Gå til innhold

Tour de France 2011


Latias

Anbefalte innlegg

Elastico:det blir nok en fri rolle som kaptein nr.2 i så fall ja.

 

skjønner ikke hva all bablingen om Thor som opptrekker eller hjelperytter kommer av...er noe helt annet å ha en mentorrolle enn å være hjelperytter. det er jo ikke hjelp som i hjelperytter det er snakk om. skal Farrar være kaptein så kommer nok Thor til å sitte og slappe helt av i hf under spurtene...

 

svante:???I vueltaen blant annet. en 5.plass hvor han startet litt langt bak og ble stengt og en 2.plass bak Cav. Har aldri snakket om VM i innlegget. Det hadde jo ikke nødvendigvis blitt mindre fokusering på spurter ettersom det går to gt's i tillegg til touren hvert år. alt er opp til hva han vil selv.

 

raskere enn hva Thor noen gang har vært? deg om det...Tiden er over hvis han vil det selv.

 

vil han fortsette å spurte, så fortsetter han å spurte.

ganske sannsynlig ville Thor tatt en del flere enn Farrar hvis han hadde vært kaptein. det er som jeg har sagt, er målet til Garmin å vinne den grønne bør Thor være kaptein nr.1. Du skal få lov til å tro hva du vil...

Men på etappene i Vueltaen så var det jo tilnærmet ingen av de som slo Hushovd i Touren bak ham. De plasseringene der pluss de rytterene som i tillegg kommer til å stille i Touren så er du tilbake på 8-12 plass som jo var det samme han samlet på i Touren.

 

Når det er snakk om fokusering på spurting så tenker de fleste av oss på treningsbiten. Spesialspurterene bruker veldig mye av treningstiden frem mot slige GTer til å fokusere spesielt på spurttrening. Da må de offre annen trening så Hushovd må helst bestemme seg før sesongen begynner (noe som det virker som han også har gjort).

 

Grunnen til at jeg mener Farrar nok er raskere er fordi han i motsetning til Hushovd har vist at han er rask nok til å slå Cav. Hva er det som får deg til å tro at han ikke er raskere?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Farrar er kjappere enn Thor, ingen tvil, men Hushovd er en mer sterkere og gjennomført rytter. Etappen han vant i år var utrolig sterkt gjort, og ingen av de andre spesialspurterne hang på. På den andre siden, så blir Thor litt for sein i en massespurt hvor de beste av de beste spurterne er med.

 

Uten å ha sett TDF-programmet for 2011 var jeg personlig ikke sett, men synes jeg så en overskrift om at det ble hardere i år enn i fjor. Om så er tilfelle vil Thor ha en god mulighet til flere etappeseire, for blant de som holder de mellomharde etappene, er Hushovd klart den sterkeste spurteren, sammen med Freire, og muligens Ciolek.

Lenke til kommentar

om Farrar er raskere? umulig å si. de har vel ikke målt krefter mens Thor har vært i form. når han var i form i vueltaen, så tok han en andreplass i en ren spurt og Farrar var helt borte da...

Men var Farrar i form på den etappen da? Pdd. hadde Farrar slått Thor i en spurt om begge hadde vært i form.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

det blir en helt annen diskusjon ;) . han er kanskje litt raskere, men tror ikke det er mer enn f.eks de kunne tatt 2 og 3.plass i touren hvis Thor hadde vært i samme form som han begynte å få igjen i vueltaen.

 

jeg ser det heller slik at i den spurten var den personen bedre og i den andre spurten var den andre personen bedre enn han igjen.

Lenke til kommentar

Diskusjon om hvem som er best spurter. Thor er ikke som han en gang var, det sier han vel selv og? Greit han ikke hadde noe spurttrening før TdF, men han har jo aldri sjans til å holde følge med de beste mer. Edvald slo jo Thor på flere spurter i årets TdF. Og tenk deg da at Edvald har hatt mye mindre trening enn det Thor har hatt. Thor satser mer på klassikere i år vil jeg tro. Nettopp derfor blir det nok Farrar G-C vil gå for å TdF2011.

Lenke til kommentar

neh, i Vueltaen var han tilbake i sånn noenlunde spurtform i de to etappene han spurtet. tok en 5.plass og hadde ikke noe problem med å ta andreplassen dagen etter. så at han ikke har sjans til å følge de beste er faktafeil ut i fra det jeg så der. at Edvald slo en Thor totalt ute av spurtform sier derfor ingenting.

 

men alt er opp til hva Thor vil selv og han har vel sånn 5/6 andre ting på Verdenskalenderen+VM han prioriterer høyere, dog så er jo 2/3 av etappene den første uken kategorisert som enten mellomhard eller hard avslutning av Hushovd og da kan det fort skje at han blir kaptein hvis han er helt fremme i avslutningen på disse etappene.

 

og forresten synes jeg det er tull å bruke :ermm: og :!: på den måten der.

Endret av Step_up
Lenke til kommentar

neh, i Vueltaen var han tilbake i sånn noenlunde spurtform i de to etappene han spurtet. tok en 5.plass og hadde ikke noe problem med å ta andreplassen dagen etter. så at han ikke har sjans til å følge de beste er faktafeil ut i fra det jeg så der. at Edvald slo en Thor totalt ute av spurtform sier derfor ingenting.

Hva er det som får deg til å mene at Thor viste bedre spurtform i Vueltaen?

 

I Touren ble han jo både 3, 5 og 7.

Lenke til kommentar

Grunnen til at han ikke hadde noe problem med å ta andreplassen på etappen i Vueltaen var jo fordi han satt på hjulet til vinneren Cavendish. Et hjul han slapp med engang spurten gikk omtrent, og bare satt bak og tråkket. Ikke sjans for de andre når spurteren på hjulet til Cavendish er så "dårlig".

Lenke til kommentar

så det er forklaringen din på at de var 1-2 sykkellengder bak? Hushovd klarte å holde en aksellerasjon som gjorde at han kom foran de andre.

 

DJ:Spurtform har ganske mye å si som forklart ovenfor.

Den etappen var jo en ren massespurt. nei, han er kanskje ikke den samme som han var, men han viste at han fremdeles har noe å gjøre i en spurt. hva er det du drar inn de andre for? de kunne jo bare spurtet opp på siden hvis det hadde vært så enkelt som du tror...

 

Svante:de etappene i Vueltaen var rene massespurter...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...