Gå til innhold

Iphone 4 melder sin ankomst


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

«De fleste»? Du mener «de fleste» som faktisk ender opp med å kjøpe en, antar jeg. De fleste kjøper faktisk ikke iPhone, og har ikke lyst på en heller.

Det er faktisk solgt 400 000 iPhoner i Norge, så man kan nesten si "de fleste".

 

Ha ha, digger det argumentet. Snu litt på det, f.eks. hvor mange Nokiaer er det solgt i Norge de siste 15 åra - tror det er ganske mange millioner. Det betyr likevel ikke at alle disse er i bruk. Det finnes fakisk flere typer eplefon.

Derfor retta jeg meg, det er 400 000 iPhone i bruk i det norske mobilnettet per dags dato :)

Lenke til kommentar

Nå kan en jo kjøpe Antenn-aid for iPhone 4, så da skal ikke antenne problemene være i veien for et godt kjøp :thumbup:

 

Nå må det sies at majoriteten av de med antenneproblemer er på den andre siden av Atlanteren. Brukere fra England og Frankrike blant annet melder at de ikke har noen problemer med dekningen til iPhone 4. Grunnen til dette kan være at AT&Ts mobilnett i statene ikke er godt nok utbygget, så det er flere "hull" i mange områder.

 

Diskusjonen rundt iPhone (alle modellene) og dens noe dårlige telefondel stammer først og fremst fra iPhone-eiere i New York og San Fransisco der de sliter med dekningen flere steder. I Europa derimot er dekningsforholdene mye bedre og tettere enn i statene (USA er større enn Europa blant annet).

 

Så vi i Norge med god dekning over hele landet trenger ikke å være redd for dette. I hope.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-qtXdRFbtay

For de som ikke har fått det med seg så har også Telenor gått ut med datoen 30. juli nå. De har foreløpig ikke sagt noe om pris eller betingelser.

Lenke til kommentar

Prisen BØR være den samme som 3GS hadde når den kom til alle operatører. Når den har hatt samme pris som sin forgjenger i resten av verden, er det liten grunn til å tro at den plutselig skal øke.

 

Personlig tror jeg NetCom når vil slå tilbake etter at Telenor var 1500 kroner billigere på 3GS, og ha mer sponsing til butikkene med SuperTalk, slik at totalprisen havner på rundt 5000 (16gb). Dette er et gammelt abo, som de har gått helt bananas med, og sponser latterlig mye på telenfoner. Det jeg anbefaler alle å gjøre før de drar på butikken de skal kjøpe iPhone den 30.: opprett et nytt vanlig netcomabonnement uten bindingstid. Da kan du kjøpe telefonen med supertalk på dette nr, du slipper å betale etableringsgebyr (299,- på de fleste butikkene som får telefonen), og du vil nærmest garantert få den laveste totalprisen.

 

Dette gitt at du ikke skal ha noen av italk-abonnementene.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM

1 generasjons iphone snudde ikke markedet på hodet fordi det var en teknisk overlegen telefon, for det var den på ingen som helst måte.

 

Den snudde markedet på hodet fordi det var den første telefonen med touch som faktisk var god å bruke. Det var på dette området den var en innovasjon.

Lenke til kommentar

Den snudde markedet på hodet fordi det var den første telefonen med touch som faktisk var god å bruke. Det var på dette området den var en innovasjon.

Jepp, enig der. Touchen var teknisk veldig god! På høyde med de beste pr i dag. I tillegg var hele OS-et bygd opp rundt at det var touch, noe ingen andre telefoner på markedet hadde når iPhone ble lansert.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM

Har 1st gen, iphone 3g og 3gs i det hele tatt vært på høyde med spesifikasjonene til eksisterende mobiltelefoner på lanseringstidspunktet ?

Lenke til kommentar

Totalpris med abo er rundt 4500 - 5500, dette kommer an på hvor mye NetCom/Telenor vil sponse for å bli "billigst". Begge disse opertatørene vil låse opp telefonen uten videre avgifter, selv om du ikke bryter abonnementet (noe som alltid koster mer enn å bare betale regningene ett år). Så det billigste vil være å faktisk betale på abo i ett år for så å si det opp.

Lenke til kommentar

Begge disse opertatørene vil låse opp telefonen uten videre avgifter, selv om du ikke bryter abonnementet (noe som alltid koster mer enn å bare betale regningene ett år). Så det billigste vil være å faktisk betale på abo i ett år for så å si det opp.

Det er jo så feil som det kan bli. Koster aldri mer enn å betale regningene i ett år.

 

Bare se selv:

https://netcom.no/priser/bruddgebyr.html

https://netcom.no/abonnement.html?linkid=meny

Lenke til kommentar

Hva blir den billigste løsningen for meg da montro?

 

Jeg har fremdeles endel igjen av bindingstiden min på Telenor SurfPrat Large og har fått beskjed om jeg må betale 3376kr for å bryte?

 

 

Da er jo det store spørsmålet, skal jeg betale for å bryte nå og binde meg på nytt med iPhone 4 32GB Sort, eller skal jeg fortsette med abonnementet jeg har nå og heller bare tegnet et eller annet som jeg bryter på stedet når jeg kjøper iPhone 4 32GB Sort? hmm.gif

Lenke til kommentar

«De fleste»? Du mener «de fleste» som faktisk ender opp med å kjøpe en, antar jeg. De fleste kjøper faktisk ikke iPhone, og har ikke lyst på en heller.

Det er faktisk solgt 400 000 iPhoner i Norge, så man kan nesten si "de fleste".

 

Ha ha, digger det argumentet. Snu litt på det, f.eks. hvor mange Nokiaer er det solgt i Norge de siste 15 åra - tror det er ganske mange millioner. Det betyr likevel ikke at alle disse er i bruk. Det finnes fakisk flere typer eplefon.

Derfor retta jeg meg, det er 400 000 iPhone i bruk i det norske mobilnettet per dags dato :)

 

Kilde?

Lenke til kommentar

http://www.dagensit.no/article1860409.ece

 

Artikkelen er fra mars i år.

 

"Netcom alene har 140.000 iPhone-brukere i sitt nett, og selskapets informasjonssjef er blant disse."

 

"Telenor har så langt 130.000 iPhone-brukere i sitt nett, og har til tider hatt problemer med å levere nok. Network Norway, Norges ferskeste operatør har dessuten mellom 15.000 og 20.000 iPhoner i sitt nett. Dermed er det omtrent 300.000 iPhoner i aktiv bruk i Norge idag. Og ettersom tallene har et lite etterslep er det grunn til å tro at antall nordmenn med iPhone når 400.000 om kort tid. Da vil omtrent hver tiende telefon i norske lommer være en iPhone."

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...