Gå til innhold

Hva bruker du din båndbredde til?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Har 100mbit, og laster vel ned noen gb om dagen. Andre dager er mer travle enn andre, i dag lastet jeg ned 19gb på rundt en time.

Men siden jeg stort sett har sett alt som kan sees den siste tiden, er den eneste begrensningen at jeg ikke finner noe spesielt verdt å laste ned =)

Luksusproblem ja

 

Hehe. Vet hvordan du føler det... Sitter selv på 100 Mbit, men har ikke en vill anelse på hva jeg skal gjøre på Internettet...

 

*Sukk* :roll: Lengter tilbake til den tiden jeg satt meg ned i stolen på kontoret, slo på den flunkende nye maskinen og merket at Internett var en smule kjapt...

Lenke til kommentar

Båndbredda ja ...

 

Betaler 400,- i mnd'en for noe en nesten ikke får.

Det heter seg 512/128, men hvis en laster ned med full ut-hastighet i mer enn 2 timer, så struper routeren til kabel-selskapet (lokalt selskap) ned begge hastighetene til ISDN-fart. Settes opp igjen etter 3 timer uten opplasting.

Det er et rent hel**te når jeg bruker Direct Connect.

Står også i kontrakten at tjenesten ikke skal brukes til server-virksomhet, men er Direct Connect en server-virksomhet dah ? ... :shrug:

Irundt middagstider er det så å si umulig å komme seg på nett :grumpy:

Begynner å gå småtregt nå faktisk. 3-4 Kb/s mot adressa.no ifølge Opera.

Fikk og "forbindelsen er brutt" melding når jeg skulle poste denne meldinga!

 

Uansett.. Bruker "båndbredda" til 80% nedlasting og resten er bare surfing (nyheter, diverse forum). Klarte faktisk igår å utnytte linja maks! 1 Gb på 7-8 timer... Wow ..

Lenke til kommentar
hohohoho

jeg har telenor 1024 ned 256 opp og laster ned filmer på kazaa og fra nettleseren m ca 700kbs MENS jeg spiller CS! SLÅ DEN DERE (m samme linje dah) :D

 

700kb/s på den linjen går nok dessverre ikke! Har samme linje å ligger på 130kb/s her.

 

Er det ikke slik at CS er mer avhengig av ut-hastigheten? :roll:

 

700kbs er ikke det samme som 700kilobyte per second. Det er snakk om kilobit per second. Altså en 1024kbs linje skal kunne laste ned 1024kbs. Som tilsvarer 128kBs.

Lenke til kommentar

Overnet tar sikkert 80-90% av båndbredden min.. laster ned masse tvserier, noen filmer, enda færre spill, og minst musikk. resten går til irc, hjemmesideuploading og surfing...

 

men hva skal vi egentlig med all denne båndbredden når fildeling blir ulovlig? for det blir vel det i Norge også etterhvert... :(

Lenke til kommentar

men hva skal vi egentlig med all denne båndbredden når fildeling blir ulovlig? for det blir vel det i Norge også etterhvert... :(

 

Da må jeg vel tømme ut hjemmebrenten min og da, siden det og er ulovlig :)

 

Eller kanskje plombere bilen slik at den går bare i 100 km/t siden det er høyeste tillatte hastighet i Norge..

 

Det blir sikkert bare en sånn paragraf som ingen bryr seg om allikevel..

Som å bruke mobilen i bilen uten handsfree o.l.. Håper jeg da.

Lenke til kommentar

Da må jeg vel tømme ut hjemmebrenten min og da, siden det og er ulovlig :)

Du har et poeng der ja...men hvis du blir tatt, er det litt kipt

Eller kanskje plombere bilen slik at den går bare i 100 km/t siden det er høyeste tillatte hastighet i Norge..

Er ikke 90 km/h høyeste grense da? (har så lite med saken å gjøre)

Det blir sikkert bare en sånn paragraf som ingen bryr seg om allikevel..

Som å bruke mobilen i bilen uten handsfree o.l.. Håper jeg da.

Er det ikke slik vi har det nå da? fil-ut-deling er ikke direkte lovling i dag, og hva er vitsen med å lage nye regler som ikke forandrer noe?

Lenke til kommentar
Eller kanskje plombere bilen slik at den går bare i 100 km/t siden det er høyeste tillatte hastighet i Norge..

Er ikke 90 km/h høyeste grense da? (har så lite med saken å gjøre)

 

var en tur til oslo for å hente bilen min og da jeg kjørte nordover så kjørte jeg på E6 og der var det faktisk 100kmt grense.... liker det. Gansk off topic men men :)

 

mvh knutern_

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Har 100mbit, og laster vel ned noen gb om dagen. Andre dager er mer travle enn andre, i dag lastet jeg ned 19gb på rundt en time.

Men siden jeg stort sett har sett alt som kan sees den siste tiden, er den eneste begrensningen at jeg ikke finner noe spesielt verdt å laste ned =)

Luksusproblem ja

 

Hehe. Vet hvordan du føler det... Sitter selv på 100 Mbit, men har ikke en vill anelse på hva jeg skal gjøre på Internettet...

 

*Sukk* :roll: Lengter tilbake til den tiden jeg satt meg ned i stolen på kontoret, slo på den flunkende nye maskinen og merket at Internett var en smule kjapt...

 

signaturen din sa

Spørsmålet ingen kan svaret på:

 

Har klovner et sexliv?

 

svaret er ja

Lenke til kommentar

Laster ned litt stuff, leser news, litt chat og online spilling - Det som irriterer meg er at hver gang jeg laster ned no så er speeden bra i starten, men så daler den etter ei stund...hvis en download starter på 120kb/s hvorfor i heiteste kan den ikke bare holde seg der isteden for å dale sakte til 70kb/s :roll:

 

704/128 Bluecom

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...