Gå til innhold

PL: 15.08.10 Liverpool v Arsenal, Anfield


Xanman

Anbefalte innlegg

15.08.10

Liverpool - Arsenal

FA Premier League

17:00 @ Anfield

TV2 Premier League 1

 

andrei_arshavin_1389097c.jpg

 

Premier League 2010/2011 nærmer seg med stormskritt, og allerede i første runde skal vi få en storkamp. Liverpool, som i fjor havnet på en skuffende 7. plass, skal møte Arsenal, som overrasket mange med å være med i gullkampen i fjorårets sesong.

 

Liverpool har siden forrige sesong ansatt Roy Hodgson som ny manager og hentet inn VM-suksessen Milan Jovanovic, Chelseas tidligere stjerne Joe Cole, samt to lovende talenter i Jonjo Shelvey og Danny Wilson, og skal vi tro ryktene er enda flere på vei inn.

 

Arsenal har mistet hele fire stoppere i Mikael Silvestre, William Gallas, Sol Campbell og Philipe Senderos, men han har hentet en av de beste forsvarsspillerne i Ligue 1; Laurent Koscielny. I tillegg er Johan Djourou tilbake fra skade, mens Håvard Nordtveit og Kyle Bartley har returnert fra lån. Eduardo da Silva har også forlatt Arsenal, men Marouane Chamakh har vist i pre-season at det savnet vil bli minimalt. Wenger har også lovet Arsenal-supporterne at enda en stopper er på vei.

 

Liverpool har hatt en meget svak pre-season, og har på tre kamper spilt en uavgjort og tapt to. De har dog slått FK Rabotnicki 2-0 to ganger i Europaleague-kvalifiseringen.

 

Arsenal på sin side har spilt seks treningskamper, hvorav de har vunnet fem og spilt en uavgjort. At de slapp inn fem mål mot Legia Warsaw med toppet forsvarsrekke er dog meget urovekkende.

 

Arsenal har stort sett hatt god kontroll mot Liverpool i de siste oppgjørene, mye takket være Andrei Arshavin som har en helt utrolig scoringsstatistikk mot Liverpool. Hvem kan vel glemme den vanvittige 4-4 kampen på Anfield et par sesonger tilbake?

 

http://www.youtube.com/watch?v=Tb_S2Cx6SL0

 

-----------------------------------------

 

Arsenal news

Nicklas Bendtner, Aaron Ramsey og Johan Djourou er fortsatt skadede, mens Andrei Arshavin og Abou Diaby nå er klare til å starte. Denílson og Alex Song er småskadede, og derfor usikre. Cesc Fábregas og Robin van Persie har hatt ekstra lang ferie etter VM-finalen, og mangler derfor kamptrening. Begge er dermed usikre. Førstnevnte spilte en omgang mot Mexico i en treningskamp, så han er sannsynligvis klar.

 

Forventet startoppstilling:

 

Manuel Almunia

Bacary Sagna - Laurent Koscielny - Thomas Vermaelen - Gaël Clichy

Cesc Fábregas© - Denílson - Abou Diaby

Samir Nasri - Robin van Persie - Andrei Arshavin

 

Man to watch: Andrei Arshavin

 

-----------------------------------------

 

 

 

Liverpool news

José Reina og Fernando Torres er usikre, men ellers har Liverpool en så og si skadefri tropp.

 

Forventet startoppstilling:

 

José Reina

Glen Johnson - Jamie Carragher - Daniel Agger - Fabio Aurelio

Dirk Kuyt - Steven Gerrard© - Javier Mascherano - Milan Jovanovic

Joe Cole

Fernando Torres

 

Man to watch: Joe Cole

 

 

Resultattips:

Liverpool 1 - 2 Arsenal

Endret av Le Professeur
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skal love dere at dere starter med så mange A-lagsspillere fysisk mulig, inkludert Fabregas og RvP. Noe annet ville overraske meg utrolig mye. Wenger bløffer nok bare, kan ikke i min villeste fantasi se for meg at han drar til Anfield i en PL-kamp med et B-lag, samme hvor lite de andre har spilt.

