Krom-stag Skrevet 1. august 2010 Skrevet 1. august 2010 (endret) SKAL EGENTLIG STÅ 2T I TITTEL, IKKE 4T. Hei sann! Jeg fyller snart 16 og skal snart starte med mopedlappen, og jeg må jo ha et kjøretøy. I denne forbindelsen har jeg sett ut en scooter(det må være scooter). Mitt øye falt spesielt på Vespa Lx50. Scooteren skal brukes som fremkomst middel først og fremst, men litt råning på kveldstid med de andre "scooter-dudsa" er jo alltid fett Jeg har noen spørsmål ang denne sykkelen og scooter generelt, håper på noen fine svar . -Hvor bra går en LX50 2t? Går den over 50, eller er den helt nedplombert så den ikke rikker seg over 45km/t? -Hva er dårlig med en LX50 2t? (Nei, jeg bryr meg ikke om noen av dere synes det ser ut som jente-scooter osv) -Finnes det noen form for trim til denne sykkelen? -Hvordan er akselerasjonen på denne sykkelen? -Noen andre sykkler dere anbefaler? Har ganske fritt budsjett, men maks 22k! Gjerne en sykkel som går fort orginalt. Endret 3. august 2010 av Krom-stag
aleks558 Skrevet 1. august 2010 Skrevet 1. august 2010 okei spm nr 1: den går blanke 50 på prikken! den er plombert men fjerner du alt dette går den bare 60. nr2: 4 takter er noe herk! kanter du må du på service fordi sylinderen renner full av bensin... det eller lufte den å kan du ikke skru er du screewd nr3: det finnes effektannlegg å trim sylinder men hvor gått den vil gå da tørr jeg ikke si for det er en tung scooter! nr4: den akser som ei padde! går i røkk å napp å er ikke noe kø/rush scooter. nr:5 vil annbefale en Yamaha eller Derbi eller lignende MED vannkjøling! da har du en solid scooter som går godt! Aerox og Jog-r fra yamaha går 55-60. vil påpeke at Peugeot Ludix Blaster LC går 60 orginalt med en "insane" aks!
Krom-stag Skrevet 1. august 2010 Forfatter Skrevet 1. august 2010 okei spm nr 1: den går blanke 50 på prikken! den er plombert men fjerner du alt dette går den bare 60. nr2: 4 takter er noe herk! kanter du må du på service fordi sylinderen renner full av bensin... det eller lufte den å kan du ikke skru er du screewd nr3: det finnes effektannlegg å trim sylinder men hvor gått den vil gå da tørr jeg ikke si for det er en tung scooter! nr4: den akser som ei padde! går i røkk å napp å er ikke noe kø/rush scooter. nr:5 vil annbefale en Yamaha eller Derbi eller lignende MED vannkjøling! da har du en solid scooter som går godt! Aerox og Jog-r fra yamaha går 55-60. vil påpeke at Peugeot Ludix Blaster LC går 60 orginalt med en "insane" aks! Tusen takk for veldig godt svar !
aleks558 Skrevet 1. august 2010 Skrevet 1. august 2010 ikke noe problem! spør gjerne om mer om du lurer
Krom-stag Skrevet 1. august 2010 Forfatter Skrevet 1. august 2010 Er det lett å ta bort variatorringen(eller noe) på denne sykkelen?
aleks558 Skrevet 1. august 2010 Skrevet 1. august 2010 JA det er det løsner alle skruene på kick siden... låser et skruhjern i variatoren så du får løsnet den. å tar av den lille ringen på akslingen
Krom-stag Skrevet 1. august 2010 Forfatter Skrevet 1. august 2010 JA det er det løsner alle skruene på kick siden... låser et skruhjern i variatoren så du får løsnet den. å tar av den lille ringen på akslingen Og sånn jeg har forstått det, så vil den få en noe tregere akse men høyere toppfart?
aleks558 Skrevet 1. august 2010 Skrevet 1. august 2010 den vil få noe høyere toppfart i nedoverbakker ikke forskjell på aks
Krom-stag Skrevet 1. august 2010 Forfatter Skrevet 1. august 2010 Tror nok det blir en to takter i stedenfor. Ikke mange som anbefaler fire takteren tydeligvis.
Krom-stag Skrevet 3. august 2010 Forfatter Skrevet 3. august 2010 Noen som har noen erfaringer å dele ang denne sykkelen?
xerxeslarsen Skrevet 27. mai 2012 Skrevet 27. mai 2012 hei hei Har en Vespa PX 125 2007 mod som jeg ønsker å selge. Hvor kan jeg finne ut dens verdi/takst? Håper noen kan hjelpe meg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå