Gå til innhold

Risiko når man laster ned piratkopiert materiale?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Sjansen for å bli tatt her i landet er minimal, med mindre du står bak et større fildelingsnettverk eller selv tar opp filmer og deler de.

 

Høyesterett avgjorde for kort tid siden at Altibox må oppgi identiteten på personen som delte Max Manus-filmen for noen år siden. Denne dommen kan gjøre det enklere for rettighetshaverne og deres advokater å få navnet på mistenkte pirater, så det blir spennende å se hvordan ting utvikler seg.

Lenke til kommentar

Høyesterett avgjorde for kort tid siden at Altibox må oppgi identiteten på personen som delte Max Manus-filmen for noen år siden. Denne dommen kan gjøre det enklere for rettighetshaverne og deres advokater å få navnet på mistenkte pirater, så det blir spennende å se hvordan ting utvikler seg.

 

Stemmer, jeg var den første og de mest aktive i tråden din om det :) Tenkte jeg skulle linke til den og be folk ikke gjøre denne tråden til en diskusjon av samme tema.

 

Så jeg kan fint laste ned et album av Ben Harper uten å bli tatt?

Lenke til kommentar
Gjest medlem-105082

Jeg vil si med 99,9 % sikkerhet at du fint kan laste ned albumet uten å bli tatt. Jeg tror i alle fall ikke at nedlastere ikke er noe stor prioritet for politiet, bortsett fra de som deler og laster opp i store mengder. Er vel mange internettleverandører som ikke oppgir identitet videre uansett.

 

Nå kan jeg selvsagt ta feil, og at kanskje du er stakkaren som blir fanget opp, men jeg er ikke bekymret for å få politiet på døra før jeg hører om flere og hyppigere tilfeller hvor personer er tatt.

Endret av medlem-105082
Lenke til kommentar

Så jeg kan fint laste ned et album av Ben Harper uten å bli tatt?

Det kan du, hvis du føler det er den "riktige" måten å få tak i musikken hans på. Musikk som er tilgjengelig i Spotify og iTunes Store laster jeg ikke ned, men du skal få gjøre som du vil.

 

:)

 

Flere helt vanlige personer i USA har blitt tatt, det har du sikkert hørt om. Men heldigvis skjer ikke dette i Norge.

Lenke til kommentar

Så jeg kan fint laste ned et album av Ben Harper uten å bli tatt?

Det kan du, hvis du føler det er den "riktige" måten å få tak i musikken hans på. Musikk som er tilgjengelig i Spotify og iTunes Store laster jeg ikke ned, men du skal få gjøre som du vil.

 

 

Tusen takk for alle svar :) Ikke alle som var helt topic, men...

 

Jeg har lastet ned en del, har sikkert noen TB på samvittigheten og bruker Spotify også. Jeg har bare ikke giddet å kjøpe Premium.

 

Jeg spurte bare fordi jeg føler det har vært blusset opp i det siste.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...