Gå til innhold

Språk for fjols - Lær å skrive rett!


HolgerL

Anbefalte innlegg

Denne tråden kan vel like godt være sticky i flere gategorier enn bare Annet ?

Og hvorfor skal denne være stikky? Så dere kan bruke en sticky og "se ned på" folk som skriver feil?

Jeg er imot dette.

De GIDDER IKKE å skrive korrekt. Jeg nekter å tro at rundt 96-97 % av forumet har skrivevansker. Av 100 innlegg er det muligens tre eller fire som er feilfrie. :ermm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det er ikke til å komme unna at dette er en fråtsetråd.

 

(... men ok, jeg skjønner. det er bare med hederlige hensikter at denne tråden ble etablert ...)

Jeg hadde godt språk før jeg leste denne tråden og bedre språk nå. Jeg synes det er fint å få svar på ting jeg lurer på, og er sikker på at "dummies" (da mener jeg dem som ikke har så godt språk) også synes det. Det er ikke bare for å rakke ned på andre. ;)

Lenke til kommentar

B|Real: For å oppfordre forumbrukerne til å tenke mer over sin egen skriving, slik at de skriver bedre. Da vil de bli bedre forstått av andre forumbrukere.

 

Ikke alle er like gode i grammatikk, men da skader det da alltids heller ikke at de blir litt bedre og tenker mer over hvordan de gjør seg forstått.

Endret av T.F.T
Lenke til kommentar

Når dialekt\sms-språk ikke er ønskelig på forumet bør man prøve å hjelpe de som skriver dårlig. Alle kan lære, om de bare vil. Om folk her hadde lært at "verre" ikke skrives "værre", at det heter "ananasbiter" og ikke "ananas biter" og så videre, så kunne det kanskje hjulpet de på flere måter, de ville kanskje interessert seg mer i å skrive bedre, noe som resulterer i en bedre karakter på skolen, samtidig som forumbrukere blir fornøyd.

Lenke til kommentar
Når dialekt\sms-språk ikke er ønskelig på forumet bør man prøve å hjelpe de som skriver dårlig. Alle kan lære, om de bare vil. Om folk her hadde lært at "verre" ikke skrives "værre", at det heter "ananasbiter" og ikke "ananas biter" og så videre, så kunne det kanskje hjulpet de på flere måter, de ville kanskje interessert seg mer i å skrive bedre, noe som resulterer i en bedre karakter på skolen, samtidig som forumbrukere blir fornøyd.

:thumbup:

Lenke til kommentar
Herregud! Hva har det å si om folk skriver riktig grammatisk norsk eller ikke? Tragisk...

Da er vel du en av de som ikke gidder å prøve engang.

 

Det er mye lettere å lese, og mye lettere å bli tatt seriøst om man skriver korrekt.

Endret av fredrikrb
Lenke til kommentar
Herregud! Hva har det å si om folk skriver riktig grammatisk norsk eller ikke? Tragisk...

Da er vel du en av de som ikke gidder å prøve engang.

 

Det er mye lettere å lese, og mye lettere å bli tatt seriøst om man skriver korrekt.

Mye lettere å bli tatt seriøst om man ikke henger seg opp i andres skrivefeil, også. Men nok om det. Er det noen automatikk i det eivindhg skrev, og det å ikke orke å prøve?

Lenke til kommentar
Herregud! Hva har det å si om folk skriver riktig grammatisk norsk eller ikke? Tragisk...

Da er vel du en av de som ikke gidder å prøve engang.

 

Det er mye lettere å lese, og mye lettere å bli tatt seriøst om man skriver korrekt.

Mye lettere å bli tatt seriøst om man ikke henger seg opp i andres skrivefeil, også. Men nok om det. Er det noen automatikk i det eivindhg skrev, og det å ikke orke å prøve?

Jeg tenkte mer på brev og slikt.

Lenke til kommentar
Herregud! Hva har det å si om folk skriver riktig grammatisk norsk eller ikke? Tragisk...

 

Da er vel du en av de som ikke gidder å prøve engang.

 

Det er mye lettere å lese, og mye lettere å bli tatt seriøst om man skriver korrekt.

 

Klart det er nyttig å kunne skrive grammatisk rett, men det er vel dette vi har skolen til?

 

Dessuten synes jeg dette har tatt helt av her på forumet nå. Folk kommenterer jo skrivefeil istedet for å se på hva personen egentlig prøver å si i en post. Blir litt for dumt at man må være en kløpper i norsk for å kunne ytre sine meninger på forumet...

Lenke til kommentar
Herregud! Hva har det å si om folk skriver riktig grammatisk norsk eller ikke? Tragisk...

 

Da er vel du en av de som ikke gidder å prøve engang.

 

Det er mye lettere å lese, og mye lettere å bli tatt seriøst om man skriver korrekt.

 

Klart det er nyttig å kunne skrive grammatisk rett, men det er vel dette vi har skolen til?

 

Dessuten synes jeg dette har tatt helt av her på forumet nå. Folk kommenterer jo skrivefeil istedet for å se på hva personen egentlig prøver å si i en post. Blir litt for dumt at man må være en kløpper i norsk for å kunne ytre sine meninger på forumet...

Meningene kommer mye tydeligere fram hvis man kan uttrykke seg skikkelig, og man blir tatt mer alvorlig hvis man kan skrive skikkelig.

 

"Jeg anbefaler at du forsøker følgende program, hvis det funker må du gi beskjed" > "yo prøv dete progzet å zi fra viss d funk kthx"

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...