Gå til innhold

Egen Mac del av Hardware.no - Men IKKE Amiga!?


Anbefalte innlegg

Synes det er diskrimerende å se at Mac får en egen seksjon av Hardware.no og resten er PC, hvor blir det av Amiga delen?

 

Og for dere ignorante idioter som tror at Amiga bare er A500 og er en 80-tallsmaskin med spill på disketter, dere tar grundig feil!

 

Nå er jo AmigaOne maskinen ute, og de nye OS'et skal være klart før høsten, og det er absolutt liv i amiga-miljøet, så jeg synes virkelig at Amiga fortjener en egen seksjon ettersom dette er et system som er mye bedre enn PC.

 

Skjemmes dere ikke over oppførselen deres? Dere ignorerer Amiga og later som maskinen er gammel og ikke ekisterer lengre, dette synes jeg er forkastelig!

 

www.amigaworld.net

www.amiga.org

os.amiga.com

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Synes det er diskrimerende å se at Mac får en egen seksjon av Hardware.no og resten er PC, hvor blir det av Amiga delen?

 

Og for dere ignorante idioter som tror at Amiga bare er A500 og er en 80-tallsmaskin med spill på disketter, dere tar grundig feil!

 

Nå er jo AmigaOne maskinen ute, og de nye OS'et skal være klart før høsten, og det er absolutt liv i amiga-miljøet, så jeg synes virkelig at Amiga fortjener en egen seksjon ettersom dette er et system som er mye bedre enn PC.

 

Skjemmes dere ikke over oppførselen deres? Dere ignorerer Amiga og later som maskinen er gammel og ikke ekisterer lengre, dette synes jeg er forkastelig!

 

www.amigaworld.net

www.amiga.org

os.amiga.com

 

 

For ett vanvittig latterlig innlegg...

Du har en god sak å fremme, men du fremmer den på en horibel måte;

- Du kaller folk for ignorante idioter

- Du ber folk skjemme seg pga en svært høy prosentandel bruker PC/Mac, men dessverre ikke er klar over Amiga.

 

Jeg er uenig i at det er diskriminerende å la Mac ta del i hw.no-nettverket, mens Amiga utestår. Det kan forsvares i og med at Amiga er så lite (enn så lenge?).

 

- til neste gang; vær litt mer saklig og ydmyk når du poster noe du vil ha frem.

Lenke til kommentar

For ett vanvittig latterlig innlegg...

Du har en god sak å fremme, men du fremmer den på en horibel måte;

- Du kaller folk for ignorante idioter

- Du ber folk skjemme seg pga en svært høy prosentandel bruker PC/Mac, men dessverre ikke er klar over Amiga.

 

Jeg er uenig i at det er diskriminerende å la Mac ta del i hw.no-nettverket, mens Amiga utestår. Det kan forsvares i og med at Amiga er så lite (enn så lenge?).

 

- til neste gang; vær litt mer saklig og ydmyk når du poster noe du vil ha frem.

Hvis du søker litt, så finner du raskt ut at nesten samtlige av Kjølerens innlegg er laget kun for å provosere (dette har han i noen tilfeller innrømmet selv). Er forsåvidt ærverdig av ham å pushe litt Amiga-propaganda, men måten han gjør det på er bare så totalt latterlig.

Lenke til kommentar

Det er ikke snakk om å få en egen seksjon. Det er snakk om at noen har lyst å lage en seksjon til Mac og gjør det. Og det er ikke diskriminerende!

 

Så hvem skulle ha lyst til å lage en Amiga seksjon da? Kanskje du gidder Kjøleren? Kanskje du skulle gidde å gjøre noe selv istedenfor å forvente at andre skal gjøre ting for deg.

 

Slutt å oppfør deg som en sutrete liten fjortis som ikke får viljen sin. Det er ikke mange som tar deg særlig seriøst her på forumet, det er du selv skyld i. Og det tjener ikke Amigaens sak, heller tvert imot.

 

Vi ignorerer ikke noe som helst. Vi holder på med det vi er opptatt av og det er ikke Amiga.

