Gå til innhold

Tour de France 2011


Latias

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det som er rått med far Kaggestad er jo at han sitter med kunnskaper om alle de små landsbyene touren er innom. Utrolig moro med flere slike historier i løpet av en 5-6 timers etappe. Han hadde nok tatt historietimene til et nytt nivå om han hadde vært historielærer på skolen. :D

 

Håper far Kaggestad og Påske fortsetter. Touren blir rett og slett ikke den samme uten.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Han er veldig flink. Men kan bli litt repeterende etterhvert da det ikke er ubegrensede med historier å ta av. Ellers så er han meget godt forberedt lang tid i forveien. Det som jeg synes kan forbedres både hos Paasche og Kaggestad er å av og til "skjønne" sykkelsporten bedre. Flinkere til å kjenne igjen ryttere og av og til så kan det skorte litt på det taktiske.

Lenke til kommentar

Biff er et kjøttprodukt. Spesielt i land som Kina og Mexico har det vært MANGE eksempler på folk som har blitt forgiftet/forurenset av clenbuterol. Det kommer av at "farmerne" bruker clenbuterol for å få dyrene større. Altså at de clenbuterol-doper dyrene. Derfor er ikke forklaringen hans så på jordet, for det er en sjanse for at clenbuterol kan komme via forurensing. Den lille mengden bygger opp under dette. Når det er sagt, jeg er klar over EU-undersøkelsene på området (selv om jeg ikke vet hvordan undersøkelsene blir foretatt), og jeg er klar over at man til en viss grad har prøvd å teste og finne veien til kjøttet Contador spiste. Forurensing fra kjøtt er den mest plausible årsaken Contador kunne komme med... Labeksperter har også anbefalt at man bør sette opp treshold-verdier på stoff som clenbuterol som kan komme inn i kroppen via forurensing, men WADA-reglene er jo per dags dato klare. Poenget mitt er at denne saken ikke er en klar EPO-sak eller noe sånt. Den er et par-tre-fire hakk vanskeligere.

 

Det som også er dumt er at dette bare er politikk for Spania, UCI og WADA. Spania hadde blitt stilt i dårlig lys for å behandle Contador-saken uansett utfall.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...