Gå til innhold

Test: Sony Ericsson Xperia X10 Mini Pro


Anbefalte innlegg

Har fulgt med testene til Amobil i flere år nå, og makan til vås og tull skal man lete lenge etter. Her er det kun synsing og subjektivitet som gjelder.

 

Men men, X-10 Mini Pro er på veg til å bli tidenes suksess, og den mestselgende Android noensinne. Og Amobil klager på at den "bommer på målgruppen og mangler sjarm". Tragisk tragisk :)

 

Det begynner vel kanskje å bli på tide å avvikle hele Amobil nå, det har utspilt sin rolle, og gjort det særdeles dårlig.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei,

når folk stort sett er fornøyd med innholdet i testen så er det viktigere enn at noen mener det skulle vært et øye til på terningen. Et terningkast som alle er fornøyd med vil nok aldri noen test få.

 

Amobil har nok også en mer normalfordelt fordeling av terningkastene enn mange andre. Dersom man kun vil lese tester med terningkast 5 og 6 så finnes det andre publikasjoner som treffer bedre.

 

Som tidligere nevnt synes vi ikke skjermen står i stil med fulltastaturet. I tillegg er X10 Mini Pro dyrere og større enn X10 Mini. At det i tillegg har gått en stund siden vi hadde X10 Mini til test slik at Android 1.6 nå er enda mer "utdatert" er heller ikke et pluss.

 

Selv om det kan være fristende å kun se på terningkast, så vil man hvis man kommer seg til overskriften på testen se at vi skriver "Enda en heit X10" - vi dømmer den altså ikke nord og ned slik det kan virke som enkelte mener.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Selv om det kan være fristende å kun se på terningkast, så vil man hvis man kommer seg til overskriften på testen se at vi skriver "Enda en heit X10" - vi dømmer den altså ikke nord og ned slik det kan virke som enkelte mener.

Det er ikke det det klages på. Dere trekker ned fordi den er for liten til å være en "profftelefon" og at den derfor bommer på målgruppen, og at den mangler "sjarm". Poenget er at X10 Mini Pro treffer som et skudd, det er en innertier av en telefon, kanskje det beste blinkskuddet på flere år, og den desidert beste (alt i alt) Android telefon til nå. Og dere evner altså ikke å se dette, men vralter videre i kjent gammel hodet under armen Amobil-stil. Det er helt bak mål.

 

Igjen, det er ufattelig at dere driver på, når dere ikke vet hva dere driver med. Dilettanter!

;)

Lenke til kommentar

Vurderer denne telefonen! Har noen spørsmål:

 

1. Kan GPS-en i mobilen regne ut høyde når du går tur m.m?

2. Har telefonen multitouch-skjerm? (f.eks bruke to fingre til å zoome på Internett)

3. Hvordan er Pro-versjonen å ha i lomma når det kommer til den ekstra tykkelsen?

 

:)

Lenke til kommentar

Det er ikke terningskastet i seg selv jeg reagerer på, men at den scorer lavere enn x10 mini.

 

Når såpass mange reagerer på terningskastet burde dere ta til dere kritikken og heller være glad for at dere har våkne lesere som setter pris på amobil.no og bare ønsker å komme med konstruktiv tilbakemelding.

 

Ankepunktet var at den ikke egner seg særlig som proffmobil. Det er den ikke tenkt til. Når man så er blitt gjort klar over målgruppen burde man sammenligne de to mobilene igjen.

 

Jeg leste også at amobils terningkast skal stå i stil i forhold til markedet som det er nå. Altså vil en eldre telefon synke i terningkast etterhvert som den eldes.

 

Da kan man ikke lengre forsvare at x10 mini kom først, og da var det mer "greit" med 1.6

 

Når dette er noe du trekker for hos x10 mini pro, bør det også trekkes hos x10 mini.

 

Igjen, det er ikke det isolerte terningskastet jeg reagerer på, men at dere fremholder x10 mini som en bedre telefon.

Lenke til kommentar

...

 

Hei,

vi er selvsagt glade for at våre lesere er engasjert og kommer med tilbakemeldinger (personangrep og usaklig kritikk som vi har sett også i denne tråden unntatt). Det betyr ikke at vi endrer (eller bør endre) på testene eller terningkastene våre når leserne er uenige i våre konklusjoner. Hvis vi skulle oppjustert terningkast hver gang noen mener at en mobil er "verdens beste", så ville ikke testene våre hatt særlig verdi.

 

I forhold til versjon 1.6 så bli en testtelefon vurdert på tidspunktet vi tester den.

 

Som jeg har prøvd å forklare i denne tråden, og som det går frem av testen, så mener ikke vi at Sony Ericsson X10 Mini Pro fortjener terningkast 6 enten man er proffbruker, SMS-fantast eller bare en helt vanlig mobilbruker.

Lenke til kommentar

Som jeg har prøvd å forklare i denne tråden, og som det går frem av testen, så mener ikke vi at Sony Ericsson X10 Mini Pro fortjener terningkast 6 enten man er proffbruker, SMS-fantast eller bare en helt vanlig mobilbruker.

 

Nå ror du skikkelig. I testen står det at dere trekker ned fordi den har for liten skjerm for "proff-brukere" og at den mangler "x-factor" og sjarm. Android 1.6 er irrelevant, da den får oppdatering til 2.1 i nærmeste framtid.

 

"Proff-bruker" er skivebom fra dere mht målgruppen. Mangler "X-faktor og sjarm" er også skivebom, da denne telefonen selger som varmt hvetebrød, mest av alt fordi den er "stilig og kul". Dessuten er dette en 100% subjektiv synsing fra dere. Det er helt OK at DU og Amobil mener dette, men det er IKKE greit at dere baserer terningkast på dette. Tidligere har dere gitt pluss for at telefoner får bekreftet oppgradering i fremtiden. Så audunms, dette er bare vås. Du kan godt kalle meg usaklig, og gudene vet hva annet, men vås er og blir vås uansett.