 

Og ja jeg skjemmes, på dine vegne.... :shrug:

Lenke til kommentar
Husker god tiden med min Amiga 500. Kuleste tiden jeg har hatt fåran en "PC". Kommer aldri til å glemme Gian sister og football Masters.

 

Men Amiga er nok litt lite miljø i Norge at det kan få en plass i hw.no nettverket.

 

Ja det er vel flere Mac'er der ute enn Amiga.

Kjører forresten D2OL, og der er det et eget Amigateam. :p

Lenke til kommentar

Det er ingen garanti for at Amiga OS 4 kommer før høsten.. De har sluttet å sette datoer for de klarer ikke å holde de uansett, de sier bare at det kommer når det er ferdig... Tviler egentlig på at det kommer i 2003, kanskje til neste år? Amiga mister stadig brukere, å få brukerene tilbake er nok værre. Jeg kommer ikke til å kjøpe AmigaONE, har hatt de fleste Amigamodellene... nå har jeg bare en Amiga 1200 og en Amiga 500 igjen som jeg bruker litt til spill og demoer av og til...

Lenke til kommentar
Det er ikke snakk om å få en egen seksjon. Det er snakk om at noen har lyst å lage en seksjon til Mac og gjør det. Og det er ikke diskriminerende!  

 

Så hvem skulle ha lyst til å lage en Amiga seksjon da? Kanskje du gidder Kjøleren? Kanskje du skulle gidde å gjøre noe selv istedenfor å forvente at andre skal gjøre ting for deg.

 

Slutt å oppfør deg som en sutrete liten fjortis som ikke får viljen sin. Det er ikke mange som tar deg særlig seriøst her på forumet, det er du selv skyld i. Og det tjener ikke Amigaens sak, heller tvert imot.

 

Vi ignorerer ikke noe som helst. Vi holder på med det vi er opptatt av og det er ikke Amiga.  

 

Og ja jeg skjemmes, på dine vegne.... :shrug:

 

Vise ord! VISE ORD!

 

"Kjøleren": skal du ha en amigaseksjon her, får du komme med en god ide til en drivverdig amigaside som kan bli en del av Hardware-nettverket. DA skal vi opprette et eget Amiga -forum, men ikke før den tid. Til det er behovet forsvinnende lite. Beklager, men sånn er det bare.

Lenke til kommentar

Jeg var/er diehard Amigafreak (som riktignok forlot Amiga mer eller mindre i 1995, slutta vel å bruke maskinene aktivt i 1993), så jeg tør være litt frekk her og si at Amiga av våre dager nærmest er et gjenferd :-) Men jeg har sett endel screenshots av det nye OSet og det så ganske lekkert ut .. vel å merke om man ser fremover... til det de har på lager av OS teknologi... Men om det noensinne blir realisert er jo den maren som har ridd Amiga navnet siden 1993 da Commodore inc gikk i do pga corporate mismanagement..

Det jeg kunne drømme om er en playstation lik konsoll med Amigas OS style.. det hadde vært noe.. Jeg tror at ppc arkitekturen blir for likt PC til å få Amiga feeling...

 

Vel hvis Longhorn kommer med enda mer dinosaur bloat og vannvittige DRM schemes så kanskje jeg bytter til Amiga igjen :-) Jeg har planene klare snart.. Men det avhenger av Amiga.. Eller kanskje jeg rett og slett kjøper en Mac.. De går jo snart over på IBM 970..

Lenke til kommentar

Det går ikke an å si at demoscenen er veldig aktiv lengre engang.

Var bare 3 (!) Amiga-demoer i compoen på TG'03. I gamledager (90-tallet) var TG oversvømt av amiga-folk og demoer i alle kategorier. I år var det kun Ephidrena, Spaceballs, og Contraz som var med, og de var alle i 4MB-kategorien. Ingen som lager 10k-demoer bare for artig lengre.

De fleste ga nok opp Amigaen sent på 90-tallet, selv om noen få diehards er stapeiser og ikke vil skifte system. Tror ikke de er særlig mange.

Har fortsatt mange kompiser i den gamle amiga-demoscenen, men alle har PC nå, og mange er programmerere.

