ute av det for å gå på den der... men er mange slike folk i verden

 

Når dere får ekte multitasking på iPhone 4, let me know ;)

Den er ustabil nok med den multitasking som er, mer Android aktig trenger den absolutt ikke å være - vil ha noe man kan stole på

Lenke til kommentar

Ser den sender SMS til kortnummer 3353 and 3354, dette er nasjonale nummer og vil ikke fungere for utenfor det landet tjenesten er satt opp for.. I Norge f.eks vil disse meldingene bare feile da denne serien er satt opp til geografiske nummer. I andre land som tilfeldigvis har disse kortnummerene er det lite sannsynlig at det finnes en tjeneste som svarer med dyre returmeldinger på akkurat det som denne applikasjonen sender...

 

Viser jo at det er mulig, men man skal være rimelig tett i pappen for å gå på denne..

 

Uansett, en overtaksert svarmelding får man jo fra et kortnummer, via dette kan man enkelt finne ut hvem som leverer tjenesten. Noe som gjør disse tjenestene kortlivet og det er lite sannsynlig at bakmennene får utbetalt noen penger..

Lenke til kommentar

En trojaner som jeg selv må finne på nettet, laste ned og instalere, gi alle de nødvendige rettighetene for at det skal kunne sende ut de dyre smsene.. Syns det var litt drøyt å kalle dette et problem. Tviler ikke på at dette kan gjøres på hvilket som helst operativsystem. Dermed kan alle bli utsatt for et slikt angrep.

Lenke til kommentar

Endelig noe Android får før iPhone. Gratulerer :new_woot:

 

Men ja, skal være rimelig ute av det for å gå på den der... men er mange slike folk i verden

 

Når dere får ekte multitasking på iPhone 4, let me know ;)

Den er ustabil nok med den multitasking som er, mer Android aktig trenger den absolutt ikke å være - vil ha noe man kan stole på

 

Har ikke opplevd noen problemet med multitasking på min Desire. Hvilke stabilitets problemer prater vi om her?

Lenke til kommentar

Multitaskingen i iOS 4 (ikke kun iPhone 4) er ekte nok :). Slik sett er omtrent ingen multitasking "ekte".

 

tredje parts apps støtter ikke multitasking på iphone, bare programmer som har noe med lyd kan kjøres i bakgrunnen. Så de fleste programmer som støtter "multitasking" vil bare bli satt på hold. De blir dermed ikke kjørt i bakgrunnen, bare du får en en snarvei når du trykker på multitasking knappen. Så i det store og hele, er deres multitasking et fancy ord for "rask-snarvei-til-dine-sist-brukte-apps".

Endret av MadRos
Lenke til kommentar

Noen foretrekker trygghet med at applikasjoner godkjennes og gjennomgås før de legges ut til sine telefoner (apple), andre er ikke så nøye på dette.

Personlig må jeg si at det er betryggende at apple hver uke avviser programmer som kan klassifiseres som malware, spyware osv. Malware på en telefon kan fort bli en dyr affære.

Hadde denne appen vært i Android Market, kunne du hatt et poeng. Det var den ikke, og det hadde du ikke. ;)

Lenke til kommentar

Multitaskingen i iOS 4 (ikke kun iPhone 4) er ekte nok :). Slik sett er omtrent ingen multitasking "ekte".

 

tredje parts apps støtter ikke multitasking på iphone, bare programmer som har noe med lyd kan kjøres i bakgrunnen. Så de fleste programmer som støtter "multitasking" vil bare bli satt på hold. De blir dermed ikke kjørt i bakgrunnen, bare du får en en snarvei når du trykker på multitasking knappen. Så i det store og hele, er deres multitasking et fancy ord for "rask-snarvei-til-dine-sist-brukte-apps".

Forunderlig at du ikke har fått med deg et viktig aspekt. Det er ikke en snarvei til sist brukte, men applikasjonen er i den tilstanden du forlot den. Jaja.

