Gå til innhold

Hvem er jeg(ny gjettelek)


Gunfreak

Anbefalte innlegg

Berre silvert årsløp mogen, førde liten gnist til logen.

Brått det førde til kaskade, gjekk igjennom hard fasade.

Med fasaden gjekk det vel, med dets innhald gjekk det verre,

vekk var sperre for Vårherre, lite handlingskraft dessverre.

Mine vener slo sirener, dette her var nye scener,

Arbeid nytt eg måtte finne, sirkusshow med lykkepinne.

Ved min død mi gåte viste, korleis sjelens båt forliste,

strukturelt til funksjonelt, vitskapsfunn eksepsjonelt.

Enn idag mitt namn poserer, store menn meg alluderer,

allmug let seg fascinere, tenk eg kunne overleve.

hmm kan vi få et hint som ikke er dikt :)?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Når jeg leser dukker Martin Luter opp i hodet mitt :p vet ikke hvorfor :p

 

Haha, kan du utdjupe koplinga mellom "sirkusshow med lykkepinne" og Martin Luther? :!:

 

På ein måte ser eg riktignok korleis du tenkjer, i og med også Luther kom i kontakt med ein gnist (lynnedslag) som fekk han til å skifte karriereveg og miste nokre sperrer for Vårherre. Gnisten vi skal fram til er imidlertid av det meir eksplosive slaget (det var kanskje litt misvisande å bruke ordet "loge" ettersom det ikkje er snakk om nokon storbrann akkurat) og eg blei ikkje noko prektigare etter hendinga, snarare tvert om. Kronologisk er eg plassert ei god stund etter Luther på tidslina.

 

Er det egentlig lov å google etter svaret? For etter litt reaserch har jeg et forslag...

 

Googling er lov, men viss du nytta linken på bildet er det kanskje litt unfair

Endret av HEAL
Lenke til kommentar

Jeg ble født i et land, av en ugift mor. Noen år senere reiste vi til et annet land, hvor vi kom frem på en spesiell dag, noe som gjorde at jeg husker den dagen spesielt.

 

Efter ankomsten i en havn, reiste vi til en by i innlandet, hvor både min mor og jeg begynte å arbeide (og hvor jeg lærte å lese mens jeg var avisgutt). Noen år senere ble hun gift, og vi reiste ut på landet, hvor min stefar hadde (eller kjøpte) gård. Jeg begynte å gå på skole her, og det gikk forholdsvis godt, selv om jeg ofte fikk smake riset.

 

(En tidsangivelse: Vi er efter dansketiden...)

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Jeg ble født i et land, av en ugift mor. Noen år senere reiste vi til et annet land, hvor vi kom frem på en spesiell dag, noe som gjorde at jeg husker den dagen spesielt.

 

Efter ankomsten i en havn, reiste vi til en by i innlandet, hvor både min mor og jeg begynte å arbeide (og hvor jeg lærte å lese mens jeg var avisgutt). Noen år senere ble hun gift, og vi reiste ut på landet, hvor min stefar hadde (eller kjøpte) gård. Jeg begynte å gå på skole her, og det gikk forholdsvis godt, selv om jeg ofte fikk smake riset.

 

(En tidsangivelse: Vi er efter dansketiden...)

 

Trenger mer info.

Lenke til kommentar

Efter noe tid på en annen skole, ble jeg så lærer i to år, før jeg returnerte til den sistnevnte skolen.

 

Dette var i de tider vi fikk en krig på halsen, og jeg vervet meg i regjeringshæren. I anledning en millitær-operasjon ble jeg såret og tatt til fange, men jeg ble sluppet løs når operasjonen tok slutt. Efter krigen ble jeg statsborger, og jeg returnerte til skolen nevnt i første setning i denne meldingen. Når jeg ble ferdig på skolen, reiste jeg til en annen by og ble hva man på norsk kan kalle "advokat-lærling" hos en advokat.

 

Når jeg så åpnet min egen advokat-forretning, ble jeg også ganske raskt innvalgt i delstatsforsamlingen, for det partiet som regjeringshæren hadde blitt ledet av. (Innimellom alt dette, ble jeg også gift.)

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Efter noe tid på en annen skole, ble jeg så lærer i to år, før jeg returnerte til den sistnevnte skolen.

 

Dette var i de tider vi fikk en krig på halsen, og jeg vervet meg i regjeringshæren. I anledning en millitær-operasjon ble jeg såret og tatt til fange, men jeg ble sluppet løs når operasjonen tok slutt. Efter krigen ble jeg statsborger, og jeg returnerte til skolen nevnt i første setning i denne meldingen. Når jeg ble ferdig på skolen, reiste jeg til en annen by og ble hva man på norsk kan kalle "advokat-lærling" hos en advokat.

 

Når jeg så åpnet min egen advokat-forretning, ble jeg også ganske raskt innvalgt i delstatsforsamlingen, for det partiet som regjeringshæren hadde blitt ledet av. (Innimellom alt dette, ble jeg også gift.)

 

Vi trenger nok flere hint

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Efter noe tid på en annen skole, ble jeg så lærer i to år, før jeg returnerte til den sistnevnte skolen.

 

Dette var i de tider vi fikk en krig på halsen, og jeg vervet meg i regjeringshæren. I anledning en millitær-operasjon ble jeg såret og tatt til fange, men jeg ble sluppet løs når operasjonen tok slutt. Efter krigen ble jeg statsborger, og jeg returnerte til skolen nevnt i første setning i denne meldingen. Når jeg ble ferdig på skolen, reiste jeg til en annen by og ble hva man på norsk kan kalle "advokat-lærling" hos en advokat.

 

Når jeg så åpnet min egen advokat-forretning, ble jeg også ganske raskt innvalgt i delstatsforsamlingen, for det partiet som regjeringshæren hadde blitt ledet av. (Innimellom alt dette, ble jeg også gift.)

 

Vi trenger nok flere hint

 

Jeg tror kanskje ikke dette er riktig, men jeg tenker på Abraham Lincoln.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...