Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Stipend, trenger hjelp!


Anbefalte innlegg

Hallo!

 

Er det noen tidsfrist jeg må søke stipend før? Snakk om stipend til VG1. Før skolestart? :p

Pappa er borte nå, og jeg har skilte foreldre. Må jeg ha papirer eller noe sånt? Kan jo ikke bare være å krysse av for det, da kan jo alle gjøre det for å få mer penger.

Endret av kallepetrus
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er du, eller har du vært, gift eller registrert partner, eller er du samboer med felles barn?

 

 

Har du barn som du vanligvis bor sammen med, eller venter du barn i løpet av skoleåret?

 

Hva skal jeg svare her? Jeg er ikke gift, men jeg har søsken jeg bor med. Hvordan skal dette tolkes? Kan godt være jeg som roter også :p

Lenke til kommentar

Jeg er kjent med at stipendmeldingen/gjeldsbrevet må underskrives av foreldrene/vergene mine. Underskriften bekrefter at jeg har tillatelse til å søke om støtte fra Lånekassen, og at opplysningene jeg har gitt, er riktige.

 

får jeg dette i posten da, eller? :p

 

 

Du må hente det på skolen. Sikkert på kontoret, noe jeg har gjort hver skolestart i to år :)

 

 

ble litt mer gitt :) hvorfor er det sånn at jeg ikke får alle pengene med en gang?

 

 

 

For skole koster, uansett hva folk prøver å si, og man vil passe på at du ikke bruker alt på fjas :p

Lenke til kommentar

Det er viktig at dere kke lyver på dere søsken og skilte foreldre og sånn. Jeg tror de sjekker dette...

 

Men UANSETT, når vi får "resultatet" så står det at vi får en sum for høst og en for vår?

 

Også står det at man kan få grunnstipend opp til 19000

og utstyrstipend 870

 

Er det for hver "sesong", altså høst og vår. Eller blir det fordelt på de to?

 

Kan man liksom få 19870 på høsten OG 19870 på våren?

 

SKJØNNER DERE? xD

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Man får utstyrs stipend uansett.

 

grunnstipend er det mulig at du kan få hvis foreldrene dine ikke tjener så mye, det er ikke sikkert at du får i det heletatt hvis foreldrene dine tjener mye, hvis du har skilte foreledre og forsørgeren din tjener lite så er det mulig at du kan få en grunnstipend for opptil 19tusen kroner.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...