Endret av sgiga
Lenke til kommentar

Nå ror du skikkelig. I testen står det at dere trekker ned fordi den har for liten skjerm for "proff-brukere" og at den mangler "x-factor" og sjarm. Android 1.6 er irrelevant, da den får oppdatering til 2.1 i nærmeste framtid.

Jeg har ikke noe problem med å forsvare uttrykket "X-faktor" i en diskusjonstråd som omhandler en telefon som heter "X10".

 

Tidligere har dere gitt pluss for at telefoner får bekreftet oppgradering i fremtiden.

At en oppgradering kommer er selvsagt et pluss. For å klargjøre:

Siste og beste versjon av Android: Veldig bra.

Eldre versjon av Android, men med muligheter for oppgradering: Ikke like bra.

Eldre versjon av Android, uten muligheter for oppgradering: Enda litt mindre bra.

 

Så audunms, dette er bare vås. Du kan godt kalle meg usaklig, og gudene vet hva annet, men vås er og blir vås uansett.

Usaklig kritikk og personangrep overlater jeg til andre :)

Lenke til kommentar

 

Jeg har ikke noe problem med å forsvare uttrykket "X-faktor" i en diskusjonstråd som omhandler en telefon som heter "X10".

 

 

Neivel, og hva mener du egentlig da i forhold til testen? At X10 Mini er mer "X10" enn X10 Mini Pro? Og du snakker om usaklighet... Er det semantikken som trekker ned?

 

Skjerpings!!! audunms, jeg er (mer enn) gammel nok til å skille vås fra realitet, og det er tydeligvis de fleste andre her også.

Lenke til kommentar

Tror det er Amobil som bommer på målgruppen denne gangen og ikke telefonen. Fleste proffesjonelle jeg ser går rundt med telefoner til et par "høvdinger" mer. Windows Mobile er heller ikke uvanlig fordi det er vanlig å synkronisere mobilen opp mot Windowsbaserte PC-programmer.

 

Dere skrev: Selv om proffbrukeren vil sette pris på det gode tastaturet, blir skjermen for liten og funksjonaliteten for begrenset til at X10 Mini Pro kan sies å være en fullverdig profftelefon. For ivrige tekstere som vil ha en liten telefon og som kan leve med at det til tider blir litt uoversiktlig på den lille skjermen, er X10 Mini Pro et utmerket alternativ.

 

Så hvis vi går tilbake til den virkelige målgruppen, de som er villige til å betale de 3 hundrelappene ekstra for tastaturet, bør det ikke da tas i betraktning at å skrive sms på Pro versjonen av X10 Mini faktisk er mindre rotete å skrive SMS-er på?

 

Som en selger også sa her på forumet selger mobilen som varmt vetebrød i forholdt til den vanlige versjonen.

Lenke til kommentar

Dere skrev: Selv om proffbrukeren vil sette pris på det gode tastaturet, blir skjermen for liten og funksjonaliteten for begrenset til at X10 Mini Pro kan sies å være en fullverdig profftelefon. For ivrige tekstere som vil ha en liten telefon og som kan leve med at det til tider blir litt uoversiktlig på den lille skjermen, er X10 Mini Pro et utmerket alternativ.

 

Så hvis vi går tilbake til den virkelige målgruppen, de som er villige til å betale de 3 hundrelappene ekstra for tastaturet, bør det ikke da tas i betraktning at å skrive sms på Pro versjonen av X10 Mini faktisk er mindre rotete å skrive SMS-er på?

Der har du Amobil-logikken i et nøtteskall. Slik har de holdt på i alle år med logiske kortslutninger overalt. Det som er pluss på den ene telefonen, blir plutselig minus på den andre, og omvendt. Alt ligger her, så det er bare å lese testene. Masse underholdning men lite seriøsitet.

 

Men denne testen, sett i forhold til X10 Mini, tar faktisk kaka. Ikke nok med at den tar kaka, men som en forholdsvis gammel nettavis/blogg for og om mobiltelefoner, er de denne gangen også helt ute av synk med det som folk flest faktisk synes er kult. De bommer med andre ord stygt også på det subjektive, helt utrolig.

Lenke til kommentar

Det tror har skjedd her, er at Amobils person som tester telefonene, ikke klarer å se forskjell på business-pro og hverdags-pro.

Er du en hotshot-forretningsperson, så går du ikke etter en liten telefon som har begrenset informasjon på skjermen. Nei, du går etter en telefon som HD2 eller Desire.

Det er klart og tydelig at X10 Mini Pro er rettet mot mannen i gata som bruker telefonen til ringing, og skriving av SMS/epost.

 

De har testet en mobil som kommer i to versjoner, en med og en uten tastatur, det meste mellom de er da identisk. Å trekke den ene i karakter fordi den har gammelt OS uten å gjøre det samme på den andre blir da feil.

 

Og definer "x-faktor". Hva sjarm angår, så selger Pro mer enn Mini. Er ikke dette bevis på at den har MER sjarm enn Mini? Burde ikke dere da trekke Mini for mangel på sjarm? Jeg kan ikke se for meg at en telefon med mindre sjarm selger mer enn en med mer sjarm.

Lenke til kommentar

Som jeg har prøvd å forklare i denne tråden, og som det går frem av testen, så mener ikke vi at Sony Ericsson X10 Mini Pro fortjener terningkast 6 enten man er proffbruker, SMS-fantast eller bare en helt vanlig mobilbruker.

Det er jeg helt enig i, men den fortjener da kanskje terningkast 5?

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...