Gå til innhold

Tour de France 2011


Latias

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hverken Edvald eller Thomas er sterke nok i fjellene til å ta den hvite trøyen.

 

Rått av Edvald i dag, fytti grisen

 

Neida, selvsagt ikke. Tenkte mer i kort tid. Gesink kommer til å vinne ungdomskonkurransen lett om han unngår skader.

 

Jadda, hærlig av Edvald <3<3..

 

Btw, en ting jeg lurer på. Er Thor kaptein på Garmin på en eller annen måte?

 

Tja, kommer litt an på. Det er i hovedsak Farrar de kjører for i spurtene, men på litt hardere etapper, som i dag bygger de laget rundt Hushovd. I mange av vårklassikerene bygges også laget med Hushovd som kaptein, eventuelt sammen med Haussler.

 

Garmin har jo også en topp-ti-kandidat i Ryder Hesjedal, og de kommer til å kjøre for han i fjellene. Det kan godt hende Thor kommer til å gjøre en jobb der, så lenge han holder ut. ;)

Lenke til kommentar

Hverken Edvald eller Thomas er sterke nok i fjellene til å ta den hvite trøyen.

 

Rått av Edvald i dag, fytti grisen

 

Neida, selvsagt ikke. Tenkte mer i kort tid. Gesink kommer til å vinne ungdomskonkurransen lett om han unngår skader.

 

Jadda, hærlig av Edvald <3<3..

 

Btw, en ting jeg lurer på. Er Thor kaptein på Garmin på en eller annen måte?

 

Tja, kommer litt an på. Det er i hovedsak Farrar de kjører for i spurtene, men på litt hardere etapper, som i dag bygger de laget rundt Hushovd. I mange av vårklassikerene bygges også laget med Hushovd som kaptein, eventuelt sammen med Haussler.

 

Garmin har jo også en topp-ti-kandidat i Ryder Hesjedal, og de kommer til å kjøre for han i fjellene. Det kan godt hende Thor kommer til å gjøre en jobb der, så lenge han holder ut. ;)

 

Hvordan fungerer egentlig kaptein-rollen da? Byttes den hver dag etter hvilken person som har best sjangse? Hvert ritt etter hvem det kjøres for? Har man ikke en "kaptein" i laget som på en måte "alltid" er "kapteinen" i Garmin-Cervelo?

 

Er ikke så veldig oppdatert på akkuratt dette med kaptein rollen.

Lenke til kommentar

Hverken Edvald eller Thomas er sterke nok i fjellene til å ta den hvite trøyen.

 

Rått av Edvald i dag, fytti grisen

 

Neida, selvsagt ikke. Tenkte mer i kort tid. Gesink kommer til å vinne ungdomskonkurransen lett om han unngår skader.

 

Jadda, hærlig av Edvald <3<3..

 

Btw, en ting jeg lurer på. Er Thor kaptein på Garmin på en eller annen måte?

 

Tja, kommer litt an på. Det er i hovedsak Farrar de kjører for i spurtene, men på litt hardere etapper, som i dag bygger de laget rundt Hushovd. I mange av vårklassikerene bygges også laget med Hushovd som kaptein, eventuelt sammen med Haussler.

 

Garmin har jo også en topp-ti-kandidat i Ryder Hesjedal, og de kommer til å kjøre for han i fjellene. Det kan godt hende Thor kommer til å gjøre en jobb der, så lenge han holder ut. ;)

 

Hvordan fungerer egentlig kaptein-rollen da? Byttes den hver dag etter hvilken person som har best sjangse? Hvert ritt etter hvem det kjøres for? Har man ikke en "kaptein" i laget som på en måte "alltid" er "kapteinen" i Garmin-Cervelo?

 

Er ikke så veldig oppdatert på akkuratt dette med kaptein rollen.

 

Ja, på en måte. Vil ikke si Garmin-Cervelo har noen utpreget kaptein. I hvert fall ikke i samme grad som feks BMC med Evans, Saxo-Bank med Contador, Leopard-Trek med i første rekke Andy, men også Fränk Schleck.

 

I Garmin kjører de for flere enn en rytter i Touren, og det blir derfor vanskelig å utpeke en bestemt kaptein. I de andre lagene jeg nevnte kjøres det bare for disse rytterne, og andre ryttere må pent si fra seg sine sjanser på suksess. Eneste unntaket er vel Cancellara på Leopard-Trek som kan få lov til å prøve seg på enkelte etapper, og som selvsagt er å regne med på tempo.

Lenke til kommentar

Ja, på en måte. Vil ikke si Garmin-Cervelo har noen utpreget kaptein. I hvert fall ikke i samme grad som feks BMC med Evans, Saxo-Bank med Contador, Leopard-Trek med i første rekke Andy, men også Fränk Schleck.

 

I Garmin kjører de for flere enn en rytter i Touren, og det blir derfor vanskelig å utpeke en bestemt kaptein. I de andre lagene jeg nevnte kjøres det bare for disse rytterne, og andre ryttere må pent si fra seg sine sjanser på suksess. Eneste unntaket er vel Cancellara på Leopard-Trek som kan få lov til å prøve seg på enkelte etapper, og som selvsagt er å regne med på tempo.

