Gå til innhold

SC 2:Protoss, Strategi- og taktikkdiskusjon


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Hei! Det har sikkert blitt nevnt før, men jeg testet 1v1 for første gang i HotS og tenkte jeg skulle prøve random, siden jeg ikke har helt oversikt over hva de nye unitene gjør og fikk protoss vs zerg. Jeg lå ganske bra ann, men ett problem greide jeg ikke hanskes med og det ble ett tap.

 

Hvordan er det protoss effektivt stopper de nye swarm host*?

Endret av Ghaundan
Lenke til kommentar

Jeg har spilt nesten ikke møtt swarm host hittil, men vil tro storms, archons eller colossus er det mest effektive. AoE med andre ord. hvis de ikke har mange andre units med seg kan det sikkert være lurt å blinke fram med stalkers for å snipe ned selve swarm hosten, såframt du har en observer i nærheten

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Som Protoss spiller merker jeg at jeg er ubrukelig mot Terran og spesielt marine, marauder, medivac med stimpack på marine og marauder. Jeg må teche forbanna fort for å slå T1 units fra terran. Rekker såvidt å få ut en colusses før jeg dør. Noen taktikker, mot akkurat det? Føler er en sjansespill, noen Terran spillere er så rutta på den taktikken at jeg rett og slett ikke er rask nok til å kontre/forsvare det.

Lenke til kommentar

Må teche opp zealotene kjapt til charge og ha en del sentries samt splitte armyen til terran ganske bra.

Så zealots med charge, sentries og noen immortals også for marauderne.

 

Men ja, det er balansert men hvis protoss plasserer en forcefield feil i denne battlen så er det gg :p Terran dps er rimelig høy. Men sånn er det å spille protoss. Knallgode units men koster svinmye så hver unit teller og krever kontroll utav en annen verden. (Venter på zerg og terran spillere kommer trampende inn snart i diskusjonen)

Lenke til kommentar

Takk for svar, er fortsatt i silver, men merker kontrolleringa mi av hæren min har blitt bedre, må vel bare spille mer. Tror FF har såvidt blitt brukt av meg, før kanskje den siste uka nå hvor jeg klarer å gjøre flere ting samtidig i fighten.

 

EDIT: Ah digg! Brukte taktikken MythiC9 nevnte, møtte på swarm hosts taktikk. Så fort jeg så det mekka jeg Dark Shrine og en warp prism. Så fort han angrep beskytta jeg basen med hele hæren min, mens warp prism warpet inn 5 DT som tok ned hele 3. basen hans og ødela mye av hovedbasen hans. Han ble desp, pusha for langt inn med swarm hosts. Noen raske FF rundt dem og 3 colusses tok seg av resten. Funket helt utmerket! :woot:

Endret av Saykin
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...