Gå til innhold

Den modifiserte kaféen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tror ikke det har noe å si hvilken GND ledning.

 

 

Ser at media pc'en i likhet med mange laptoper blir matet med rundt 19 volt fra en ekstern strømforskyning. Er det mulig å bruke et laptop batteri som en slags innebygget ups? Om det funker, trenger man noe elektronikk imellom?

Lenke til kommentar

Tviler på at jeg får brukt det uten kraftig modifisering av hovedkortet. Det letteste hadde nok vært å finne en 12-19 volt omformer(Gjerne laptoplader for bil) og koblet dette opp til et 12v batteri som konstant blir ladet opp av en batterilader så lenge det er strøm, men dette blir for veldig dyrt, så tenker jeg dropper det.

Endret av Mr. A
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Selv har jeg ingen vifter i den størrelsen, og heller ingen hullsag rundt det området, så da må nok noen andre finne ut hvilken størrelse som passer best. Om noen gjør det, skal jeg gjerne føre det om på listen :)

Jeg har vifter på 200mm og kommer til å trenge et viftehull på 200mm i fremtiden. Så det er høyst relevant for meg. ;)

 

 

si meg stian, hvor får du kjøpt hullsag på 200mm?

Aner ikke, men hadde nok funnet en løsning på det. Kanskje de har noe jeg kan bruke der jeg jobber.
Lenke til kommentar
Genialt! Litt dyrt, er sikkert noe som kan bestilles der jeg jobber hvis de ikke har det. :wee: Nå vet vi at det går an å få tak i ihvertfall.

 

 

Tviler på at jeg får brukt det uten kraftig modifisering av hovedkortet. Det letteste hadde nok vært å finne en 12-19 volt omformer(Gjerne laptoplader for bil) og koblet dette opp til et 12v batteri som konstant blir ladet opp av en batterilader så lenge det er strøm, men dette blir for veldig dyrt, så tenker jeg dropper det.

Sliter veldig på batteriet om du skal lade det konstant. En slik permanent løsning tror ikke jeg ville vært direkte bra. Burde heller hatt en løsning der batteriet lades opp og deretter kutter ladestrømmen. Når primærstrømkilden brytes så kan du bruke et relè som trekker tilbake når du mister spenninga (normally closed kontakt), og dermed kobler inn batteriet. For at ikke PC-en skal gå av i mellomtiden kan du ha noen kondensatorer som gir strøm idet batteriet blir koblet inn. Du hadde også trengt noen zenerdioder og litt styr. Just a thought.

 

Meh. linket til hullsager hvor en var på 200mm en gang, se øverste innlegget på denne siden :)

Jepp, så det idet jeg kom på neste side. :p Endret av Stian Aarskaug
Lenke til kommentar

Forsto ikke helt hva de prøvde å forklare her:

http://www.mnpctech.3dpixelnet.com/picture_library/mnpctech.com_80_92_120_140_fan_grill_templates_rv2.pdf

 

'Within print dialog, be sure to select ''none'' for page scaling!'

 

Hvor får jeg det som valg?

Det de mener er at du skal ha alt til standard (uten skalering). Altså 1:1. Med skalering menes det at størrelsen og forholdene mellom aksene endres, f.eks. når du strekker et bilde til kantene (når det opprinnelig er mindre). Dette er du nødt å sjekke i instillingene når du skriver ut.
Lenke til kommentar

Forsto ikke helt hva de prøvde å forklare her:

http://www.mnpctech.3dpixelnet.com/picture_library/mnpctech.com_80_92_120_140_fan_grill_templates_rv2.pdf

 

'Within print dialog, be sure to select ''none'' for page scaling!'

 

Hvor får jeg det som valg?

Det de mener er at du skal ha alt til standard (uten skalering). Altså 1:1. Med skalering menes det at størrelsen og forholdene mellom aksene endres, f.eks. når du strekker et bilde til kantene (når det opprinnelig er mindre). Dette er du nødt å sjekke i instillingene når du skriver ut.

Uff, tror det er noe galt. Finner ikke skalering :hmm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...