 

Så Garmin har egentlig ingen kapteiner?. Eller har de flere kapteiner? Så er "kaptein-rollen" egentlig en "ikke offisiel" rolle som bruker for den laget kjører for i hver "etappe" eller hvert "ritt"? Man har liksom ikke en utpreget kaptein som er hovedfokuset i laget over ett helt år? Mange spørsmål fra meg nå, håper noen har tid til å svare :p

 

Tusen takk for svar hehe <3

Lenke til kommentar

Forhåpentligvis blir det en spurt der Cavendish, Farrar, Rojas og Petacchi er med i. Petacchi har virkelig ikke klart noe i denne touren, og han er så å si den eneste spurteren som har samme tempo som Cav.

 

Desverre kommer nok en viss idiot av Romain Feillu til å være med der og ødelegge alt som heter opptrekk for alle lag.

Lenke til kommentar

Ikke overraskende at Petacchi har feilet, det skjer vel ytterst sjeldent at folk leverer i både giroen og touren samme år. Rene ryttere vel og merke. Selv om han ikke fullførte i Italia, tror jeg at han brukt opp en god del krutt. Vanskelig å prikke inn formen til to store og tunge ritt såpass tett opp mot hverandre.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ja, på en måte. Vil ikke si Garmin-Cervelo har noen utpreget kaptein. I hvert fall ikke i samme grad som feks BMC med Evans, Saxo-Bank med Contador, Leopard-Trek med i første rekke Andy, men også Fränk Schleck.

 

I Garmin kjører de for flere enn en rytter i Touren, og det blir derfor vanskelig å utpeke en bestemt kaptein. I de andre lagene jeg nevnte kjøres det bare for disse rytterne, og andre ryttere må pent si fra seg sine sjanser på suksess. Eneste unntaket er vel Cancellara på Leopard-Trek som kan få lov til å prøve seg på enkelte etapper, og som selvsagt er å regne med på tempo.

 

Så Garmin har egentlig ingen kapteiner?. Eller har de flere kapteiner? Så er "kaptein-rollen" egentlig en "ikke offisiel" rolle som bruker for den laget kjører for i hver "etappe" eller hvert "ritt"? Man har liksom ikke en utpreget kaptein som er hovedfokuset i laget over ett helt år? Mange spørsmål fra meg nå, håper noen har tid til å svare :p

 

Tusen takk for svar hehe <3

 

Mye riktig i dette, ja. Det blir feil å si at de ikke har kapteiner, for det har de. Flere kapteiner blir mer riktig. Som du sier har de ingen kaptein gjennom hele året. Det ville bare vært dumt, ettersom forskjellige ryttere passer i forskjellige ritt. Farrar og Hushovd har feks ingen ting å gjøre som kaptein i Amstel Goldrace, da dette er alt for kuppert for de, mens Hesjedal ikke har noe å gjøre i Milan - San Remo, da dette er et flatt ritt for spurtere.

 

Forskjellen på Cervelo og andre lag som Saxo-Bank og Leopard-Trek er at de to sistnevnte lagene kun har et fokus, å vinne sammenlagt. Derfor brukes all energi, uansett etappe på å beskytte, og hjelpe kandidatene i sammendraget. For eksempel har man sett de siste dagene at Leopard-Trek alltid har hatt to-tre mann rundt både Andy og Fränk Schleck, i tilfelle noe skulle skje med de, eller de skulle trenge noe. Slik opererer ikke Garmin på flate etapper, selv om de har Hesjedal som kan hevde seg bra i sammendraget. På flate etapper skal Garmin forsøke å vinne etapper med Farrar og Hushovd. Slike tanker har ikke Saxo-Bank og Leopard-Trek, i det hele tatt.

 

Derfor kan man på mange måter si at Garmin har tre kapteiner de kjører for, og at de foran hver etappe bestemmer seg for hvem som skal få hovedfokuset. I dag var dette Thor. I morgen er det nok Farrar.

 

Håper du forstår alt, selv om det blir litt rotete og gjentakende. :p

 

Forøvrig kan man bite seg merke i at Hushovd har startnummer 51, noe som beviser viktigheten hans hos Garmin. Andre ryttere som har 1 som siste siffer er bla Andy Schleck, Contador, Vinokourov, Cavendish, Wiggins, Evans, Basso osv. Alle disse gutta kjøres det for. Men, er dog usikker på om Hushovd fikk nr 51 fremfor Hesjedal og Farrar pga verdensmestertrøya.

 

 

Han er kjent for å lage kaos i spurter iallefall med dristig og hodeløs kjøring. Han er ikke spesielt godt likt blandt de andre spurterne iallefall. Dog så er han rask.

 

Mine favoritter er iallefall Cav, Rojas, Farrar og Petacchi som en outsider, dog er jeg litt i tvil om formen til min kjære Alessandro...

 

Synes det er kult at det er et par villmenn uten opptrekk der, jeg. :p Gjør det mer spennende. Om HTC-toget skulle få kjøre uten utfordringer hver gang, hadde Cav vunnet lett, og det hadde blitt veldig kjedelig.

Endret av Ashley Young
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...