Som Ephidrena sier det så bra i readme-fila til demoen sin:

 

"Some amigafreak people might say that amiga is the

most powerful computer ever, but sadly for you the coder in ephidrena is prepared to prove you otherwise by inputting every circuit of each machine into your ass while singing "XXXXX number of transistors on the wall.. you take one down, you pass it around.."

 

I heard there were only 3 amiga demos at mekka this year. And not so many pc demos either. Maybe you people should focus a little more on scene stuff rather than competing to become the most drunken losers in the galaxy. The first may actually demand some brain intervention.. you have been warned.... "

Lenke til kommentar

Kjøleren: jeg er så dritt lei av å lese dine innlegg. Hvis du er så jævla hypp på amiga så kan du pelle deg til et amiga forum, eller kanskje starte et selv?

 

Det å kalle det diskriminerende er bare totalt latterlig, det blir som at det er diskriminerende fordi det ikke er noen del av forumet som omhandler OS for biler...........

 

Håper det kommer en funksjon så man kan "fjerne" spesielle brukere. Du har aldri noe positivt eller interresant å si. Du som kan sp mye om amiga burde kanskje si noe som at DU skulle lage en side om det, spørre om hjelp fra en som jobber i hw.no og så kan DU skrive samtlige artikler (som nesten ingen kommer til å lese) og DU slite rævva av deg for alle (de 5?) leserne

Lenke til kommentar
Kjøleren: jeg er så dritt lei av å lese dine innlegg. Hvis du er så fordømte hypp på amiga så kan du pelle deg til et amiga forum, eller kanskje starte et selv?

 

Det å kalle det diskriminerende er bare totalt latterlig, det blir som at det er diskriminerende fordi det ikke er noen del av forumet som omhandler OS for biler...........

 

Håper det kommer en funksjon så man kan "fjerne" spesielle brukere. Du har aldri noe positivt eller interresant å si. Du som kan sp mye om amiga burde kanskje si noe som at DU skulle lage en side om det, spørre om hjelp fra en som jobber i hw.no og så kan DU skrive samtlige artikler (som nesten ingen kommer til å lese) og DU slite rævva av deg for alle (de 5?) leserne

 

Forsiktig nå! Dette er flaming, og det er ikke tillatt i forumet!

Lenke til kommentar
Kjøleren: jeg er så dritt lei av å lese dine innlegg. Hvis du er så fordømte hypp på amiga så kan du pelle deg til et amiga forum, eller kanskje starte et selv?

 

Det å kalle det diskriminerende er bare totalt latterlig, det blir som at det er diskriminerende fordi det ikke er noen del av forumet som omhandler OS for biler...........

 

Håper det kommer en funksjon så man kan "fjerne" spesielle brukere. Du har aldri noe positivt eller interresant å si. Du som kan sp mye om amiga burde kanskje si noe som at DU skulle lage en side om det, spørre om hjelp fra en som jobber i hw.no og så kan DU skrive samtlige artikler (som nesten ingen kommer til å lese) og DU slite rævva av deg for alle (de 5?) leserne

 

Forsiktig nå! Dette er flaming, og det er ikke tillatt i forumet!

 

:lol: Og alle er like ivrige.

Jaja. Hvor mange av innleggene tror dere han virkelig gidder å lese, hvis han vet at han får dårlig respons? Greit nok for meg, liksom - men ser ikke helt pointet hvis ikke han tar det seriøst. Da er jo eneste virkemiddel midlertidig utestengelse :roll:

Lenke til kommentar
en egen forum-del er vel på sin plass. om trafikken er stor på amiga  

forumet, og om noen kunne tatt ansvaret for en "aamiga.no" side

så kunne jo den komme på sikt. men tror det viktigste er å få opp et

forum.

 

Enig. :yes::woot::yes:

 

Hadde vært fint med en eget amiga-forum, om ikke annet for å holde seg oppdatert på hva som skjer med Amiga'en om dagen. Den er jo tross alt ikke helt død. Ganske rart egentlig, så mye den plattformen har vært gjennom.

 

http://www.phnet.fi/public/aki.suuronen/Am...ES/Survivor.jpg

 

 

Det ser jo ut som om det er nok av mennesker her som har en amiga-fortid og kunne ha interesse av et slikt forum.

 

 

BIW

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...