Lenke til kommentar

tredje parts apps støtter ikke multitasking på iphone, bare programmer som har noe med lyd kan kjøres i bakgrunnen. Så de fleste programmer som støtter "multitasking" vil bare bli satt på hold.

Feil. Du har også mulighet for å kjøre VoIP (f.eks. Skype) i bakgrunnen. Det er også API for "Task Completion" (f.eks. synkronisere DropBox) og to typer posisjonering som kan skje i bakgrunnen (f.eks. navigering med TomTom)

 

Dette maset om "ekte multitasking" er etter min mening vås. Det er en mobiltelefon vi snakker om med begrenset batteri og prosessor. 99% av brukerne ønsker rett og slett ikke at alle programmer skal kunne gjøre hva de vil i bakgrunnen.

Lenke til kommentar
Raptor' date='16. august 2010 - 02:56' timestamp='1281920181' post='16082703']

tredje parts apps støtter ikke multitasking på iphone, bare programmer som har noe med lyd kan kjøres i bakgrunnen. Så de fleste programmer som støtter "multitasking" vil bare bli satt på hold.

Feil. Du har også mulighet for å kjøre VoIP (f.eks. Skype) i bakgrunnen. Det er også API for "Task Completion" (f.eks. synkronisere DropBox) og to typer posisjonering som kan skje i bakgrunnen (f.eks. navigering med TomTom)

 

Dette maset om "ekte multitasking" er etter min mening vås. Det er en mobiltelefon vi snakker om med begrenset batteri og prosessor. 99% av brukerne ønsker rett og slett ikke at alle programmer skal kunne gjøre hva de vil i bakgrunnen.

 

Skype har vel noe med lyd å gjøre ikke sant? Eller tar jeg feil.. At iphone ikke har klart å kjøre slike apps i bakgrunnen, må nesten si Velkommen etter..

 

Hva mener du med "alle programmer skal kunne gjøre hva de vil i bakgrunnen". Dette ønsker ikke jeg heller, og var ikke dette jeg kom frem til i innlegget mitt. Mener du at dette er multitasking? Ser at du vinkler prøver å vinkle dette mot android. Hvis du IKKE vil at de appsene skal kjøre i bakgrunnen, hva med å slå dem av? Ut i fra ditt innlegg, vil det si at 99 % ikke klarer å slå av appsene som de ikke bruker? Og derfor er multitasking er et problem?

Endret av MadRos
Lenke til kommentar

Multitaskingen i iOS 4 (ikke kun iPhone 4) er ekte nok :). Slik sett er omtrent ingen multitasking "ekte".

 

tredje parts apps støtter ikke multitasking på iphone, bare programmer som har noe med lyd kan kjøres i bakgrunnen. Så de fleste programmer som støtter "multitasking" vil bare bli satt på hold. De blir dermed ikke kjørt i bakgrunnen, bare du får en en snarvei når du trykker på multitasking knappen. Så i det store og hele, er deres multitasking et fancy ord for "rask-snarvei-til-dine-sist-brukte-apps".

Forunderlig at du ikke har fått med deg et viktig aspekt. Det er ikke en snarvei til sist brukte, men applikasjonen er i den tilstanden du forlot den. Jaja.

 

Dette gjelder ikke alle apps. For eks om du spiller et spill og får et sms, kan du ikke sette spillet i bakgrunnen og komme tilbake igjenn. SPillet blir avsluttet og lukket.

Lenke til kommentar

Er det slik på andre mobiler? At spillet fortsetter å dure å gå mens man skal snakke i telefonen?

 

På mine SE telefoner og forøvrig på Android telefonen jeg fikk testet (venter på en ny en :*( ) så stoppet samtlige spill opp når jeg byttet mellom applikasjoner, selvsagt jeg antar at dette kan variere fra program til program, men dette er i såfall det jeg har erfart hittil.