 

Jeg tror Liverpool endelig tar Arsenal, 2-1-seier. Gerrard - Cole - Torres blir en fantastisk angrepsrekke i ligaen i år, men det er jo usikkert om Torres starter og hvis alle spiller blir det deres første kamp sammen alle tre. Ellers er det noe usikkerhet rundt laget, spesielt etter fjorårssesongen, men det var en sesong hvor vi underpresterte og ga bort altfor mange enkle poeng, jeg tror ikke vi gjør det like dårlig i år og jeg er mer positiv under Hodgson nå enn jeg var i fjor under Benitez. Et trenerbytte har veldig ofte positiv effekt, så får vi bare se hvor det går med laget. Vi har en svært god startellver som kan slå alle, det er bredden som er tynn.

 

Blir veldig moro med Premier League igjen! Et forrykende første runde-oppgjør, men for meg er det litt synd at denne storkampen kom så tidlig for da får jeg ikke sett kampen på Anfield, flytter ikke over til England før 15. september. Men gleder meg mer enn noen gang til ligastart igjen uansett. :)

Lenke til kommentar

Tror rett og slett at dere overvurdere Cole til de grader, så god er han ikke at han drastisk forandrer dere fra et kjedeligt offensivt lag til et fantastiskt et. Han er rett og slett ikke i den klassen. Og jeg ser heller ikke noen god grunn til at dere kommer til å gå ut offensivt, da dette som regel er banen mot lag som spiller mot oss, OG Hogdson er veldig defensiv av seg.

 

Forøvrig tror jeg dere vinner om vi starter uten Cesc og RvP.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Cole er en klassespiller. Om du mener vi spiller kjedelig offensivt så deg om det, da vil Cole neppe gjøre deg hard i buksa alene. Men Gerrard - Cole - Torres er en vel så god angrepsrekke som hvilken som helst annen i Premier League, og når det samarbeidet sitter blir det gull for oss. Gerrard og Torres har hatt et veldig bra samarbeid så langt, og i kampen mot Rabotnicki fikk vi se litt av de fantastiske kombinasjonene mellom Gerrard og Cole. De tre sammen kommer til å stå for mange mål i årets Premier League, så lenge skadene ikke gjør for mye.

 

Og selvfølgelig kommer vi til å gå offensivt ut på hjemmebane. Liverpool skal alltid gå offensivt ut. Hodgson er nok ikke mer offensiv enn Benitez vil jeg tro (men det er vanskelig å trekke den konklusjonen med tanke på at Fulham er et ganske annet lag enn Liverpool, og lagene fra midten av tabellen og ned går nesten alltid uten unntak ut defensivt), men Liverpool skal alltid styre hjemmekamper og trykke på, så det tror jeg ikke blir en bekymring.

Lenke til kommentar

Sorry, trenger penga mine til Liverpool-kamper. :p

 

Men jeg skal sende deg 5 skitne Bjørn Borg-boxere godt brukt av undertegnede hvis ikke 3 av de 4 starter på søndag: RvP, Cesc, Song og Diaby. Nekter å tro noe annet før jeg ser det. Slike mindgames er helt vanlig fra managere før storoppgjør.

Lenke til kommentar

blir en vanskelig kamp dette som kan tippe begge veier. Men ikke lenge igjen nå, vært en tung og lang pause fra PL

 

Heldigvis spilles kampen på søndag, da har jeg fri :D

 

drømte forresten at stillinga var 3 - 2 til liverpool etter første omgang, så får vi se om drømmen min hadde riktig :p

Endret av andre3028
Lenke til kommentar

Dette er en av de 4 mest profilerte kampene i første runde, og jeg vil si at det er rundens desiderte godbit. (De andre godbitene er Tottenham - Man City, Villa - West Ham og Man Utd - Newcastle).

 

Som helrød må jeg si at jeg er veldig ambivalent foran denne kampen. En del av meg jubler over å starte med en skikkelig kremkamp, mens den mer negative siden er bekymret for at en tøff serieåpning kan ødelegge resten av sesongen. Håpet er et godt resultat på hjemmebane og mye selvtillit inn mot de tøffere kampene som venter Liverpool.

 

En ting er hvertfall sikkert: Jeg tør ikke spå noe resultat. Dette kan ende med alle mulige resultat fra 0-0 til 4-4 - og tippe noen vinner vil jeg ikke begi meg ut på. Forventet lagoppstilling for Liverpool er jeg enig med TS i - og jeg håper virkelig at Cole kan vise seg fram allerede i første kamp.

 

YNWA!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...