Gå til innhold

Utleiekjeder med "morsomme" biler i USA?


Anbefalte innlegg

Noen som kjenner til noen leiebilkjeder som har litt mer spennende biler å velge mellom? Spesielt tenker jeg på litt utvalg innenfor amerikanske muskelbiler.

 

Vet at Hertz og et par andre har Corvette, men utvalget er en smule knapt. Og når det gjelder de som virkelig har mye moro å velge mellom er det stort sett lokale utleiere, hvor en ikke kan hente et sted - og levere et annet...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er vel Mustang og Charger som er vanligst. Disse burde det være mulig å få tak i hos de fleste store selskapene (Hertz, Alamo, Avis o.l.).

 

En del har også, som du sier, Corvette. Mener også jeg har hørt at en del har begynt å leie ut Camaro, men er usikker på hvilke(t) selksap dette var.

 

De virkelig gromme bilene må du nok returnere på samme sted, og du må også belage deg på å betale det hvite ut av øyet. Husker jeg sjekket litt diverse biler i Miami, og de gromme leiebilene kostet mange tusen kroner per dag.

Lenke til kommentar

Noen som kjenner til noen leiebilkjeder som har litt mer spennende biler å velge mellom? Spesielt tenker jeg på litt utvalg innenfor amerikanske muskelbiler.

 

Vet at Hertz og et par andre har Corvette, men utvalget er en smule knapt. Og når det gjelder de som virkelig har mye moro å velge mellom er det stort sett lokale utleiere, hvor en ikke kan hente et sted - og levere et annet...

 

Bare google exotic eller luxury car på byen du ønsker å leie bil. Utvalg hos de store leievilkjeder forandrer mye og ofte bilen du bestiller ikke finnes den dagen du ønsker den, det er et stort problem når dere nordmenn må bestille det tidlig.

Lenke til kommentar

Skal du leie noe virkelig morsomt, har jeg inntrykk av at du må til mindre spesialiserte utleiesteder. Et Google-søk med stedsnavn + "exotic car rental" e.l. vil gi mange slike. Jeg sjekket litt angående leiebil i California da jeg var der, og fant et utleiested som hadde det meste (Rolls Royce Phantom, Mercedes S, Lamborgini Murcielago …).

 

Hertz og Avis har, i hvert fall der jeg har vært i USA, "kun" hatt biler som Corvette og Mustang. Hertz-en på hotellet der jeg var i Honolulu hadde ganske mange knall gule Corvette roadstere -- men de ville ikke leie ut til en attenåring. :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...