 

Om et spill ikke gjør dette så er det vel generelt et tegn på at det er for dårlig laget med tanke på Mob platformen?

Lenke til kommentar

Det er litt mindre betryggende når de avviser programmer av hensyn til sensur, politisk korrekthet og moralisme.

 

Nå er jeg vant med sensuren av humordelen av forumet her, og Apple sin sensure er strengt talt ganske lik, men de legger iallefall ikke igjen en melding i iTunes hver gang de avviser en app:

"En applikasjon er fjernet fordi den kan virke støtende på noen. Som vanlig tas reaksjoner på avvisning på epost"

 

Evt. diskutere det i tilbakemeldingsforumet, hvor også slik sensur i humorforumet er mye diskutert. Rent personlig er nå mitt ståsted klart, at noe provoserer noen er ikke grunn til sensur hverken på forumet (hvor jeg da også har brukt mandat til å presse så mye jeg kan, både innenfor humor og andre steder) eller på en telefon. Som sagt, retten til å fornærme deg.

 

Ikke det at jeg tror hvordan det modereres på diskusjon.no er noe særlig sterkt analogiargument for hvordan Apple skal filtrere apps. Annet enn at jeg vet at ledelsen på forumet ikke lider av sensurkåtheten til Jobs :)

Lenke til kommentar

Er det slik på andre mobiler? At spillet fortsetter å dure å gå mens man skal snakke i telefonen?

 

testet det på flere spill (HTC Desire), mens jeg spilte trykket jeg på hjemm-tasten. SPillet ble enten automatisk satt på pause, eller kjørte bare i bakgrunnen. Det ble ikke avsluttet.

 

Samme operasjonen testet jeg på iphone 4 hos elkjop. alle spill jeg fikk testet der, ble lukket og avsluttet, ikke mulig å sette det i bakgrunnen og komme tilbake.

 

Og det som jeg syns er rart er hvorfor har ikke selve operativsystemet mulighet til multitasking, i istedenfor at man må legge til denne funksjonen til alle applikasjonene. Kunne ha spart mye arbeid for alle som lager apps.

Endret av MadRos
Lenke til kommentar

Spill på Androidplattformen skal automatisk settes på pause når de havner i bakgrunnen (noe som håndteres greit ved en savestate-funksjon som OS-et kaller når en forgrunnsaplikasjon (som ikke har noe behov for å kjøre i bakgrunnen) mister fokus (havner i bakgrunnen fordi du åpner/bytter til noe annet)).

Lenke til kommentar

Er det slik på andre mobiler? At spillet fortsetter å dure å gå mens man skal snakke i telefonen?

Og det som jeg syns er rart er hvorfor har ikke selve operativsystemet mulighet til multitasking, i istedenfor at man må legge til denne funksjonen til alle applikasjonene. Kunne ha spart mye arbeid for alle som lager apps.

Men er det så mye arbeid?
Lenke til kommentar

Er det slik på andre mobiler? At spillet fortsetter å dure å gå mens man skal snakke i telefonen?

 

testet det på flere spill (HTC Desire), mens jeg spilte trykket jeg på hjemm-tasten. SPillet ble enten automatisk satt på pause, eller kjørte bare i bakgrunnen. Det ble ikke avsluttet.

 

Samme operasjonen testet jeg på iphone 4 hos elkjop. alle spill jeg fikk testet der, ble lukket og avsluttet, ikke mulig å sette det i bakgrunnen og komme tilbake.

 

 

Dette er løgn.

Jeg tenkte at dette hørtes da merkelig ut at det skal være slik på iPhone 4. Så jeg testet det. Startet et tilfeldig 3D spill som ligger på top 20 listen i appstore.

 

- starter spillet

- mens jeg er i bevegelse inne i et brett trykker jeg på home knappen og havner på homescreen.

- går tilbake til spillet hvor det har stått i pause og jeg er akkurat der jeg gikk ut av det, og jeg kan bevege meg videre.

 

* MYTH BUSTED *

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...