Gå til innhold

Anno 1404 tråden

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-Pqy3rC
Skrevet

Et lite tips til de som vil spille på flere PC'er eller må re-installere OS;

Anno lagrer savegames tilknyttet profiler slik at data (achievements) ikke kan normalt flyttes fra en PC til en annen (eller legges inn etter evt. reformat). Her er et triks;

Finn "appdata" mappa f.eks;

c:\users\xxxx\appdata\roaming\ubisoft\anno1404\pofiles\...

eller

C:\Documents and Settings\xxxx\Application Data\Ubisoft\Anno1404\Profiles

xxx = brukernavn i windows

Der ligger normalt et fil som er navngitt sånn;

1137676580.profile

Det er en fil i XML format som inneholder det meste om spill profilen.

Kopier denne til de andre PC'ene du benytter (og slett det som evt ligger der) eller kopier den inn ved etter en nyinstallasjon (sammen med savegames) så er profilen id'en lik på alle PC'ene. Savegames kan flyttes mellom uten at "!" tegnet dukker opp.

Skrevet

Faen, får ikke spillet til å funke lengre. Spilte litt i går og ante fred og ingen fare, spilte en times tid før pc'n restarta helt uten videre. Greit tenkte jeg, og fyrte opp spillet igjen. Men problemet er at hver gang jeg kommer til menybakgrunnen så krasjer spillet tilbake til desktop, hver bidige gang. Reinstallering fungerte heller ikke, akkurat samme greia. Så nå er jeg litt rådvill

Skrevet (endret)

Er det mulig å gå til angrep på neutral spillerne i continius mode, og ''ta over øya deres''?

Endret av F-CBerg
Skrevet
Hmmmm. korleis får ein tilgang til stor noria? Fleire nomads?

Flere nomads, som blir "envoys" senere. Se på needs på Orient Markedplace.

Skrevet

Har et problem.

Lastet ned spillet og prøvde det i går og i dag, og det er fett. Men lumberjack-hyttene mine, fiske-hyttene, og stort sett alt som har med produksjon å gjøre blir fulle (kommer opp 5/5 lumber f. eks), så kommer det aldri en trallemann og tømmer hytta. Går det an å produsere flere trallemenn? Eller må jeg bygge small warehouse i nærheten av alle lumberjackhyttene mine osv?

Skrevet
Har et problem.

Lastet ned spillet og prøvde det i går og i dag, og det er fett. Men lumberjack-hyttene mine, fiske-hyttene, og stort sett alt som har med produksjon å gjøre blir fulle (kommer opp 5/5 lumber f. eks), så kommer det aldri en trallemann og tømmer hytta. Går det an å produsere flere trallemenn? Eller må jeg bygge small warehouse i nærheten av alle lumberjackhyttene mine osv?

Når du bygger lumberjack hytter så må du sjekke at de er innenfor området warehouset dekker. (warehouse blir grønt når lumberjack er innenfor radiusen)

Hvis ikke så tror jeg at du må trykke for vær gang det skal hentes noe.

Hvis du trenger flere trallemenn så må du oppgradere warehouse ditt, må få nok population tror jeg for at du skal få den muligheten, eller at byen din går opp i 'level'. Litt usikker.

Skrevet

Du kan også ha flere varehus nesten ved siden av hverandre, det er sannsynligvis ikke noe vits hvis det er mange produksjons bygg på et lite område.

Skrevet
Har et problem.

Har hyttene tilkoblin til veg-systemet?

Og varehuset er ikkje fullt? Om du har ei produskjons-øy og ei øy me hus på, må du huske å sette opp trade-routes så varene blir frakta mellom øyene.

Skrevet

Fikk løst det ved å sette opp flere small warehouse i nærheten. Skal sjekke det med å oppgradere warehousene :p

btw, hvilken måte er den raskeste og mest effektive å gå gull/penger på? har faretruende lite atm, men tjener ikke akkurat stort på å selge tømmer

Skrevet

hvor mange innbyggere har dere fått i continius game??

jeg har nå ca 21000 og har inntekt på -1000 :S

men har ikke kriget ennå, men er det da slik at man laster inn soldater på et skip bare og unloader det på en øy man skal ta over??

Skrevet (endret)

Se på bildet under. Hvorfor er det hus i sentrum som bare er citizen og peasants, så og si vegg-i-vegg med noblemen? Hvordan kan jeg få settlersene til å oppgradere? de er euphoric og har byggematerialer.

post-113720-1249844379_thumb.jpg

Endret av khaffner

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...