Gå til innhold

Den modifiserte kaféen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nei, men jeg vet om en helt genial viftekontroller som er superfantastisk fin/kul og veldig bra. :!: NZXT Sentry 2, har den selv og elsker den (billig også). Det er en såkalt touch-skjerm (resistiv trykkfølsom skjerm), veldig godt UI og medfølgende temperatursensorer (5stk) og mulighet til å styre 5 kanaler (kan ha flere vifter på en kanal). God natt, er det mer du vil vite om den (erfaringer osv) så kan jeg svare på det når jeg kommer hjem fra jobb imorgen. :sleep:

Lenke til kommentar

Hm.. Siklet litt på NZXT Sentry Mesh jeg.. :dribble:

:hmm: Var ikke klar over det produktet, det er visst et nytt som er kommet. :) Jeg ble veldig interessert i denne selv! 30w per kanal (Sentry 2 leverer bare 10 watt per kanal), dèt er bra det! Enkel og nyttig, egentlig akkurat hva jeg trenger.

 

Jeg ble så overrasket over kvaliteten til Sentry 2, skjermens klarhet og brukervennlighet! Men på grunn av Sentry Mesh sine mange gode forbedringer, så skal jeg ha denne når jeg oppgraderer PC-en i høst. :yes: Helt enkelt design, 5 raske justeringmuligheter for vifter (eller andre ting!).

 

Det som er bra med både Sentry Mesh og Sentry 2 er at den styrer spenningen isteden for rpm. Det gjør at de passer tilnærmet alle vifter og samtidig gir en ypperlig kontroll av hastighet. De kan også brukes til andre ting, som f.eks. styring av lys. ;)

Endret av Stian Aarskaug
Lenke til kommentar

Henger ikke helt med :hmm:

 

Jeg har bare gjentatt formelen med flere benevninger. I samme rekkefølge.

 

@Byxxi forklarte det ganske bra:

F = Watt/Effekt

U = volt/spenning

I = Ampere/strøm

 

Edit: Back on topic; Synes fremdeles Sentry 2 ser stiligere ut, men Sentry Mesh er jo genial! :) Kansje jeg bruker den til neste build? :hmm: En kjempeide til NZXT hadde jo vært en Sentry 3 enhet, med 30W pr kanal, med touchdisplay og valg av farger selv, slik at den passer overens med hele builden din. :) Slik at du kan f.eks. ha forskjellige toner blå på displayet, med blå led og UV i pc'n, eller rød, eller grønn... You get the point :) Synes at alle produsenter budre begynne med det, ettersom personalisering har mye å si disse dager :)

Endret av Outcasted
Lenke til kommentar

Outcasted: Enig der. Skulle gjerne ha sett de LXE-modellene blitt byttet ut også. Er mye Sentry 2 gjør bedre en dem.

 

Jupp. Heh, ikke at dette er så veldig on-topic, men kan du forklare Watt og Volt?

Effekten (watt) er hva du får ved å gange strøm (ampere) med spenning (volt). Jeg kan forklare raskt og enkelt. :)

 

Watt = ampere * volt.

 

Strøm defineres som "elektroner i bevegelse". Elektronene går fra atom til atom i metaller. Men for å kunne gjøre dette trengs det spenning. Når det er forskjellig ladning mellom to elementer (?) så vil det skje en naturlig reaksjon hvor dette "prøver" å utligne til 0, derfor begynner elektronene å flyte.

 

For å forstå virkemåten: Du kan sammenligne effekten med en elv (eller vann i et rør). Strømmen er mengden vann som renner (antall liter, eller ampere om du vil), men dette renner ikke av seg selv. Det trengs trykk (eller kraft; f.eks. stillingsenergi som går over i bevegelsesenergi), her kommer spenning inn. Altså, trykket i røret får vannet til å strømme fremover avhengig av hvor stort det er. Spenningen kan man altså sammenligne med trykket i et vannrør. Hvor fort vannet renner (avhengig av trykk) tilsier altså effekten.

 

Strømmen kommer aldri av seg selv, det trengs spenning. Strøm- og spenningsverdier er alltid basert på motstanden i kretsen. Her kommer Ohms lov inn. Motstand (Ohm) = strøm (ampere) * spenning (volt)

 

F = watt = effekt

U = volt = spenning

I = ampere = strøm

 

Bokstavene F, U og I brukes i formler. Husker ikke hva de blir kalt, men kan komme tilbake til det når jeg kommer på det.

 

Er det noen feil her, så er det bare å rette på meg. ;)

Endret av Stian Aarskaug
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Har byttet LED dioder i stockviften på kabinettet mitt (Haf 932)

 

 

 

IMAG0191.jpg

 

IMAG0192.jpg

 

 

 

Jeg ble fornøyd selv om diodene lyser litt svakere enn de skal. Den røde viften som er igjen skal byttes ut snart når jeg går for vannkjøling.

Endret av WilliamAR
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...